کد مطلب: 

290657

سیاهکلی، نماینده مجلس: قیمت اینترنت با منطق دفاع از مصرف کننده پیگیری شود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از گنگ بودن میزان حجم اینترنت مصرفی مردم، گفت: از وزیر ارتباطات درخواست می‌شود افزایش قیمت اینترنت برای اپراتورها را با منطق دقیق دفاع از مصرف کننده پیگیری کند و صرفا از جنبه دولتی آن را نبینیم.
سیاهکلی، نماینده مجلس: قیمت اینترنت با منطق دفاع از مصرف کننده پیگیری شود

به گزارش سیتنا، لطف اله سیاهکلی در گفت‌وگو با خانه ملت با انتقاد از گرانی اینترنت و کاهش خدمات اپراتورهای تلفن همراه، گفت: شخصا با اصل افزایش بی رویه هزینه اینترنت مخالف بوده و هستم و نارضایتی خود را در این رابطه اعلام کرده‌ام و می‌دانستم که این گرانی‌ها اثری بر کیفیت اینترنت نخواهد داشت؛ دلیل آن هم روشن و واضح است؛ مسئولان آموخته‌اند از جیب مردم اقدامات خود را توسعه دهند به فرض مثال در صنعت خودروسازی از مردم پول دریافت می‌کنیم تا با سرمایه آنان خودرو تولید کنیم و امروز هم در بحث افزایش تعرفه‌های اینترنت قیمت‌ها بالا می‌رود تا در آینده خدمات با کیفیت به آنها ارائه دهیم، این چه رفتاری است که با مردم داریم؟

توسعه یافتگی در موضوع اینترنت را پیش فروش نکنید

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در کجای دنیا از مردم مبلغی پیشاپیش دریافت می‌کنند و وعده توسعه یافتگی را به آینده موکول می‌کنند؟ که آیا محقق شود یا خیر! بنابراین افزایش قیمت اینترنت نه منطقی، نه عقلی و نه شرعی است، چرا که مصرف کننده به شدت ناراضی است.

نماینده مردم در مجلس یازدهم با انتقاد از گنگ بودن حجم اینترنت مصرفی مردم، یادآور شد: از کجا مطلع شویم میزان بسته‌های اینترنتی خریداری شده به اتمام رسیده است؟ چرا برای دستگاه تلفن همراه سیستم و اپلیکیشن ساده اندازه گیری نصب نمی‌شود تا مشخص شود مشترکین چه میزان مصرف داشته‌اند؟ در خصوص حذف داده‌ها و سرعت اینترنت چه اقداماتی انجام پذیرفت؟

وعده تحقق کیفیت خدمات اینترنت برای سال‌های آینده است

عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه وعده تحقق کیفیت خدمات اینترنت برای سال‌های آینده است، اظهار داشت: تمام خلاءها، اشکالات در خدمات دهی اینترنت سرجای خود باقی است، اما وعده بهبود کیفیت خدمات در ماه‌های آینده را می‌دهند؛ با شرایط ایجاد شده در خصوص وضعیت خدمات دهی اینترنت به شدت مخالف هستم.

اپراتورهای اینترنت ثروت فراوانی از تعرفه‌های قبلی به دست آورده‌اند

سیاهکلی با تاکید بر اینکه اپراتورهای اینترنت ثروت فراوانی از تعرفه‌های قبلی به دست آورده‌اند، یادآور شد: سرمایه قبلی و امروز اپراتورها بر همه واضح است؛ هر چند می‌دانیم سرمایه دیروز و امروز آنها چه میزان است، این سرمایه از آسمان نیامده بلکه از افزایش قیمت تعرفه اینترنت است؛ از سازمان بازرسی و دیوان محاسبات درخواست دارم بررسی کنند تا مشخص شود این سرمایه آنها از کجا آمده که امروز ادعا دارند تعرفه‌های اینترنت به صرفه نیست.

وی در ادامه تاکید کرد: کاربران فرق مصرف اینترنت داخلی و خارجی را نمی‌دانند، مگر همه مردم از بستر اینترنت خارجی استفاده می‌کنند، باید مردم بدانند هزینه ترافیک (حجم اینترنت) داخلی و خارجی آنها چه میزان است و چگونه حساب می‌شود؛ تمام موارد عنوان شده از شبهاتی محسوب می‌شود که ایراد بر آنها وارد است؛ این افزایش قیمت از نظر بنده اشکال شرعی دارد.

سیاهکلی با بیان اینکه مجلس باید در این راستا به صورت جدی ورود داشته باشد، گفت: از وزیر ارتباطات درخواست می‌شود افزایش قیمت اینترنت برای اپراتورها را با یک منطق دقیق دفاع از مصرف کننده پیگیری کند و صرفا از جنبه دولتی آن را نبینیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2024-02-03 11:28

افزودن دیدگاه جدید