کد مطلب: 

289501

فیشینگ به اینترنت رایگان هدیه دولت رسید

آغاز اختصاص اینترنت رایگان برای همه مردم، کلاهبرداران اینترنتی را که با استفاده از حربه فیشینگ اقدام به خالی کردن حساب های بانکی شهروندان می کنند، بر آن داشته تا با ارسال پیام به مردم درباره دریافت این بسته های رایگان اینترنتی، آنها را به بازکردن لینک های آلوده ترغیب کنند.
فیشینگ به اینترنت رایگان هدیه دولت رسید

به گزارش سیتنا به نقل از ایرنا، دولت از دهم دی ماه اختصاص بسته اینترنتی رایگان برای همه مردم در قالب ۱۰ گیگا بایت اینترنت داخلی (معادل پنج گیگا بایت اینترنت بین الملل) بر روی یکی از سیم‌کارت‌های هر فرد را عملیاتی کرد.

طبق اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، کاربران می‌توانند با مراجعه به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به آدرس my.gov.ir از این هدیه بهره‌مند شوند.

پس از اعلام جزئیات طرح دولت برای اختصاص اینترنت رایگان به مردم، کلاهبرداران اینترنتی که از طریق بدافزارها و ارسال لینک های آلوده اقدام به خالی کردن حساب های مردم می شوند، دست به کار شده اند و به همین علت رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا فراجا به شهروندان توصیه کرد: بسته اینترنت رایگان را صرفا از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند فعال کنند.

سرهنگ مصطفی نوروزی، اظهار داشت: بسته اینترنت رایگان اختصاص داده شده به کاربران از سوی دولت صرفا از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به آدرس http://my.gov.ir قابل فعال سازی است.

رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا فراجا ادامه داد: هرگونه اطلاع رسانی در این خصوص فقط از طریق سرشماره پیامکی CRA.ir انجام می شود.

وی اضافه کرد: شهروندان توجه داشته باشند هر گونه پیام دریافتی در این زمینه از شماره‌های شخصی و یا شبکه‌های اجتماعی قطعاً از سوی مجرمین ارسال شده و با هدف کلاهبرداری و خالی نمودن حساب های بانکی است؛ لذا موکداً به این پیام ها توجه ننموده و از باز کردن هر گونه لینک و یا نصب برنامه های اندرویدی با این عنوان خودداری نمایند.

سرهنگ نوروزی عنوان داشت: سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی http://www.cyberpolice.gov.ir آماده دریافت گزارش های مردمی بوده و کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دنبال نمایند.

پیشتر پلیس فتا به شهروندان درباره دام کلاهبرداران اینترنتی برای دریافت سود سهام عدالت هشدار داده بود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2024-01-02 12:09

افزودن دیدگاه جدید