کد مطلب: 

289310

بلاتکلیفی در فرایند رجیستری گوشی‌های همراه مسافری

طبق اخبار رسیده به دلیل ناهماهنگی بین سامانه گمرک و پلیس گذرنامه، تلفن های همراهی که از طریق رویه مسافری از تاریخ ۲۲ آذرماه وارد کشور شده اند، علی رغم ثبت در سامانه گمرک ایران، تا کنون رجیستر نشده اند.
 بلاتکلیفی در فرایند رجیستری گوشی‌های همراه مسافری

به گزارش سیتنا، تسنیم نوشت: مشاهدات حاکی از آن است که از تاریخ 22 آذر 1402 سامانه گمرک برای رجیستری تلفن همراه مسافری قطع شده و تلفن های همراهی که از این تاریخ به بعد به صورت قانونی وارد کشور شده اند و ثبت گمرکی شده اند، همچنان در فرایند رجیستر معطل ماندند و تا کنون ریجستر نشده اند.

پیگیری ها نشان می دهد اداره گمرک ایران مدعی است که پلیس گذرنامه اطلاعات مسافرانی که وارد کشور شده اند و تلفن همراه وارد کرده‌ی خود را در سامانه ثبت کرده اند در اختیار گمرک قرار نمی دهد و از طرفی پلیس گذرنامه این طور ادعا می کند که سامانه‌ی ثبت گوشی ها متعلق به گمرک است و ایراد از طرف گمرک ایران است.
 
این در حالی است که صدها مسافری که تلفن همراه شخصی خود را از طریق رویه مسافری وارد کرده اند، معطل این سامانه ها شده اند و در وضعیت بلاتکلیفی قرار دارند.
 
همچنین تا کنون هیچ از یک نهادهای مسئول در این خصوص شفاف سازی نکرده اند و همچنان وضعیت رجیستری تلفن های همراهی که در روز های اخیر توسط مسافران وارد شده مشخص نیست.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2023-12-28 16:39

افزودن دیدگاه جدید