کد مطلب: 

283390

افزایش کلاهبرداری‌ها با دانلود اپلیکیشن‌های بانکی از منابع نامعتبر

پژوهشگران یک شرکت بین‌المللی حوزه امنیت نرم‌افزار و سخت‌افزار (Sophos X-Ops) به تازگی از کشف بدافزار در نسخه‌های جعلی چند همراه‌بانک ایرانی (ملت، صادرات و رسالت) خبر داده‌اند.
افزایش کلاهبرداری‌ها با دانلود اپلیکیشن‌های بانکی از منابع نامعتبر

به گزارش سیتنا به نقل از ایرنا، بررسی‌های پژوهشگران نشان می‌دهد چند مدل بدافزار با کپی‌برداری از نرم‌افزارهای پرداختی سعی کرده‌اند کاربران این بانک‌ها را مورد حمله قرار بدهند.

این پژوهش هشدار داده که نسخه‌های جعلی این همراه‌بانک‌ها در شبکه‌های اجتماعی و منابع غیرمعتبر منتشر شده و تاکید کرده که فقط نسخه‌های موجود در فروشگاه آنلاین پلتفرم‌اندرویدی ایرانی، نسخه‌های قانونی هستند.

«حسین بیات» مدیر تیم بررسی برنامه‌های فروشگاه برنامه‌های ایرانی کافه بازار در این زمینه اعلام‌کرد: این پلتفرم به دلیل ارتباط مستقیم با تیم‌های توسعه نرم‌افزاری و امنیتی بانک‌های ایرانی، پیش از انتشار همراه‌بانک‌ها از صحت و اعتبار نسخه اطمینان پیدا می‌کند. همچنین کاربران با اسکن نرم‌افزارها توسط ۱۰ آنتی ویروس جهانی، پیش از دانلود و نصب، امکان می‌یابند که از سلامت نسخه‌ مد نظر خود مطمئن شوند.

پلیس فتا و بانک‌های ایرانی در هشدارهای گوناگون از طریق مراجع و اخبار رسمی، همواره به کاربران خود توصیه کرده‌اند که نرم‌افزارهای بانکی را فقط از وبسایت رسمی بانک‌ها یا مراجع معتبر دانلود کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-07-31 14:22

افزودن دیدگاه جدید