کد مطلب: 

266583

طرح صیانت هیچ حمایتی از پلتفرم‌ها نخواهد کرد

مدیرعامل درگاه پرداخت اینترنتی زرین‌پال گفت: طرح صیانت مشخصا نه حمایتی از کاربران خواهد کرد، نه هیچ حمایتی از پلتفرم‌ها خواهد داشت و فقط باعث سنگ‌اندازی‌های بیشتر و بیشتر در این صنعت شده و شرکت‌ها را از نیروی متخصص خالی خواهد کرد.
مصطفی امیری

به گزارش سیتنا به نقل از روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، هرچند هنوز طرح صیانت اجرایی نشده است، اما صاحبان برخی از پلتفرم‌ها از بروز اختلال در اینترنت طی هفته‌های اخیر خبر داده‌اند و درباره آینده حوزه اقتصاد دیجیتال ابراز نگرانی می‌کنند.

مصطفی امیری، مدیرعامل زرین‌پال که از سرویس‌دهندگان حوزه پرداخت اینترنتی است، از کاهش کیفیت اینترنت در روزهای اخیر و آسیب‌های آن می‌گوید: ما به صورت مشخص در صنعت پرداخت فعالیت می‌کنیم و در این صنعت حجم داده‌ای که رد و بدل می‌شود، بسیار کم است. با این وجود، زمانی که کیفیت اینترنت کاهش پیدا می‌کند، در حوزه ما هم احتمال وقوع خطاها و اتفاقات ناگوار بیشتر و بیشتر می‌شود. کما این که در چند هفته اخیر نیز این اتفاق رخ داده است.

وی ادامه داد: کیفیت تراکنش‌های آنلاین کاهش پیدا کرده و خطا در فرایند پرداخت افزایش یافته است. این موضوع سبب شده است که کاربران و مشتریان ناراضی شوند. با توجه به این که ترافیک شب عید را در پیش داریم، به نظر می‌رسد دربازه دوازدهم تا بیست‌و‌چهارم اسفندماه حجم این اختلال بسیار بیشتر شده و به حدی برسد که حتی دستگاه‌های پرداخت سیار هم با مشکلات فراوانی مواجه شده و عامه مردم با این اختلالات گسترده درگیر شوند.

با این حال، افت سرعت و بروز اختلال در اینترنت تنها پیامد تصویب و اجرایی شدن طرح صیانت از فضای مجازی نخواهد بود، خالی شدن شرکت‌ها از نیروی متخصص بزرگ‌ترین نگرانی مدیرعامل زرین‌پال است: در فضای کسب و کار در کشور ما، به‌ویژه آن‌ها که فناوری‌محور هستند و در حوزه اقتصاد دیجیتال فعالیت دارند، مشکلات بی‌شماری وجود دارد. اما نگران‌کننده‌ترین موضوع در خصوص این طرح مساله نیروی انسانی است؛ امروز به واسطه نابرابری در تقاضا، تورم و مشکلاتی از این دست، بسیاری از سازمان‌های ما از نیروی انسانی خالی شده‌اند. طرح صیانت مشخصا نه حمایتی از کاربران خواهد کرد، نه هیچ حمایتی از پلتفرم‌ها خواهد داشت و فقط باعث سنگ‌اندازی‌های بیشتر و بیشتر در این صنعت شده و شرکت‌ها را از نیروی متخصص خالی خواهد کرد.

امیری ادعای مسئولان در خصوص این که طرح صیانت در راستای حمایت از سرویس‌ها و پلتفرم‌های داخلی است را بی‌اساس می‌داند: در 11 سالی که زرین‌پال در صنعت مالی فعالیت داشته، ما حمایتی ندیدیم، هر آنچه که دیدیم یا سنگ‌اندازی بوده یا صیانت.

وی تأکید کرد: در این سال‌ها، فقط کاربران ما پشتیبانمان بوده‌اند و طبیعتا ما هم خود را متعهد به آن‌ها دانسته‌ایم. به همین دلیل، سعی کرده‌ایم از داده‌های شخصی آن‌ها حمایت می‌کنیم، با صراحت و راستگویی با آن‌ها رفتار می‌کنیم و همین صداقت است که می‌تواند حمایت را پررنگ و پررنگ‌تر کند. این که در یک دخمه تصمیم‌گیری کنیم و مدعی باشیم که آمده‌ایم برای حمایت، راه و روش درستی به نظر نمی‌رسد. ایجاد حمایت و باور این که کسی در حال حمایت از شما است، مسیر بلندمدتی است که به نظر می‌آید خوب است مسئولین، تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران ما روش آن را از کسب و کارهای اینترنتی یاد بگیرند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2022-02-27 10:46

افزودن دیدگاه جدید