کد مطلب: 

266566

مسدود شدن توییتر در روسیه

در حالی که حمله به اوکراین وارد سومین روز خود می‌شود، روسیه دسترسی به توییتر را مسدود کرده است.
 توییتر

به گزارش سیتنا، باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از The Verge، نوشت: گزارش ها حاکی از آن است که روسیه توئیتر را برای کاربرانش مسدود کرده است.

از صبح روز شنبه هفتم اسفند ماه سال جاری، NetBlocks شاهد اتصالات ناموفق یا قطع شده در تمامی ارائه دهندگان بزرگ مخابرات روسیه، از جمله Rostelecom، MTS، Beeline و MegaFon بود. روس‌ها همچنان می‌توانند از طریق سرویس‌های VPN به توییتر دسترسی داشته باشند، اما اتصالات مستقیم محدود شده است.

خبرنگاران حاضر در روسیه این مسدودیت را تایید کرده اند. یک خبرنگار بی‌بی‌سی دسترسی را «به شدت محدود» توصیف کرد و گفت: «این پیام ارسال شد، اما مدتی طول کشید.» جمعه شب، روسیه پس از حذف حساب‌های چهار سازمان رسانه‌ای دولتی توسط این پلتفرم، مسدود کردن جدیدی را در فیس‌بوک اعلام کرد، اقدامی که دولت آن را نقض «حقوق و آزادی‌های شهروندان روسیه» توصیف کرد.

توییتر در توییتی نوشت: "ما آگاه هستیم که توییتر برای برخی از افراد در روسیه محدود شده است و در تلاش هستیم تا سرویس خود را ایمن و در دسترس نگه داریم. "

دسترسی به اینترنت در خود اوکراین همچنان فعال است و توییتر در خود این کشور مسدود نشده است. برخی از تحلیلگران این نگرانی را مطرح کرده اند که نیرو‌های روسی می‌توانند زیرساخت‌های مخابراتی را تصرف کنند و با تشدید درگیری‌ها قطعی اینترنت ایجاد کنند، اما تاکنون قطعی‌ها به صورت پراکنده و محلی در اطراف خارکیف بوده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2022-02-27 08:35

افزودن دیدگاه جدید