کد مطلب: 

259111

درگاه کارت حافظه مک‌بوک پرو M1X سه برابر کارتخوان SD سرعت دارد

مک بوک‌ها از سال ۲۰۱۶ فقط با درگاه‌های USB نوع C به بازار عرضه می‌شوند، اما انتظار می‌رود نسل جدید لپ تاپ‌های شرکت اپل قابلیت‌های HDMI، SD Card و MagSafe و همینطور کارتخوان UHS-II را که سرعت خواندن بسیار سریع تری را ارائه می‌دهد، خواهند داشت.
درگاه کارت حافظه مک‌بوک پرو M1X سه برابر کارتخوان SD سرعت خواهد داشت

به گزارش سیتنا، باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اپل ترک، نوشت: شرکت اپل اعلام کرده که مدل های بعدی MacBook Pro از درگاه کارت حافظه SD UHS-II برخوردار هستند.

کارتخوان UHS-II به مک بوک‌های جدید می‌آید

یک یوتیوبر معروف به نام لوک میانی اعلام کرد که اپل مدل‌های مختلف مک بوک پرو M1X را به کارت خوان UHS-II مجهز می‌کند. این کارتخوان به مک بوک‌ها اجازه می‌دهد با حداکثر سرعت ۳۱۲ مگابایت بر ثانیه فایل‌ها را جا به جا کنند که این سرعت تقریبا سه برابر بیشتر از سرعت کارتخوان‌های SD معمولی است.

درگاه کارت حافظه مک‌بوک پرو M1X سه برابر کارتخوان SD سرعت دارد

دو مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی نسل بعد اپل درگاه USB 4 هم دارند که استاندارد تاندربولت را پشتیبانی می‌کند و می‌توان انتظار داشت سرعت انتقال داده در همه درگاه‌ها افزایش پیدا کند. البته شرکت اپل اعلام کرد که کاربران باید کارت حافظه‌ای داشته باشند که از این فناوری پشتیبانی کند تا بتوانند از تمام توان کارتخوان‌های جدید مک بوک‌ها استفاده کنند و در غیر اینصورت سرعت مانند قبل و محدود می‌ماند. اپل تاکنون دوبار دیگر نیز از این کارت خوان در دستگاه‌های آی‌مک پرو و نسخه به‌روز شده آی‌مک ۲۷ اینچی استفاده کرده بود.

درگاه کارت حافظه مک‌بوک پرو M1X سه برابر کارتخوان SD سرعت دارد

مک بوک پرو M1X تغییرات متنوع دیگری هم نسبت به نسل قبلی دارد که بزرگترین آن احتمالا حذف تاچ بار خواهد بود. قبلا شایعاتی مبنی بر عرضه قابلیت‌های مختلف مثل درگاه HDMI، استفاده از نمایشگر Mini-LED و درگاه شارژ مگ سیف منتشر شده بود که باید دید که کدام یکی از این ویژگی‌ها به نسخه نهایی مک بوک نسل آینده راه پیدا خواهند کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (2 رای)
سیتنا 5
2021-07-13 12:25

افزودن دیدگاه جدید