کد مطلب: 

253630

استخراج بیت کوین در خاموشی‌های اخیر موضوعیت ندارد

یک عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که کشور از نظر ظرفیت نیروگاهی در تولید برق مشکلی نداشته بلکه مشکل افزایش مصرف گاز در بخش خانگی و تامین سوخت برای نیروگاه های تولید برق است.
استخراج بیت کوین در خاموشی‌های اخیر موضوعیت ندارد

هادی بیگی نژاد در گفت وگو با ایسنا، درباره دلایل خاموشی های اخیر در سطح کشور، بیان کرد: در بحث قطع برق در سطح کشور چندین نکته وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد. بخش اعظمی از گازی که در داخل کشور تولید می شود به بخش خانگی تعلق می گیرد. مقداری از آن نیز در صنایع نظیر فولاد و پتروشیمی ها مورد مصرف قرار گرفته و بخشی دیگر نیز جهت تولید برق به نیروگاه ها تخصیص می یابد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در سال جاری مصرف گاز خانگی افزایش یافته است، نیروگاه ها مجبور به استفاده از مازوت یا گازوئیل برای سوخت خود شدند، اما از آنجا که آلودگی مازوت و گازوئیل چندین برابر است جلوی استفاده از آن نیز در نیروگاه ها برای تولید برق گرفته شد در نتیجه میزان تولید برق در کشور کاهش یافته و ما با خاموشی در برخی نقاط مواجه شدیم.

نماینده مردم ملایر در مجلس تصریح کرد: حال سوال این است که آیا ما ظرفیت نیروگاهی تولید برق به اندازه کافی داریم؟ که پاسخ آن مثبت است و ما در روز توان تولید ۵۸ هزار مگاوات برق را در کشور داریم. کما اینکه در ایام تابستان و در اوج مصرف این میزان برق در کشور تولید می شود. ما در فصل زمستان حدود ۴۰ هزار مگاوات برق برای مصرف نیاز داریم و اکنون از تمام ظرفیت نیروگاهی خود نیز استفاده نمی کنیم. ما از نظر نیروگاهی در تولید برق مشکلی نداریم بلکه مشکل ما افزایش مصرف گاز در بخش خانگی و تامین گاز برای نیروگاه ها است.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه تاکید کرد: بنابراین اینکه امروز بحث استخراج بیت کوین مطرح شده و عده ای قطعی برق را به این موضوع ارتباط می دهند، غیر تخصصی است. چراکه ما از نظر ظرفیت نیروگاهی برای تولید برق مشکلی نداریم و حتی امروز از تمام ظرفیت کشور استفاده نمی شود. پس مسئله بیت کوین در قطعی برق موضوعیتی ندارد.

بیگی نژاد در پایان با اشاره به چالش هایی که کشور در آینده در حوزه برق با آن مواجه است، بیان کرد: با توجه به این چالش ها ضروری است که تنوع بخشی به حوزه برق بیشتر مورد توجه قرار گیرد. توسعه صنعت برق هسته ای و سرمایه گذاری بیشتر در این حوزه چه از لحاظ علمی و چه از لحاظ مالی باید مورد توجه باشد. از سوی دیگر تولید برق با استفاده از نور خورشید و نیروگاه بادی باید در برنامه کاری کشور قرار گرفته تا بتوانیم با تکیه بر انرژی های تجدیدپذیر نیز برق ارزان تولید و در اختیار مردم قرار دهیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2021-01-17 12:19

افزودن دیدگاه جدید