کد مطلب: 

292985

یک شی مرموز از آسمان سقوط کرد!

یک شی مرموز به خانه‌ای در فلوریدا برخورد کرد و ساکنان آن خانه را شگفت‌زده کرد. به نظر می‌رسد این شی از زباله‌های ایستگاه فضایی بین المللی باشد.
یک شی مرموز از آسمان سقوط کرد!

به گزارش سیتنا، وزن لوله استوانه‌ای که در ساعت ۲:۳۴ بعدازظهر روز ۸ مارس به پشت بام و هر دو طبقه خانه فردی در فلوریدا برخورد کرد و فرزند او را شگفت زده کرد، نزدیک به ۲ پوند تقریبا معادل ۰.۹ کیلوگرم بود. منشا این شی هنوز مشخص نشده است، اما صاحب این خانه فکر می‌کند که احتمالاً یکی از ۹ باتری تخلیه شده از ایستگاه فضایی بین المللی است.

در اوایل همان روز، یک پالت محموله بزرگ حامل باتری‌ها و متعلق به آژانس فضایی ژاپن JAXA دوباره بر فراز خلیج مکزیک وارد جو زمین شد. انتظار می‌رفت این زباله‌ها که در سال ۲۰۲۱ از ایستگاه فضایی پرتاب شدند در جو بسوزند، اکنون به نظر می‌رسد که یکی از آنها جان سالم به در برده باشد. این فرد در توییتر(X) در ادامه پستی که پالت پرتاب شده را توصیف می‌کرد، نوشت:‌«به نظر می‌رسد یکی از آن قطعات  در خانه من فرود آمده است، پشت بام را در هم شکسته و از ۲ طبقه گذشته است.»

سخنگوی ناسا، به لایو ساینس گفت: «ناسا با همکاری صاحب خانه شی را جمع‌آوری کرد و در اسرع وقت آن شی را در مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا تجزیه و تحلیل خواهد کرد تا منشا آن را مشخص کند.» هنگامی که مهندسان منشأ شی را شناسایی کردند، مالک خانه به دنبال ادعایی علیه دولت فدرال برای پرداخت هزینه تعمیر خانه خود خواهد بود، اگرچه اگر مشخص شود که شی از JAXA (آژانس پژوهش‌های هوافضای ژاپن) آمده است، این فرآیند می‌تواند پیچیده شود.

یک شی مرموز از آسمان سقوط کرد!

فلوریدا تنها جایی نیست که در معرض سقوط زباله‌های فضایی قرار گرفته است. چهار تقویت‌کننده‌ی Long March ۵B چین بین سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ به زمین سقوط کردند و آوار در ساحل عاج، بورنئو و اقیانوس هند باریدند. در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲، زباله‌های موشک‌های SpaceX در حال سقوط به مزرعه‌ای در ایالت واشنگتن برخورد کردند و در یک مزرعه گوسفند در استرالیا فرود آمدند.

آژانس‌های فضایی در سرتاسر جهان تلاش می‌کنند تا بیش از ۳۰۰۰۰ قطعه بزرگ زباله را بررسی کنند. البته جمع‌آوری زباله در شبکه، جمع‌آوری آن با ربات‌های پنجه‌دار و یا شلیک یک بند به طول ۰.۸ کیلومتر از فضاپیمای دیگر برای گرفتن آن‌ها، از دیگر راه‌هایی بود که دانشمندان برای جمع‌آوری این زباله‌های فضایی پیشنهاد کردند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2024-04-04 11:42

افزودن دیدگاه جدید