کد مطلب: 

285598

رتبه بندی بهترین فرودگاه های ایران

بدون شک شما نیز عکس‌های زیبایی از فرودگاه‌ مهرآباد تهران را دیده‌اید و حتماً بارها از خدمات متنوع ارائه شده در آن شنیده‌اید؛ اما بهتر است بدانید که مجموعه مهرآباد تنها فرودگاه معتبر و برتر کشور نیست.
رتبه بندی بهترین فرودگاه های ایران

گزارش آگهی/ در این مقاله بهترین فرودگاه‌های کشور را رده‌بندی می‌کنیم تا شما اطلاعات بیشتری در مورد آن‌ها به‌دست آورید. امیدواریم با نگارش این مقاله در هنگام خرید بلیط هواپیما، به فرودگاه شهر مقصد دقت بیشتری داشته باشید.

فرودگاه بین‌المللی مهرآباد تهران

رتبه بندی بهترین فرودگاه های ایران

فرودگاه بین‌المللی مهرآباد را می‌توان مشهورترین فرودگاه ایران معرفی کرد؛ همچنین این فرودگاه قدیمی‌ترین مجموعه پروازهای هوایی ایران بوده که فعالیت خود را از سال ۱۳۱۷ آغاز کرده است. در حال حاضر مهرآباد پیشرفته‌ترین و مجهز‌ترین فرودگاه ایران به شمار می‌آید.

تمامی ایرلاین‌های معتبر ایرانی و خارجی پروازهای خود را از این فرودگاه انجام می‌دهند و مهرآباد سالانه به میزبانی ۱۳ میلیون مسافر از اقصی‌نقاط جهان می‌پردازد. تعداد پروازهای این فرودگاه آن‌قدر زیاد بوده که برای ورود مسافران ایرلاین‌های مختلف، ترمینال‌های متفاوتی ساخته شده است.

ترمینال‌های فرودگاه مهرآباد عبارت‌اند از:

ترمینال شماره ۱

ترمینال شماره ۱ بیشتر به پروازهای داخلی ایرلاین‌هایی همچون زاگرس و کیش ایر اختصاص‌داده‌شده است. از جمله امکانات این ترمینال می‌توان به رستوران، نمازخانه، کتابخانه و کافی‌شاپ اشاره کرد. ترمینال شماره ۱ به‌پاس قدمت طولانی خود در لیست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

سالن ترمینال شماره ۲

این ترمینال به پرواز ایرلاین‌های قشم ایر، ‌آتا، ایرتور، نفت، معراج و ایران‌ایر اختصاص ‌داده ‌شده است. از جمله امکانات این ترمینال می‌توان به رستوران، کافی‌شاپ، سالن عمومی، فست‌فود، غرفه فروش کتاب، سالن ترانزیت و نمازخانه اشاره کرد.

ترمینال شماره ۳

این ترمینال به‌ طور اختصاصی برای حجاج در نظر گرفته شده است.

ترمینال شماره ۴

ترمینال شماره ۴ در کنار ترمینال شماره ۲ از ترمینال‌های شلوغ فرودگاه بین‌المللی مهرآباد به شمار می‌آید. این ترمینال به پرواز شرکت‌های هواپیمایی کاسپین، اترک، آسمان، تابان و ماهان اختصاص‌داده‌شده است. ترمینال شماره ۴ نسبت به دیگر ترمینال‌های فرودگاه امکانات رفاهی و عمومی بیشتری دارد. از جمله این امکانات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رستوران
  • کافی‌شاپ
  • سالن ترانزیت
  • فست‌فود
  • جایگاه پذیرایی از مسافرانی که پرواز آن‌ها به تأخیر افتاده است.
  • بوفه غذای سردوگرم

گستردگی امکانات این ترمینال به دلیل تعداد بالای مسافران آن است.

ترمینال شماره ۵

این ترمینال نیز مانند ترمینال شماره ۳ به رفت‌وآمد حجاج اختصاص‌داده‌شده است.

ترمینال شماره ۶

این ترمینال به پروازهای ورودی ایرلاین‌های آسمان، ماهان، تابان، کاسپین، اترک، پویا، ساها، سپهران، وارش و... اختصاص داده می‌شود. به‌طورکلی این ترمینال تنها به میزبانی پروازهای ورودی به شهر تهران می‌پردازد.

از دیگر امکانات مهم این فرودگاه می‌توان به برج ورودی هواپیما آن اشاره کرد که دارای ارتفاع ۳۰ متر و ۱۰ طبقه است؛ بنابراین اگر بلیط هواپیما سفر به تهران را تهیه کردید، به‌احتمال بسیار زیاد قرار است چند ساعتی را در این فرودگاه عظیم و مجهز سپری کنید.

فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد

رتبه بندی بهترین فرودگاه های ایران

فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد نیز یکی دیگر از فرودگاه‌‌های قدیمی و بزرگ ایران بوده که فعالیت خود را از سال ۱۳۳۰ شمسی آغاز کرده است. این فرودگاه به طور مستمر در حال بازسازی و به‌روزرسانی بوده و در حال حاضر در لیست پیشرفته‌ترین فرودگاه‌های ایران جای می‌گیرد. جالب است بدانید که این مجموعه در سال ۱۳۹۴ به خط شماره ۱ متروی شهر مشهد متصل شده است.

فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد از پرواز تمامی ایرلاین‌های معتبر کشور پشتیبانی کرده و میزبان پروازهای ورودی و خروجی خارجی نیز هست. از جمله ایرلاین‌های بین‌المللی خارجی که در باند این فرودگاه فرود می‌آیند عبارت‌اند از:

  • ایرعربیا شارجه
  • آریانا کابل
  • افغان جت کابل
  • فلای بغداد نجف
  • جزیره ایرویز کویت
  • کویت ایرویز
  • قطر ایرویز
  • ترکیش ایرلاینز
  • و...

این فرودگاه دارای امکانات ویژه‌ای از جمله پارکینگ طبقاتی با بیش از ۱۰۰۰ خودرو ظرفیت بوده و امکان اجاره اتومبیل در داخل آن فراهم شده است. جت وی (پل ارتباطی گیت و هواپیماها) راحتی را برای مسافران به ارمغان می‌آورد. امکان آموزش خلبانی، مهمانداری، دیسپیچ و... در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد فراهم شده است. از مهم‌ترین امکانات رفاهی این مجموعه می‌توان به خدمات بانکی، خدمات CIP، رزرو هتل، رستوران، کافی‌شاپ، نمازخانه، آرایشگاه، اورژانس و... اشاره کرد.

فرودگاه بین‌المللی امام خمینی تهران

رتبه بندی بهترین فرودگاه های ایران

فرودگاه بین‌المللی امام خمینی تهران نیز در لیست قدیمی‌ترین فرودگاه‌های ایران جای گرفته که قدمت آن به سال ۱۳۴۶ باز می‌گردد. تنها فاز ۱ این فرودگاه که شامل یک ترمینال چهارطبقه با نمای کاملاً شیشه‌ای بوده به پایان رسیده است. هدف از ساخت این فرودگاه، افزایش ظرفیت حمل‌و‌نقل هوایی پایتخت بوده و سالانه ۸ میلیون مسافر از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی به سراسر جهان سفر می‌کنند.

این فرودگاه از نظر همکاری با ایرلاین‌های مختلف ایرانی و خارجی رتبه اول را کسب کرده و در حال حاضر بیش از ۴۰ شرکت هواپیمایی مختلف در آن فعالیت می‌کنند؛ بنابراین می‌توان اذعان کرد که این مجموعه یکی از کلیدی‌ترین فرودگاه‌های خاورمیانه به شمار می‌آید. از جمله امکانات این مجموعه می‌توان به خدمات تشریفاتی CIP، اینترنت رایگان پرسرعت، کیوسک‌های خرید، سالن‌های استراحت، صرافی، هتل، اورژانس، فروشگاه‌های مختلف و... اشاره کرد؛ بنابراین اگر بلیط هواپیما سفر به تهران را تهیه کردید، می‌توانید این فرودگاه را به‌عنوان فرودگاه مقصد خود انتخاب کنید.

فرودگاه شهید دستغیب شیراز

رتبه بندی بهترین فرودگاه های ایران

فرودگاه شهید دستغیب چهارمین فرودگاه در لیست پرترددترین فرودگاه‌های کشور است. قدمت ساخت و افتتاح این فرودگاه به سال ۱۳۴۵ باز می‌گردد و تاکنون پیشرفت‌ها زیادی داشته است. این مجموعه دو ترمینال داشته و از تمامی پروازهای داخلی و اغلب پروازهای خارجی پشتیبانی می‌کند. ازآنجایی‌که شیراز یکی از توریستی‌ترین و زیباترین شهرهای ایران است، سالانه میلیون‌ها گردشگر خارجی و ایرانی از طریق فرودگاه شهید دستغیب به این شهر وارد می‌شوند.

از جمله مهم‌ترین امکانات رفاهی این مجموعه می‌توان به خدمات تشریفاتی CIP، VIP، هتل، کیوسک‌های خرید متعدد، خدمات بانک، صرافی،‌ مسجد و... اشاره کرد. جالب است بدانید که تمامی تجار و گردشگران غیرایرانی می‌توانند در این فرودگاه ویزای گردشگری ۲ هفته‌ای دریافت کنند. لازم به ذکر است که مسافران کشورهای سومالی، آمریکا، بریتانیا، بنگلادش، کانادا، پاکستان، افغانستان، عراق و اردن از این قائده مستثنا هستند.

بهترین سایت تهیه بلیط هواپیما در ایران

حال که با بهترین فرودگاه‌های ایران آشنا شدید، بهتر است معتبرترین مرجع خرید بلیط های هواپیما کشور را نیز بشناسید. فلای تودی از معتبرترین مراجع خرید بلیط سفرهای هوایی ایران به اقصی‌نقاط جهان است که توانسته با ارائه خدماتی ویژه،‌ رضایت مشتریان خود را در سطح بالایی نگه دارد؛ همچنین می‌توانید در این سایت علاوه بر تهیه بلیط، ‌به رزرو هتل در شهر مقصد خود نیز بپردازید.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (6 رای)
سیتنا 3
2023-09-28 09:05

افزودن دیدگاه جدید