کد مطلب: 

214191

هیوندای و مزدا قراردادهای خود با ایران را لغو کردند!

به گفته یکی از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس، دو شرکت خودروسازی مزدا و هیوندای به دلیل تحریم‌های آمریکا، قراردادهای خود را با ایران لغو کرده‌اند.
هیوندای و مزدا قراردادهای خود با ایران را لغو کردند!

به گزارش ایران پژواک، ولی ملکی به خبرگزاری خانه ملت گفته "این تولیدکنندگان در صحبت‌های خود مطرح می‌کردند که چندین برابر منافعی که در ایران دارند در آمریکا دارند و آن را فدا نمی‌کنند."

ملکلی می‌گوید: خودروساز ایرانی، خودروی چینی هاوال را جایگزین مزدا کرده است.

ملکی گفته است: "شرکت‌های خارجی که با ایران طرف قرارداد بودند قبل از برجام نیز در زمان تحریم ایران را ترک کردند و یک‌طرفه قرارداد خود را فسخ کردند و از همکاری خودداری نمودند."

بی بی سی نوشت: لغو قرارداد مزدا و هیوندای با ایران در حالی اعلام شده که پیشتر گروه خودروسازی فرانسوی پی‌اس‌ای (مجموعه‌ای که قبلا نامش پژو-سیتروئن بود) گفته بود که برای پرهیز از تحریم‌های آمریکا، فعالیتش را در ایران تعلیق می‌کند.

پس از اعلام تصمیم آمریکا برای خروج از توافق هسته‌ای ایران و بازگرداندن تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه ایران و شرکای اقتصادی آن، در هفته‌های اخیر چندین شرکت‌های اروپایی اعلام کردند که فعالیت‌هایشان را در ایران تعلیق می‌کنند تا مشمول تحریم‌های آمریکا نشوند.

شرکت پی‌اس‌ای (پژو-سیتروئن سابق) و رقیب فرانسوی‌شان شرکت رنو بعد از توافق هسته‌ای قراردادهای تازه‌ای با ایران بستند که بزرگ‌تر از همکاری‌های آنها قبل از تحریم‌های دهه اخیر بود.

قراردادهای پی‌اس‌ای در ایران به بیش از ۸۰۰ میلیون دلار می‌رسد.

این مجموعه فرانسوی گفته بود تعلیق فعالیت‌هایش در ایران لطمه مالی به این شرکت نمی‌زند چون به گفته آنها، فقط یک درصد از سود کلی آنها از فعالیتشان در ایران بوده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-06-12 00:42

افزودن دیدگاه جدید