کد مطلب: 

192515

«انتخابات» روی جلد مهم‌ترین مجلات دنیا

تقریبا تمام مطبوعات دنیا در این بازی دخیل بوده‌اند؛ انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا علاوه بر این که برای بسیاری از مردم جهان، روابط بین‌المللی،‌ جنگ‌ها و درگیری‌های لفظی، صنایع،‌ بازارهای بورس،‌ حقوق بشر،‌ بلایای طبیعی، تحقیقات دارویی و پروژه‌های فضایی مهم ترین اتفاق سیاسی ممکن است،‌ برای مطبوعاتی‌ها یکی از حساس‌ترین زمان‌های موضع‌گیری، تاثیرگذاری و البته فروش است.
«انتخابات» روی جلد مهم‌ترین مجلات دنیا

علاوه بر این می‌گویند انتخابات آمریکا بزرگ‌ترین و طولانی‌ترین نمایش تلویزیونی دنیا هم هست،‌ تعداد ساعات برنامه‌های تلویزیونی که مستقیما یا با واسطه به انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا مربوط می‌شود بدون اغراق، غیرقابل محاسبه است،‌ همین‌طور تعداد ستون‌های روزنامه‌ای که در این مورد نوشته می‌شود،  تعداد اظهارنظرها و تحلیل‌های مرتبط و البته تعداد نفر- ساعت کار مطبوعاتی که در این مورد انجام می‌شود. 

بیشتر مطبوعات بین‌المللی، ملی و محلی دنیا در طول ماه‌های گذشته در مورد انتخابات آمریکا طبع‌آزمایی کرده‌اند،‌ در هفته‌های آخر،‌ شاید بهترین کار ها عرضه نشود،‌ اما آنچه این روزها در مطبوعات نشر یافته، حتما تیرهای آخر ترکش‌هاست. اینجا می‌توانید بعضی از بهترین نمونه‌های مجله‌ای در هفته آخر منتهی به انتخابات آمریکا را ببنید: 

 

اشپیگل، هفته‌نامه آلمانی این هفته سنگ تمام گذاشت و با تندترین تصویری که می‌شود تصورش را کرد،‌ به استقبال انتخابات آمریکا رفت. با توجه به حاشیه‌های روابط آمریکا و آلمان در طول ریاست‌جمهوری باراک اوباما،‌ طبیعی است که نگاه خوبی به دموکرات‌ها وجود نداشته باشد، در مورد ترامپ هم آن‌قدر همه بد و بیراه گفته‌اند که دیگر هیچ تصویری تازگی نداشته باشد!

 

اما نیوزویک چاپ آمریکا،‌ در آخرین شماره منتهی به انتخاباتش نوشته است که ترامپ،‌ دموکراسی را در آمریکا تهدید می‌کند و خطری است که باید واقعا جدی‌اش گرفت. 

 

تصویر روی جلد این هفته نیوریپابلیک نشان می‌دهد که چقدر بدگمانی به هیلاری کلینتون گزینه دموکرات‌ها برای ریاست‌جمهوری وجود دارد، با این حال، این نشریه سوابق گوناگون او را بیرون کشیده و می‌گوید آمریکا به همه چهره‌های خانم کیلنتون نیاز دارد. 

 

اکونومیست چاپ برتانیا البته امیدوار است که کلینتون برنده رقابت انتخاباتی شود و می‌گوید: این تنها امید آمریکایی‌ها در انتخابات آینده است.

 

تایم در طول رقابت‌های انتخاباتی بارها ترامپ را روی جلد گذاشته و حرف‌های بحث‌برانگیز او را تحلیل کرده است،‌ وقتی او سلامت انتخابات آمریکا را زیر سوال برد این نشریه با روی جلدی که نشان می‌داد تصویر ترامپ در حال فرو ریختن است،‌ پایان کار او را اعلام کرد،‌ در شماره این هفته، تایم هم مثل بسیاری نشریات دیگر،‌ از پایان رقابت‌های انتخاباتی ابراز خوشحالی کرده است. 

 

نیویورکر هم در طول رقابت‌ها موضع تندی علیه ترامپ داشت. در یکی از روی جلدهایش نشان داد که ترامپ در لباس شعبده‌بازی فیم جمهوری‌خواهان را به دو قسمت کرده و هنوز نمی‌داند چقدر به این حزب سیاسی آسیب زده است،‌ با این حال در هفته آخر روی جلد نشریه تنها به نگرانی‌ها در مورد انتخابات آینده پرداخته است. 

 

بیشتر هفته نامه‌های آمریکایی با نزدیک‌شدن به انتخابات از  درج تصویرهایی به تندی گذشته،‌ روی جلد این هفته‌شان خودداری کرده‌اند. روی جلد این شماره نیویورک تایمز،‌ بیشتر از این که به کاندیداها بپردازد،‌ بیم و امیدهای بعد از انتخابات را بزرگ کرده است. 

فاطمه کریمخان

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-11-08 18:31

افزودن دیدگاه جدید