کد مطلب: 

181461

موردکاوی راهبردهای بانک سامان در عرصه مسئولیت‌های اجتماعی

ورزش در دنیای امروز گذشته از مقوله توسعه سلامت و شادابی عمومی به عنوان یکی از مهمترین ابزارها در عرصه های اقتصادی و سیاسی محسوب می شود. کسب میزبانی یا ورود به مسابقات جهانی یا المپیک برای هر کشوری منافع و دستاوردهای زیادی به همراه دارد که منجر به ایجاد تعریفی نو از ورزش به نام صنعت ورزش شده است که ناخواسته با مقوله ورزش قهرمانی و حرفه‌ای گره می خورد. ناگفته پیداست که ورزش قهرمانی و دستیابی به اهداف بلند ملی و جهانی بدون حضور فعال و هدفمند بنگاه‌های اقتصادی میسر نیست. طبیعتا هر یک از بنگاه‌های اقتصادی از ورود به عرصه ورزش اهداف متعددی را دنبال می کنند که این اهداف در راستای برنامه‌های تبلیغاتی یا فعالیت های فرهنگی و اجتماعی آنهاست.

بانک سامان نیز در راستای برنامه جامع مسئولیت های اجتماعی خود و بر اساس ظرفیت ها و قابلیت های ورزش برای ارتقا نام ایران در عرصه های بین المللی همکاری با فدراسیون والیبال را محور بخشی از فعالیت های خود در این حوزه قرار داد و تلاش کرد به جای تبلیغات صرف، فدراسیون والیبال را در اجرای برنامه هایش همراهی و حمایت کند تا فدراسیون بدون دغدغه جدی در زمینه مالی بتواند به اهداف و برنامه های بلند و آینده نگرانه بپردازد.

حمایت و همراهی فدراسیون والیبال ایران تنها به تیم ملی بزرگسالان مختص نشد و به گونه ای بود که این چتر حمایتی تمامی تیم های ملی کشور را در رده های سنی مختلف پوشش دهد تا فدراسیون بتواند برنامه های زیرساختی خود برای پشتوانه سازی را نیز به خوبی پیش ببرد. این برنامه بلندمدت از سال 1392 آغاز شد و در این راستا با هماهنگی فدراسیون والیبال محور اصلی تلاش‌ها قرارگرفتن تیم ملی کشورمان روی یکی از سکوهای المپیک 2016 ریودوژانیرو تعیین شد.

 کسب موفقیت های درخشان ایران در لیگ جهانی با صعود به رده A در لیگ جهانی سرآغازی شد برای این هدف بزرگ تا نام ایران بر بلندای ورزش جهان شانه به شانه کشورهای صاحب نام این عرصه قرار گیرد و در عرصه آسیایی نیز با رقبای جدی خود فاصله بسیاری ایجاد کند.

در سال 1393 پس از اتمام فازهای مطالعاتی برنامه های بانک سامان در حوزه مسئولیت های اجتماعی بعد جدیدی یافت و بانک بر اساس دستاوردهای ملی و بین المللی حاصل از ارتقا محبوبیت والیبال در ایران و توجه عمومی به این رشته تصمیم گرفت از این ظرفیت بسیار خوب برای آگاهی رسانی این فاز جدید استفاده کند که این اقدام در قالب یک کمپین ملی و  با محوریت "آب" و با شعار "آب هست ولی کم است" از محرم همان سال آغاز شد.

بر اساس آمارهای ارایه شده از سوی نهادهای داخلی و بین المللی 85 درصد کشور ما در منطقه خشک و نیمه خشک قراردارد و با کمبود بارش ها و نزولات آسمانی مواجه است و متاسفانه این روند سال به سال سیر کاهشی و نزولی دارد. این کمپین تلاش دارد با تاکید بر چالش های مصرف نادرست آب و ارایه راه حل های ساده و کاربردی بهینه سازی الگوی مصرف آب، زمینه ارتقا فرهنگ عمومی در حوزه آب را فراهم آورد. رساندن پیام مصرف بهینه آب به مردم علاقه مند به ورزش به خصوص والیبال دوستان با شعار محوری "آب هست ولی کم است" می تواند در جلب توجه عمومی و ایجاد یک حرکت و پیام ملی برای کنترل مصرف آب در کشور موثر باشد.

بانک سامان در همین راستا با طراحی یک تندیس ویژه و تلفیق برنامه رونمایی از آن با بدرقه بازیکنان تیم ملی طی مراسمی با حضور وزرای نیرو، ورزش و جوانان، مدیران ارشد سازمان آب و فاضلاب و فدراسیون، ضمن ایجاد جلب توجه عمومی از طریق رسانه ها، این تندیس را به عنوان هدیه ویژه تیم ملی ایران معرفی کرد که  از طریق کاپیتان تیم به کاپیتان تیم های حریف اهدا خواهد شد.

این گره خوردگی بین یک مقوله محبوب ملی یعنی ورزش والیبال و یک دغدغه جدی ملی یعنی محدودیت منابع آب شرایطی را به وجود آورد تا پیام پاسداشت آب که در قالب شعار "آب هست ولی کم است" خلاصه شده است با صدایی رساتر در سطح ملی و جهانی مطرح شود و بانک سامان نیز در تداوم همین راهبرد در برنامه های آتی خود اقدامات خوبی را پیش‌بینی کرده است که بتواند از ظرفیت‌های موجود و در اختیار خود به نحو شایسته‌ای برای منافع ملی بهره‌برداری کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-05-17 20:37

افزودن دیدگاه جدید