کد مطلب: 

293389

عرضه آخرین نسخه بازی کوماندویی محبوب «کُنترا» به بازار

آخرین نسخه بازی کُنترا تحت عنوان «کنترا: عملیات گالوگا» اخیرا به بازار آمد و مورد استقبال گسترده مخاطبان و منتقدان قرار گرفت، آنها وفاداری بازی به نسخه اصلی و در عین حال پیشرفت‌های تکنولوژیکی خوب آن که تجربه بازی را لذت‌بخش‌تر می‌کند را ستوده‌اند.
عرضه آخرین نسخه بازی کوماندویی محبوب «کُنترا» به بازار

به گزارش سرویس بین‌الملل سیتنا، «کُنترا» یکی از محبوب‌ترین بازی‌های کامپیوتری دوران «آرکید» یا سیستم‌های بازی کنارخیابانی در دهه 1980 میلادی بود، و پس از ظهور کنسول‌های خانگی نیز به یکی از بهترین عنوان‌های کنسولی در دهه 1990 تبدیل شد.

داستان بازی درباره کوماندوهایی است که طی عملیاتی در یک جنگل گرمسیری، در برخی نسخه‌ها در آمریکای جنوبی و در برخی دیگر در نیوزیلند، به مبارزه با کارتل‌های خلافکار می‌روند، اما در نهایت متوجه می‌شوند که موجودات فضایی خبیث پشت قضایا هستند.

آخرین نسخه این بازی، تحت عنوان «کنترا: عملیات گالوگا» اخیرا به بازار آمد و مورد استقبال گسترده مخاطبان و منتقدان قرار گرفت. آنها وفاداری بازی به نسخه اصلی و در عین حال پیشرفت‌های تکنولوژیکی خوب آن که تجربه بازی را لذت‌بخش‌تر می‌کند را ستوده‌اند.

یکی از تغییرات ظریفی که در مکانیسم بازی صورت گرفته است، در بخش آبشار اتفاق می‌افتد. در نسخه‌های قدیمی، وقتی دو نفره بازی می‌کنید و یک نفر زودتر از نفر دیگر از آبشار بالا می‌رود، نفر دوم می‌سوزد. نسخه جدید، در عین حفظ اختیاری چنین وضعیتی، این مکانیسم را طوری تغییر داده است که اگر نفر دوم جا بماند، فقط کمی از جانش کم می‌شود و کلا نمی‌سوزد.

کنترای اوریجینال از آن دست بازی‌هایی است که در آن خوردن تنها یک ضربه از دشمن یا یک گلوله بازیکن را می‌سوزاند. نسخه جدید اما این امکان را ایجاد می‌کند که بازیکن نوار جان داشته باشد، و هر بار که ضربه‌ای می‌خورد، فقط کمی از آن جان کم شود. این باعث می‌شود بازیکن مدت بیشتری زنده بماند.

سازندگان بازی می‌گویند تلاش کرده‌اند به فلسفه اصلی کنترا وفادار بمانند. به گفته آنها، تلاش توسعه‌دهندگان بر این بوده تا مکانیسم‌های قدیمی را تعدیل کنند تا نسل جدید تجربه خوشایندتری از بازی کسب کند. در عین حال، آنها مکانیسم‌‌های قدیمی را هم به صورت اختیاری حفظ کرده‌اند تا اگر کسی خواست از آنها استفاده کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2024-04-15 15:51

افزودن دیدگاه جدید