کد مطلب: 

293025

مایکروسافت: چین به دنبال نفوذ در انتخابات های ۲۰۲۴ با هوش مصنوعی است

مایکروسافت از اعمال نفوذ احتمالی چین در انتخابات آتی در آمریکا، کره جنوبی و هند ابراز نگرانی کرده است و این احتمال وجود دارد که گروه‌های سایبری مورد حمایت چین و کره شمالی، رویدادهای مهم انتخاباتی را هدف قرار دهند.
مایکروسافت: چین به دنبال نفوذ در انتخابات های ۲۰۲۴ با هوش مصنوعی است

به گزارش سرویس بین‌الملل سیتنا، شرکت مایکروسافت هشدار داده است که امسال چین به احتمال قوی تلاش خواهد کرد تا با محتوای تولید‌شده توسط هوش مصنوعی انتخابات در آمریکا، کره جنوبی و هند را تحت تأثیر قرار دهد.

بر اساس گزارشی که این شرکت در روز جمعه ۵ آوریل (۱۷ فروردین ۱۴۰۳) منتشر کرده است، انتظار می‌رود گروه‌های سایبری تحت حمایت دولت چین انتخابات ۲۰۲۴ را هدف قرار دهند.

در این گزارش آمده است: «در حالی که شهروندان هند، کره جنوبی و آمریکا به پای صندوق‌های رای می‌روند، احتمالاً شاهد فعالیت بازیگران سایبری و تأثیرگذار چینی و تا حدی بازیگران سایبری کره شمالی برای هدف قرار دادن این انتخابات خواهیم بود.»

گزارش مایکروسافت می‌گوید که تاکتیک‌های شناسایی‌شده مستقیماً استفاده از ابزارهای مولد هوش مصنوعی را به یک عملیات نفوذ آنلاین مخفیانه تحت حمایت دولت علیه رای‌دهندگان خارجی مرتبط می‌کند.

بنا بر این گزارش چین به‌صورتی محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را از طریق رسانه‌های اجتماعی ایجاد و توزیع خواهد کرد که «به نفع موقعیت آن‌ها در این انتخابات پرمخاطب باشد.»

مایکروسافت می‌گوید این اولین‌بار است که یک نهاد دولتی از محتوای ساخته‌شده توسط هوش مصنوعی برای تأثیرگذاری بر انتخابات کشورها استفاده می‌کند.

در این گزارش اشاره شده است که چین قبلاً در انتخابات ریاست‌جمهوری تایوان در ماه ژانویه تلاش کرده بود تا با کمک هوش مصنوعی، اطلاعات نادرستی را علیه یک کاندید انتخاباتی مخالف حکومت چین منتشر کند.

اگرچه این شرکت معتقد است تأثیر محتوای ساخته شده با هوش مصنوعی محدود است، اما با این‌حال هشدار داده که ممکن است این وضعیت تغییر کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2024-04-06 08:52

افزودن دیدگاه جدید