کد مطلب: 

292556

اعتیاد به بازی‌‌های رایانه‌ای خطر ابتلا به اختلال در روابط جنسی را افزایش می‌دهد

طبق پژوهشی که در مجله آندرولوژی (Andrology) منتشر شده است، دانشمندان چینی دریافتند بازی‌های رایانه‌ای طولانی‌مدت احتمال ابتلا به اختلال نعوظ را افزایش می‌دهد.
اعتیاد به بازی‌‌های رایانه‌ای خطر ابتلا به اختلال در روابط جنسی را افزایش می‌دهد

به گزارش سیتنا، براساس این پژوهش: «تحقیق حاضر درباره ارتباط استفاده از رایانه و خطر اختلال نعوظ شواهد قابل توجهی را ارائه کرده است.» دانشمندان با بررسی ارتباط علت و معلولی میان کم‌تحرکی در اوقات فراغت و اختلال نعوظ به این حقیقت پی بردند.

محققان برای بررسی این رابطه ۲۲۳ هزار و ۸۰۵ مرد ۴۰ تا ۶۹ ساله را در حال فعالیت‌های مختلف در اوقات فراغت، ازجمله تماشای تلویزیون، استفاده از رایانه و حتی رانندگی به قصد لذت، مشاهده و مطالعه کردند.

سپس سطح تستوسترون و سایر هورمون‌های جنسی شرکت‌کنندگان و همچنین احساس افسردگی و اضطراب آنان را اندازه‌گیری کردند.

دانشمندان دریافتند به‌ازای هر ۱.۲ ساعت فراغت اضافی دربرابر رایانه – که البته نوع آن را مشخص نکردند - احتمال تجربه اختلال نعوظ (Erectile dysfunction) در شرکت‌کنندگان بیشتر از ۳ برابر شد.

نکته جالب اینجاست که دانشمندان «هیچ شواهدی» به دست نیاوردند که تایید کند تماشای تلویزیون یا رانندگی در اوقات فراغت تاثیر مشابه و یکسانی دارد و این امر حاکی از آن است که بی‌تحرکی به خودی‌خود مشکل‌ساز نیست.

به گزارش نیویورک‌پست، استفاده طولانی‌مدت از رایانه با سطح هورمون محرک فولیکول (FSH) - که غده هیپوفیز آن را ترشح می‌کند - مرتبط است.

هورمون محرک فولیکول و تستوسترون محرک تولید اسپرم در مردان است و در صورت مختل‌شدن اختلال نعوظ را به دنبال خواهد داشت. همچنین مشخص شده است که سطح پایین هورمون محرک فولیکول کاهش میل جنسی، ناباروری و بی‌حالی را سبب می‌شود.

البته طبق گفته محققان برای مشخص شدن «رابطه علی و قطعی» استفاده از رایانه و ناتوانی جنسی تحقیقات و پژوهش‌های بیشتری مورد نیاز است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2024-03-22 10:42

افزودن دیدگاه جدید