کد مطلب: 

291825

اجرایی شدن فاز دوم توسعه فیبرنوری روستایی آذربایجان غربی به طول بیش از 500 کیلومتر

مجری طرح توسعه خدمات اجباری روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در بازدید از پروژه های ارتباطی استان آذربایجان غربی از اختصاص بیش از 500 کیلومتر فیبرنوری روستایی در سطح استان خبر داد.
اجرایی شدن فاز دوم توسعه فیبرنوری روستایی آذربایجان غربی به طول بیش از 500 کیلومتر

به گزارش سیتنا، ایرج روحی در بازدید از روستای نختالو شهرستان باروق، اظهار کرد: با اجرای طرح فیبرنوری روستایی ضمن افزایش پایداری ارتباط سایت‌های BTS تلفن همراه در سطح استان آذربایجان غربی امکان ارایه اینترنت پر سرعت همراه نسل چهارم در مناطق روستایی این استان فراهم می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت اجرای پروژه تار افزود: با اجرا و تکمیل فیبر نوری روستایی شاهد توسعه زیرساخت ها، خدمات ارتباطی و مخابراتی مناطق مرزی و روستایی و همچنین ارایه سرویس پهن باند و ارتقای بیشتر شاخص‌های حوزه ICT استان خواهیم بود.

روحی افزود: فاز دوم پروژه فیبرنوری روستایی (تار) استان آذربایجان غربی به طول بیش از 500 کیلومتر در مناطق محروم و فاقد زیرساخت، کمتر توسعه یافته و مرزی این استان شروع و تاکنون نیز 10 کیلو متر خاکبرداری انجام شده است.

وی منبع تأمین اعتبار پروژه اجرای فیبر نوری در استان آذربایجان غربی را از محل اعتبارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و طرح‌های خدمات اجباری روستایی (USO) برای بهینه‌سازی، ارتقا و افزایش پهنای باند در زمینه شبکه ارتباطی ثابت و همراه ذکر کرد.

روحی در جریان بازدید از اجرای پروژه فیبر نوری روستای نختالو اظهار کرد: با اتمام 18 کیلومتر فیبر روستای نختالو مشکل ارتباط 11 سایت روستایی شهرستان باروق برطرف و امکان اتصال این روستاها به شبکه ارتباطی کشور به وجود خواهد آمد.

در سفر دو روزه مشاور وزیر به استان آذربایجان غربی ضمن برگزاری جلسات متعدد به همراه نماینده اداره کل ارتباطات و نماینده مخابرات از اجرای پروژه فیبر روستاهای سوغان چی و نختالو از توابع شهرستان باروق بازدید کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2024-03-03 14:39

افزودن دیدگاه جدید