کد مطلب: 

291441

رئیس رگولاتوری: امکان خاموشی شبکه 2G در شرایط فعلی وجود ندارد

به دنبال انتشار فراخوان نظرخواهی درباره خاموش کردن نسل سوم ارتباطات همراه (3G)، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در پاسخ به سوال یک کاربر که پرسیده بود «پیش از خاموش کردن شبکه 3G آیا شبکه 2G نیز خاموش می‌شود؟»، گفت: به دلیل اینکه گوشی‌های زیادی در کشور ما تنها بر روی شبکه 2G فعال هستند، امکان خاموش کردن این شبکه در شرایط فعلی وجود ندارد؛ موضوع خاموش کردن 3G هم در صورت اجرا، طی برنامه ای چهار ساله انجام می شود.
رئیس رگولاتوری: امکان خاموشی شبکه 2G در شرایط فعلی وجود ندارد

به گزارش سرویس وبگردی سیتنا، پیرو انتشار فراخوان نظرخواهی درباره خاموش کردن نسل سوم تلفن همراه، توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (خبر)، کاربری در شبکه اجتماعی ویراستی خطاب به وزیر ارتباطات، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و اپراتورهای همراه اول و ایرانسل، پرسید: «آیا 2G هم قبل از آن خاموش می‌شود یا نه؟ امنیت 2G بسیار پایین است و همپوشانی با فرکانس‌های 5G دارد. پس آن را بهتر است خاموش کنید. در گزارش رگلاتوری آمار 2G موجود نیست.»

در همین راستا امیر لاجوردی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در توضیح به این کاربر، گفت: رضا جان به دلیل اینکه گوشی‌های زیادی در کشور ما 2G Only هستند، امکان خاموشی 2G‌ در شرایط فعلی وجود ندارد.

از طرفی کاربر دیگر نیز خطاب به وزیر ارتباطات، رئیس و مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف کننده رگولاتوری، پرسیده است: «با سلام خدمت همگی، پیرو شنیده شدن جمع آوری سایت های 3G بنده با توجه به منطقه زندگی که در شهر است اما همچنان از آنتن دهی بد اینترنت 4G گلایه دارم و همچنان به 3G متصل می‌شوم، لذا درخواست دارم این مهلت بیشتر شود، مشکلاتی که بنده دیده ام می‌شود به این اشاره کرد که در موبایل های جدید نمی‌دانم چرا ولیکن به دکل های 4G به خوبی وصل نمی‌شود و سرعت نامعقول و حتی قطعی در آن دیده می‌شود، مخصوصا در اپراتور همراه اول که دکل های 4G نسبت 4.5G بیشتری دارد و این مشکل در دکل های 4.5G نیست»

جانشین وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه ارتباطات در این خصوص اظهار کرد: امین عزیز موضوع 3G Sunset در صورت اجرا، در کوتاه مدت انجام نمی‌شود و برنامه‌ای چهار ساله است. نگران نباشید.

رئیس رگولاتوری: امکان خاموشی شبکه 2G در شرایط فعلی وجود ندارد

رئیس رگولاتوری: امکان خاموشی شبکه 2G در شرایط فعلی وجود ندارد

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2024-02-22 09:18

افزودن دیدگاه جدید