کد مطلب: 

291302

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران در گفت‌وگو با سیتنا: افزایش قیمت دلار باعث رکود بازار لپ‌تاپ شده است؛ قیمت‌ها در توان خرید عموم مردم نیست

نایب رئیس اتاق اصناف تهران، گفت: بازار لپ‌تاپ که مورد استفاده کاربران خانگی است با افزایش قیمت دلار دچار رکود شده است؛ چرا که عموم مردم دیگر توان خرید این چنین کالاهایی را ندارند.
فرجی تهرانی

محمدرضا فرجی تهرانی، در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون آخرین ارزیابی از وضعیت بازار رایانه، گفت: بازار در حال رکود است، چراکه افزایش قیمت ارز مستقیما بر کالای ما تاثیر دارد، مصرف کننده لپ تاپ، کاربران خانگی هستند و مخاطبان لپ تاپ محدود هستند و مصرف کننده محدودی دارند ولی باقی اقلام مورد استفاده در سازمان ها هستند. از طرف دیگر مردم توان خرید ندارند ولی برخی خرید سازمانی می‌کنند و مشکلی هم ندارند.

وی، ادامه داد: کالاهای IT بازار خوبی ندارند و با قیمت دلار نوسان پیدا می‌کنند، همچنین در این حوزه افزایش قیمت داشتیم و از طرف دیگر مردم نیز توان خرید ندارند؛ از طرفی کالاهای قاچاق و دست دوم هم در بازار وجود دارند.

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران، اظهار کرد: ثبت واردات صنوف 85 درصد سال گذشته لحاظ شده است، از آنجاکه در کل دنیا 20 تا 40 درصد در بازار IT افزایش قیمت داشته اند، لذا دولت باید 100 درصد این حوزه را در دست ما قرار می داد، از طرف دیگر کمبود کالا داشتیم که باعث افزایش نرخ می شود و در نهایت مردم نیز توان خرید ندارند.

نایب رئیس اتاق اصناف تهران، پیرامون وضعیت گوشی های تولید داخل به خبرنگار سیتنا، گفت: تولیدکنندگان مدعی تولید این گوشی ها هستند در صورتی که همه مونتاژ (اسمبل) هستند و این مونتاژ هم پاسخگوی درصد ناچیزی از بازار است.

انتهای پیام

گفت‌وگو از زهرا طاهری

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2024-02-19 13:11

افزودن دیدگاه جدید