کد مطلب: 

290604

ایمنی کودکان در شبکه‌های اجتماعی؛ زاکربرگ در جلسه سنا از خانواده‌ها عذرخواهی کرد

مارک زاکربرگ، مدیرعامل شرکت متا (اینستاگرام و فیسبوک)، در یک جلسه جنجالی سنا از خانواده‌های کسانی که می‌گویند کودکان آنها در اثر استفاده از شبکه‌های اجتماعی آسیب دیده‌اند عذرخواهی کرده است.
ایمنی کودکان در شبکه‌های اجتماعی؛ زاکربرگ در جلسه سنا از خانواده‌ها عذرخواهی کرد

به گزارش سیتنا به نقل از بی بی سی، زاکربرگ - که اینستاگرام و فیسبوک تحت مدیریت اوست - در این جلسه رو به پدرومادرها کرد و گفت «هیچ کس نباید در معرض شرایطی قرار گیرد» که آنها در آن بوده‌اند.

او و روسای تیک‌تاک، اسنپ، ایکس و دیسکورد برای تقریبا چهار ساعت با سوال سناتورهای دو حزب روبرو شدند. قانون‌گذاران می‌خواستند بدانند این شرکت‌ها برای محافظت از کودکان در فضای مجازی چه کرده‌اند. این فرصتی نادر برای سناتورهای آمریکایی بود تا از روسای بخش فناوری سوال بپرسند.

زاکربرگ و مدیر تیک‌تاک، ژو زی چو، داوطلبانه تصمیم به ادای شهادت گرفتند - اما مدیران اسنپ، ایکس (توییتر سابق) و دیسکورد ابتدا از این کار خودداری کردند که با احضاریه رسمی روبرو شدند.

در پشت سر این پنج مدیر، خانواده‌هایی نشسته بودند که گفتند فرزندان آنها تحت تاثیر محتوای شبکه‌های اجتماعی به خود آسیب رسانده‌اند یا خودکشی کرده‌اند.

آنها در طول جلسه احساسات خود را بیان کردند و از جمله وقتی سناتورها سوال‌های سخت می‌پرسیدند دست می‌زدند.

درحالی که این جلسه عمدتا بر حفاظت از کودکان در برابر بهره‌برداری جنسی در فضای مجازی متمرکز بود، سوالات سناتورها طیف وسیعی را در بر می‌گرفت.

چو از تیک‌تاک با این سوال روبرو شد که آیا شرکت او داده‌های کاربران آمریکایی را با دولت چین به اشتراک می‌گذارد. او پاسخ منفی داد.

او گفت «من خودم به عنوان پدر سه بچه کوچک می‌دانم مسائلی که امروز درباره آن بحث می‌کنیم چقدر برای هر پدر و مادری وحشتناک و یک کابوس است.» او اذعان کرد که فرزندان او به دلیل مقررات محل زندگی‌اش، سنگاپور، از تیک‌تاک استفاده نمی‌کنند.

اما این زاکربرگ، مدیر متا، بود که در جریان هشتمین شهادت خود در کنگره بیش از همه زیر ذره‌بین قرار گرفت.

سناتور جمهوری‌خواه تد کروز در یک جا با نشان دادن پیامی در اینستاگرام که به کاربر هشدار می‌داد ممکن است محتوایی که کلیک کرده حاوی سوءاستفاده جنسی از کودکان باشد و با این حال می‌پرسید که «آیا مایل به دیدن آن هستید»، سوال کرد: «آقای زاکربرگ، واقعا چه فکر می‌کردی؟»

مارک زاکربرگ جواب داد که این روش «بر این منطق استوار است» که «اغلب مفید است، به جای مسدود کردن محتوا، به هدایت کاربران به سوی چیزی که ممکن است مفید باشد کمک کنیم». او قول داد «شخصا آن را بررسی کند.»

جاش هالی، دیگر سناتور جمهوری‌خواه، در جریان یک سوال و جواب از آقای زاکربرگ دعوت کرد از خانواده‌هایی که پشت سر او نشسته‌اند عذرخواهی کند.

او از جایش برخاست، رو به مخاطبان کرد و گفت: «من به خاطر همه آنچه در معرض آن بوده‌اید متاسفم، وحشتناک است. هیچ کس نباید چیزهایی را تجربه کند که خانواده شما کشیده‌اند.»

سرخوردگی سناتورها از فقدان پیشرفت

در کانون این نشست طرز نگرش شرکت‌ها نسبت به مصوباتی قرار داشت که هم اکنون در کنگره در دست بررسی است و هدف آنها حساب پس دادن شرکت‌ها برای محتویات پست شده در این شبکه‌هاست.

این موضوع به خوبی در مبادله‌ای میان جیسون سیترون از شرکت دیسکورد و لیندزی گراهام سناتور جمهوری‌خواه منعکس شد.

گراهام شماری از لوایح را در ارتباط با ایمنی در فضای مجازی فهرست کرد که در کنگره به جریان افتاده و از سیترون پرسید از آنها حمایت می کند یا نه.

او فرصت کمی برای پاسخگویی به مدیر دیسکورد داد، اما به نظر می‌رسید که سیترون با اکراه به همه این لوایح می‌نگرد.

گراهام نتیجه گرفت: «خوب بفرمایید - اگر منتظرید که این اشخاص مشکل را حل کنند، در انتظار خواهیم مرد.»

مت ناوارا، تحلیلگر صنعت شبکه‌های اجتماعی، به بی‌بی‌سی گفت که به نظر او این جلسه شبیه خیلی دیگر از رویارویی‌های مشابه بود، با «مقدار زیادی نمایش سیاسی» و یک فرصت عالی برای دوربین‌ها فراهم کرد، زمانی که زاکربرگ عذرخواهی کرد.

او افزود که علیرغم موافقت سناتورها با نیاز به مصوبات فراجناحی برای نظم بخشیدن به این شبکه‌ها، جواب این سوال که در گام بعدی چه اتفاقی خواهد افتاد همچنان مبهم است.

او گفت: «ما قبلا بارها و بارها شاهد این نوع جلسات استماع بوده‌ایم که هنوز به مقررات قابل توجه و ملموسی منجر نشده است. ما در سال ۲۰۲۴ هستیم و آمریکا عملا در ارتباط با شبکه‌های اجتماعی هیچ مقرراتی ندارد، همانطور که در جریان این جلسات به آن اشاره شد.»

این روسا همچنین فاش کردند که چه تعداد از کارمندان آنها مسئول تعدیل محتوا در این شبکه‌ها هستند.

متا و تیک‌تاک، با بیشترین کاربر، گفتند که هر کدام ۴۰ هزار ناظر بر محتوا در خدمت دارند، درحالی که اسنپ گفت ۲۳۰۰ کارمند و ایکس ۲۰۰۰ کارمند در این زمینه دارند. دیسکورد فقط گفت که «صدها» نفر را برای نظارت بر محتوا استخدام کرده است.

دیسکور یک پلتفرم پیام‌رسانی است و قبلا در مورد چگونگی شناسایی و جلوگیری از سوءاستفاده از کودکان مورد پرسش قرار گرفته است.

پس از جلسه استماع، برخی از والدینی که در اتاق حضور داشتند، تجمعی را در بیرون برگزار کردند و چندین نفر آنها از قانون‌گذاران خواستند فورا قانونی برای پاسخگو کردن این شرکت‌ها تصویب کنند.

جوآن بوگارد، که پسرش میسون در ماه مه ۲۰۱۹ درگذشت، گفت: «بسیاری از والدین همچنان فکر می‌کنند آسیب‌هایی که امروز در مورد آن صحبت می‌کنیم تاثیری بر خانواده‌هایشان نخواهد گذاشت.»

او گفت که پسرش در تیک‌تاک در یک بازی «خفگی» (تلاش برای خفگی آنی که با احساس شعف همراه است) شرکت کرده بود که جان باخت.

او گفت: «اینها آسیب‌هایی است که ناگهان برای بچه‌های معمولی اتفاق می‌افتد. شهادت‌ها را دیده ایم. حالا وقت آن است که قانون‌گذاران قانون ایمنی آنلاین کودکان را تصویب کنند.»

در طول جلسه استماع امروز، متا گفت که «بیش از ۳۰ ابزار» برای حمایت از یک محیط امن برای نوجوانان در محیط آنلاین تهیه کرده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2024-02-01 16:20

افزودن دیدگاه جدید