کد مطلب: 

289262

توافق امارات و آذربایجان برای تسهیل سرمایه گذاری زیرساخت‌های دیجیتال

وزارت سرمایه گذاری امارات و وزارت توسعه دیجیتال و حمل و نقل آذربایجان تفاهم نامه ای را با هدف تقویت زیرساخت دیجیتال با تمرکز بر توسعه مراکز داده در آذربایجان امضا کردند.
توافق امارات و آذربایجان برای تسهیل سرمایه گذاری زیرساخت‌های دیجیتال

به گزارش سیتنا، وزارت سرمایه گذاری امارات متحده عربی و وزارت توسعه دیجیتال و حمل و نقل جمهوری آذربایجان تفاهم نامه ای را با هدف تقویت زیرساخت دیجیتال با تمرکز بر توسعه مراکز داده در آذربایجان امضا کردند. این تفاهم نامه توسط محمد حسن السویدی وزیر سرمایه گذاری امارات و رشاد نبی اف وزیر توسعه دیجیتال و حمل و نقل جمهوری آذربایجان امضا شد.

در سال‌های اخیر، آذربایجان از طریق متمرکز کردن خدمات الکترونیکی و دیجیتالی کردن خدمات عمومی، گام‌هایی در جهت پیشرفت اقتصاد دیجیتال برداشته است. استراتژی اجتماعی و اقتصادی دولت این کشور نیز تحول دیجیتال را به عنوان یکی از حوزه‌های اولویت دار خود نشان می دهد. از طریق تفاهم نامه با امارات، انتظار می رود تعداد مراکز داده در آذربایجان به میزان قابل توجهی افزایش یابد. برای اطمینان از همکاری نزدیک و تاثیرگذار، یکی از جنبه‌های کلیدی این توافق ایجاد روابط بین سازمان‌های بخش دولتی و خصوصی در امارات و آذربایجان است.

این تفاهم نامه همچنین ارائه مشوق هایی را برای ابتکارات مربوطه پیشنهاد می‌کند و به اشتراک گذاری دانش را تسهیل می‌کند. همچنین در این راستا شرکت سرمایه گذاری و هلدینگ مستقر در ابوظبی(ADQ)، هولدینگ سرمایه گذاری آذربایجان (AIH)، یک صندوق ثروت استراتژیک مستقل واقع در باکو، یک سرمایه گذاری مشترک با هدف سرمایه گذاری در بخش های دارای اولویت و علاقه متقابل، مانند زیرساخت های کشاورزی، فناوری، داروسازی و انرژی ایجاد نمودند. این پلتفرم به دنبال فرصت‌های سرمایه‌گذاری با هدف ایجاد بازده مالی پایدار در سرمایه مستقر می‌گردد. سرمایه گذاری‌ها عمدتاً در آذربایجان، امارات متحده عربی و آسیای مرکزی متمرکز خواهد شد و پتانسیل گسترش آن به سایر کشورها را نیز دارد. محمد حسن السویدی، مدیر عامل و مدیر اجرایی ADQ، اظهار داشت: «ایجاد این پلت فرم سرمایه گذاری مشترک نه تنها روابط دوجانبه بین دو کشور ما را تقویت می‌کند، بلکه بر تعهد ADQ برای تقویت مشارکت های معنادار در بازارهای استراتژیک که با سرمایه گذاری ما همسو هستند تأکید می‌کند.

میکائیل جباروف، وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان، عضو هیئت نظارت در AIH نیز اظهار داشت: «این مشارکت نشان دهنده اهمیت روابط اقتصادی، سیاسی و تجاری بین دو کشور است. صندوق جدید به عنوان ابزاری برای اجرای پروژه‌های مشترک با هدف توسعه بلندمدت کشورهای مربوطه و منطقه وسیع تر عمل خواهد کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-12-27 13:42

افزودن دیدگاه جدید