کد مطلب: 

291253

توافق صربستان و امارات برای تشویق استفاده از مدل های هوش مصنوعی

شورای تحقیقات فناوری پیشرفته ابوظبی یادداشت تفاهمی (MoU) با وزارت اطلاعات و مخابرات جمهوری صربستان و موسسه تحقیقات و توسعه هوش مصنوعی این کشور در حاشیه اجلاس سران دولت های جهانی 2024 امضا کرد.
توافق صربستان و امارات برای تشویق استفاده از مدل های هوش مصنوعی

به گزارش سیتنا، شورای تحقیقات فناوری پیشرفته ابوظبی تفاهمی با وزارت اطلاعات صربستان و موسسه تحقیقات و توسعه هوش مصنوعی این کشور امضا کرد.

هدف این همکاری، بهره‌برداری از تخصص فنی ATRC و شرکت‌های تابعه آن برای ادغام هوش مصنوعی (AI) در زیرساخت‌های فناوری صربستان است.

بر اساس مفاد این تفاهم نامه، صربستان از پذیرش مدل های زبان بزرگ فالکون (LLM) ATRC حمایت خواهد کرد و راه‌های همکاری با ATRC را پیرامون راه حل های مبتنی بر فالکون بررسی خواهد کرد. علاوه بر این، هر دو نهاد با هم همکاری خواهند کرد تا سازمان‌های صربستان را تشویق کنند تا به بنیاد فالکون بپیوندند و در موفقیت مدل‌های منبع باز فالکون مشارکت کنند.

این تفاهم نامه توسط شهاب عیسی ابوشهاب مدیر کل ATRC، میهایلو جووانوویچ وزیر اطلاعات و مخابرات جمهوری صربستان و دوبراوکو کولیبرک  مدیر موسسه تحقیقات و توسعه هوش مصنوعی صربستان امضا شد.

شهاب عیسی ابوشهاب گفت: «هوش مصنوعی یک کاتالیزور قدرتمند برای نوآوری و پیشرفت است. همکاری بین ATRC، وزارت فناوری اطلاعات صربستان، و موسسه تحقیقات و توسعه هوش مصنوعی آن، نقطه عطف مهمی است زیرا ما شاهد افزایش علاقه جهانی به پذیرش Falcon هستیم. تعهد مشترک ما به مدل‌های منبع باز فالکون، رویکردی پویا و فراگیر را برای پیشرفت قابلیت‌های هوش مصنوعی در سراسر جهان تضمین می‌کند.

میهایلو جووانوویچ وزیر اطلاعات و مخابرات جمهوری صربستان نیز گفت: "ما یک گام فراتر برداشته ایم و به لطف تخصص شورای تحقیقات فناوری پیشرفته امارات (ATRC) شروع به استفاده از مدل های منبع باز Falcon برای توسعه هوش مصنوعی در صربستان کرده ایم. این گام رو به جلو به ما در اجرای بیشتر پروژه‌های نوسازی در برنامه صربستان 2027 کمک می‌کند و موقعیت صربستان را به عنوان یک رهبر فناوری و دیجیتال در منطقه جنوب شرقی اروپا تقویت می‌کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2024-02-18 14:50

افزودن دیدگاه جدید