کد مطلب: 

294761

آرت پارک؛ اولین مرکز فناوری هوش مصنوعی و رباتیک هند

آرت پارک هند اکوسیستمی است که علاوه بر آموزش، دسترسی عادلانه و برابر به هوش مصنوعی و راه حل های رباتیک را ارائه می کند.
آرت پارک؛ اولین مرکز فناوری هوش مصنوعی و رباتیک هند

به گزارش سیتنا، آرت پارک در سال 2020 در پردیس موسسه علوم هند (IISc) در بنگلور تاسیس شد و اولین مرکز فناوری هوش مصنوعی و رباتیک هند است. آرت پارک با تمرکز ویژه بر نوآوری، مهارت و همکاری صنعتی، استارتاپ ها را پرورش داده و برای مقابله با چالش های اجتماعی از تحقیقات حمایت می‌کند. این مرکز با هدف توسعه فناوری‌های اساسی رباتیک در سطح جهانی و سیستم های خودمختار به دنبال کاهش واردات هند در محصولات این فناوری‌ها و شتاب بخشیدن هوش مصنوعی برای حل چالش های بزرگ هند است.

آرت­پارک برای علاقه ­مندان به فناوری، یک اکوسیستم است که علاوه ­بر آموزش، دسترسی عادلانه و برابر به هوش مصنوعی (AI)، راه­ حل رباتیک را ارایه می­دهد. این مرکز در سال 2020 در پردیس موسسه علوم هند (IISc) در بنگلور تاسیس شد و اولین مرکز فناوری هوش مصنوعی و رباتیک هند است.

آرت­ پارک با تمرکز ویژه بر نوآوری، مهارت و همکاری صنعتی، استارتاپ­ ها را پرورش داده و برای مقابله با چالش­های اجتماعی از تحقیقات حمایت می­کند. این مرکز با هدف توسعه فناوری­ های اساسی رباتیک در سطح جهانی و سیستم­ های خودمختار به دنبال کاهش واردات هند در محصولات این فناوری­ ها و شتاب بخشیدن هوش مصنوعی برای حل چالش­های بزرگ هند است.

آرت­پارک دارای ماهیتی غیرانتفاعی است و به عنوان حلقه رابط و متصل­ کننده نوآوری­ ها، استارت­آپ­ ها و پژوهشگران به صنعتگران و نهادهای دولتی و غیردولتی عمل می­کند. از اهداف این مرکز آموزش متخصصان در تولید پیشرفته رباتیک و فناوری­ های خودمختار تا سال 2025 و انتقال مهارت به نسل­های آینده است. این مرکز با حمایت 25.5 میلیون یورویی وزارت علوم و فن­آوری دولت مرکزی و دولت کارناتاکا، بر روی ابتکارات در اتوماسیون صنعتی، کشاورزی و مراقبت­های بهداشتی تمرکز ویژه دارد.

کاربردهای عملکردی پارک حول سه برنامه اصلی طراحی شده­ است: نوآوری یا استارت­آپ­ ها، پلتفرم و مهارت. در میان پلتفرم­ های فیزیکی آن، آرت گاراژ یک مرکز تولید و آزمایش پیشرفته­ است که به عنوان مرکزی برای توسعه سیستم­ های هوشمند خودمختار برای اهداف صنعتی، اجتماعی و دفاعی عمل می­کند. آرت­ پارک اکوسیستمی است که از شرکت­های خرد، کوچک، متوسط و بزرگ حمایت می­کند.

یکی از پلتفرم­های دیجیتالی آرت­پارک در حوزه بهداشت اُ. اچ. سی (One Health & Climate) است که از طریق پایش تب دنگی تأثیر مثبتی بر سلامت عمومی حدود 80 میلیون نفر در ایالت کارناتاکا و منطقه پونه داشته­ است و شورای تحقیقات پزشکی هند و IISc به دنبال ایجاد بانک­های داده متنوع برای مراقبت­های بهداشتی مبتنی بر هوش مصنوعی هستند.

علاوه­ بر این، آرت­ پارک در حال تلاش است تا با ابتکاراتی مانند SYSPIN (تبدیل متن به 9 زبان گفتاری رایج در هند) بر موانع زبانی غلبه پیدا کند و همچنین بر ایجاد بانک­های داده­ صوتی و متنی به صورت درهم­ آمیخته تمرکز دارد.

چالش نوآوری آرت­ پارک 2024 به هر گروه و استارت‌آپی که با هدف حل چالش­های اصلی صنعت یا جامعه بر روی هوش مصنوعی، روباتیک و سیستم‌های خودمختار فعالیت کنند تا 220 هزار یورو بودجه تخصیص می­دهد.

پنج استارت آپ فعال در آرت پارک:

باگیرا 1 (Baghira 1) : فعالیت بر ربات­های دارای پا برای کاربرد در صنعت دفاعی، حوزه معدن و سایر صنایع؛
هوافضای کامرادو (Comrado Aerospace): فعال در زمینه پهپادها برای لجستیک نظامی و تحویل محموله ­های تجاری و کاربرد در کشاورزی؛
رباتیک توارا (Twara Robotics): تولید قطعات رباتیک بومی را برای توسعه راه­ حل­های اتوماسیون ارائه می­دهد.
وایدین (Vaydyn): خلبان‌های خودمختار مبتنی بر هوش مصنوعی را برای پهپادها می‌سازد که عملیات خودران را ممکن می‌سازد.
آلگوفت (Algofet): تمرکز بر استقلال سرتاسر پهپادها با ایستگاه‌های اتصال و فناوری باتری هوشمند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2024-05-16 11:40

افزودن دیدگاه جدید