کد مطلب: 

288465

نسخه کمرباریک «پلی‌استیشن 5» به بازار آمد

شرکت «سونی» معمولا دو سه سال پس از عرضه نسخه جدید کنسول بازی رایانه‌ای «پلی‌استیشن» خود، نسخه «کمرباریک» (Slim) آن را به بازار عرضه می‌کند. پلی‌استیشن 5 کمرباریک اخیرا روانه بازار شد، در حالی که این نسخه معمولا به شکل چشمگیری کوچک‌تر از نسخه اصلی است.
نسخه کمرباریک «پلی‌استیشن 5» به بازار آمد

به گزارش سیتنا، زمانی که نسخه کمرباریک پلی‌استیشن 2 به بازار آمد، وزن آن به نصف کنسول اصلی کاهش یافته بود، اگرچه این تغییر باعث شده بود که نسخه کمرباریک فاقد زیرساخت‌های خنک‌کنندگی لازم باشد، که منجر به بیش از حد گرم شدن آن می‌شد.

نسخه کمرباریک پلی‌استیشن 5 به اندازه پلی‌استیشن 2 لاغر نیست، اما ظاهر و باطن آن نسبت به نسخه اوریجینال تفاوت‌های چشمگیری کرده است. کارشناسان تفاوت این دو را به مثابه تفاوت «باله دلفین با باله نهنگ» توصیف کرده‌اند.

قد پلی‌استیشین کمرباریک بسیار کوتاه‌تر از نسخه اوریجینال است. ابعاد PS5 اوریجینال 15.4 در 4.1 در 10.2 اینچ است. کنسول کمرباریک 14.1 در 3.8 در 8.5 اینچ است. لذا قد نسخه جدید یک اینچ کوتاه‌تر و جمع و جورتر است، ولی به خاطر نیاز به قفسه درایو دیسک نوری، تقریباً هم‌عرض نسخه اصلی است.

پلی‌استیشن 5 اوریجینال در دو نسخه به بازار عرضه شد. یک نسخه دیسک‌خور است، که 500 دلار قیمت دارد. نسخه دیگر دیجیتالی است، که درایو دیسک نوری ندارد، و به همین خاطر هم 50 دلار ارزان‌تر است. سونی نسخه کمرباریک را نیز 500 دلار قیمت گذاشته است.

برخلاف دو نسخه اولیه که هرکدام دارای حافظه داخلی 825 گیگابایت هستند، نسخه کمرباریک یک ترابایت حافظه داخلی دارد. بخشی از این حافظه محل ذخیره فایل‌های برنامه‌ایِ کنسول می‌شود. درایو دیسک نسخه جدید هم قابل جدا شدن است.

مشخصات داخلی هر دو کنسول جدید و قدیمی یکسان هستند. با این وجود، جای درگاه‌های کنسول جدید در مقایسه با کنسول قدیمی متفاوت است. درگاه USB در جلوی دستگاه جدید وجود ندارد. در عوض، دو درگاه USB-C در صفحه جلو، و درگاه‌های LAN ، HDMI و USB در پشت پلی‌استیشین 5 کمرباریک قرار دارند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2023-12-07 23:56

افزودن دیدگاه جدید