کد مطلب: 

287796

شکایت ۷.۹ میلیارد دلاری از سونی برای «قیمت‌های ناعادلانه» در فروشگاه پلی‌استیشن

دادگاهی در لندن اعلام کرد که شرکت سونی به اتهام سوءاستفاده از موقعیت خود برای فروش بازی‌های رایانه‌ای با قیمت‌های ناعادلانه به مشتریان فروشگاه پلی‌استیشن، با شکایتی ۶.۳ میلیارد پوندی ( ۷.۹ میلیارد دلاری) روبه‌روست.
شکایت ۷.۹ میلیارد دلاری از سونی برای «قیمت‌های ناعادلانه» در فروشگاه پلی‌استیشن

به گزارش سیتنا، حدود ۹ میلیون نفر که بازی‌ها و افزونه‌ها را از طریق فروشگاه پلی‌استیشن (فروشگاه بازی‌های سونی) خریداری کرده‌اند، سال گذشته در بریتانیا از سونی اینتراکتیو اینترتینمنت شکایت کردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، یکی از شاکیان اصلی به نام الکس نیل گفته که سونی از موقعیت مسلط خود در این اپلیکیشن سوءاستفاده کرده است.

او افزود این شرکت، سازنده‌ها و توسعه‌دهندگان بازی را ملزم کرده که محصولات خود را فقط از طریق فروشگاه پلی‌استیشن به فروش برسانند و ۳۰ درصد کمیسیون از آنان دریافت می‌کند.

شاکیان استدلال می‌کنند که مشتریان در نتیجه باید هزینه بیشتری برای بازی‌ها و افزونه‌ها پرداخت کنند.

وکلای سونی گفته‌اند که این پرونده «از ابتدا تا انتها مغرضانه» بوده و درخواست کرده‌اند که پیگرد قانونی لغو شود.

یک دادگاه تجدیدنظر موازی روز سه‌شنبه حکم داد که این پیگرد قضایی می‌تواند ادامه یابد، اما اضافه کرد افرادی که پس از ثبت شکایت در سال ۲۰۲۲ از فروشگاه پلی استیشن خرید کرده‌اند باید از فهرست شاکیان حذف شوند.

الکس نیل در بیانیه‌ای گفت که تصمیم دادگاه لندن «اولین گام برای فراهم کردن بازپرداخت مبلغی است که باید به آنان بازگردانده شود.»

شرکت سونی هنوز به این رای دادگاه واکنش نشان نداده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2023-11-22 18:28

افزودن دیدگاه جدید