کد مطلب: 

288148

ضرورت ایجاد پویایی در شرکت‌های دانش‌بنیان

معاون سازمان انرژی اتمی ایران، گفت: «ایران ساخت»، فضایی برای پشتیبانی از صنایع کشور به ویژه حوزه صنعت هسته‌ای است، لذا باید تعامل میان شرکت‌های دانش بنیان، صنعت، دانشگاه و سازمان انرژی اتمی ایران به سمت هم‌افزایی باشد و اگر فعالیت و سازوکار‌ها همسو نباشد در رسیدن به هدف تاخیر خواهیم داشت.
سیدپژمان شیرمردی

به گزارش سیتنا به نقل از مرکز دیپلماسی‌ عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان انرژی اتمی ایران، سیدپژمان شیرمردی در گفتگو با برنامه «روزنه» شبکه رادیویی گفت‌و‌گو درباره موضوع دستاورد‌ها در حوزه انرژی هسته‌ای در روز «فناوری و نوآوری ایران ساخت» گفت: صنعت هسته‌ای چند منظوره است و خدمات‌رسانی آن به مردم از تولید برق آغاز شده به حوزه‌های کشاورزی و بهداشت می‌رسد و تا عرصه محیط زیست نیز ادامه می‌یابد.

وی افزود: با توجه به این موارد انرژی هسته‌ای از صنعتی‌ترین قسمت جامعه شروع شده و به اجتماعی‌ترین بخش کشور می‌رسد. صنعت هسته‌ای در تمام حوزه‌های فنی و مهندسی و در عملکرد و فعالیت‌های آنها حضور دارد.

معاون سازمان انرژی اتمی و مدیر عامل شرکت توسعه کاربرد پرتو‌ها تصریح کرد: هنگامی که از فناوری هسته‌ای صحبت می‌کنیم در اصل در مورد حوزه مهندسی برق، مکانیک، مواد، فیزیک و علوم انسانی سخن می‌گوییم زیرا فناوری هسته‌ای مجموعه‌ای است که تمام علوم و فنون در آن دخالت دارد.

وی با بیان اینکه ما کشوری در حال پیشرفت و نیازمند استفاده از ظرفیت‌های جدید صنعتی برای توسعه صنعت هسته‌ای کشور هستیم، اظهار کرد: بحث «ایران ساخت»، فضایی برای پشتیبانی از صنایع کشور به ویژه حوزه صنعت هسته‌ای است. ما در صنعت هسته‌ای به تجهیزات مختلفی نیاز داریم و اگر بخواهیم تمام تجهیزات مورد نیاز خود را در سازمان انرژی اتمی ایران تولید کرده و بسازیم به آسانی محقق نمی‌شود.

معاون سازمان انرژی اتمی ایران خاطرنشان کرد: ظرفیت این موضوع وجود دارد اما ما باید از ظرفیت خوب صنایع کشور و شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کنیم تا به نحوی باعث ایجاد پویایی در این مجموعه‌ها شویم.

شیرمردی گفت: ما باید اهداف خود را در پیشبرد اهداف صنعت هسته‌ای کشور دنبال کنیم. تعامل میان شرکت‌های دانش بنیان، صنعت، دانشگاه و سازمان انرژی اتمی ایران باید به سمت هم‌افزایی باشد. اگر فعالیت و سازوکار‌ها همسو نباشد در رسیدن به هدف تاخیر خواهیم داشت.

وی در پایان تاکید کرد: نگاه ما در دولت سیزدهم تلاش برای آوردن انرژی هسته‌ای به زندگی مردم است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2023-11-30 09:43

افزودن دیدگاه جدید