کد مطلب: 

287919

توسعه بازار صنایع انرژی‌های تجدیدپذیر و تولید برق پاک از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان

تفاهم‌نامه همکاری میان صندوق نوآوری و سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) به منظور افزایش شتاب پیشرفت و نوآوری علمی و فناوری و نیز توسعه بازار و صنایع انرژی‌های تجدیدپذیر و تولید برق پاک از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور منعقد شد.
توسعه بازار صنایع انرژی‌های تجدیدپذیر و تولید برق پاک از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان

به گزارش سیتنا، تفاهم‌نامه همکاری میان صندوق نوآوری و ساتبا به امضای دکتر محمدصادق خیاطیان، رییس صندوق نوآوری و شکوفایی و دکتر محمود کمانی، معاون وزیر نیرو و رییس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) رسید.

تامین مالی به میزان سی هزار میلیارد تومان (30 همت) در طی پنج سال به منظور اجرای برنامه‌های مشترک در راستای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک و بهینه‌سازی مصرف انرژی شامل اعطای تسهیلات، صدور ضمانت‌نامه و سایر ابزارهای مالی، موضوع اصلی این تفاهم‌نامه همکاری است.

ارتقاء بهره‌وری، استفاده هرچه بیشتر از منابع تجدیدپذیر، بهینه‌سازی مصرف انرژی و تحقق اهداف بند 20 سیاست‌های کلی ابلاغی برنامه هفتم توسعه در جهت افزایش شتاب پیشرفت و نوآوری علمی و فناوری و تجاری‌سازی آن‌ها به ویژه در حوزه‌ انرژی‌های نو و تجدیدپذیر، از دیگر اهداف انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان صندوق نوآوری و ساتبا عنوان شده است.

ایجاد مشوق‌های لازم در توسعه نیروگاه‌های خورشیدی در شهرک‌های صنعتی از جمله نیروگاه‌های مگاواتی و انشعابی، معرفی لیست پروژه‌های راهبردی مورد نیاز و فناوری‌های جریان‌ساز از جمله زنجیره ارزش پنل‌های خورشیدی، معرفی طرح‌های احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر و پاک و بهینه‌سازی مصرف انرژی با قابلیت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و مشارکت در سرمایه‌گذاری؛ شناسایی، ارزیابی و تامین مالی طرح‌های دانش‌بنیان با ابزارهای مناسب از قبیل انواع تسهیلات و ضمانت‌نامه و سرمایه‌گذاری و مشارکت در چارچوب توافقات با ساتبا، از دیگر محورهای این تفاهم‌نامه همکاری است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-11-26 10:01

افزودن دیدگاه جدید