کد مطلب: 

283604

شرکت مخابرات: حذف حق اشتراک مشترکان تلفن ثابت از خردادماه امسال اجرایی شده است؛ حق اشتراک‌های دریافتی از سال ۹۸ در مرحله بررسی حقوقی است

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران گفت: طبق مصوبه مجمع عمومی ۱۴۰۱ شرکت مخابرات مقرر شد حق الاشتراک مشترکین تلفن ثابت که مبلغ آن بین ۷۰۰ تومان تا دو هزار تومان بود، دیگر از مشترکین اخذ نشده و این موضوع از خردادماه سال جاری، در سراسر کشور اجرایی شده است، اما در خصوص حق اشتراک دریافتی از مشترکان از سال ۱۳۹۸، در حال بررسی کارشناسی و حقوقی موضوع هستیم.
شرکت مخابرات: حذف حق اشتراک مشترکان تلفن ثابت از خردادماه امسال اجرایی شده است؛ حق اشتراک‌های دریافتی از سال ۹۸ در مرحله بررسی حقوقی است

به گزارش سیتنا، به دنبال انتشار خبر توقف حق اشتراک هر تلفن ثابت مشغول به کار و حذف این مبلغ از قبوض مشترکان از سوی دیوان محاسبات کشور ، محمدرضا بیدخام پیرامون جزئیات این موضوع اظهار کرد: طبق مصوبه مجمع عمومی ۱۴۰۱ شرکت مخابرات ایران مقرر شد حق اشتراک مشترکین تلفن ثابت که مبلغ آن بین ۷۰۰ تا دو هزار تومان با توجه به موقعیت مشترکین کشور متفاوت بود، دیگر از مشترکین اخذ نشود و این کار در حال حاضر انجام شده و دیگر از مشتریان، حق الاشتراک دریافت نمی شود.

وی افزود: در خصوص حق اشتراک دریافتی از سال ۱۳۹۸، در حال بررسی کارشناسی و حقوقی موضوع هستیم، اما طبق مصوبه مجمع عمومی ۱۴۰۱ مخابرات دریافت حق الاشتراک مشترکین تلفن ثابت از ابتدای خردادماه قطع شده است.

وی یادآورشد: این اتفاق از خرداد ماه سال جاری اجرایی شد اما تصمیمش پیش از اعلام نظر دیوان محاسبات در مجمع منتهی به اسفند گذشتۀ مخابرات گرفته شده بود.

بیدخام تصریح کرد: در مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده شرکت مخابرات ایران، موضوع «اتخاذ تصمیم در خصوص عدم اخذ هزینه حق الاشتراک» (کان لم یکن شدن مفاد مصوبه مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده ۳۱/ ۰۳/ ۱۳۹۹ صاحبان سهام شرکت مخابرات ایران) به رای مجمع گذاشته و لغو دریافت حق اشتراک از اول خردادماه ۱۴۰۲ به تصویب مجمع عمومی رسید.

وی افزود: مصوبه حداقل کارکرد بر اساس ابلاغ مصوبه ۳۳۸ کمیسیون تنظیم مقررات و اجرایی شدن مصوبه شماره ۴۶۶ شورای رقابت، به شرکت مخابرات ایران از سوی ستاد تنظیم بازار به صورت رسمی ابلاغ و اجرایی شد.

اضافه می‌شود؛ دیوان محاسبات کشور، اعلام کرده بود که با ابلاغ این نهاد نظارتی، دریافت مبالغی تحت عنوان «حق اشتراک هر تلفن ثابت مشغول بکار» که از سال ۱۳۹۸ در قبوض مشترکین اعمال می شد، از ابتدای خردادماه سالجاری متوقف و این حق اشتراک از قبوض مشترکین حذف شد. همچنین بازگرداندن مبالغ دریافت شده در فاصله زمانی سال ۱۳۹۸ تاکنون نیز در دستور کار دیوان محاسبات کشور قرار گرفته است.

انتهای پیام

گزارش از فرزانه احمدی منش

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-08-06 11:35

افزودن دیدگاه جدید