کد مطلب: 

281858

افتتاح شعبه خوارزمی مرکز نوآوری بانک ملی ایران + تصاویر

عضو هیات عامل و معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانکی ملی ایران گفت: با وجود اینکه پروژه‌های احراز هویت و امضا دیجیتال بسیار زمان‌بر بود اما این پروژه با همکاری دانشگاه خوارزمی طی سه ماه به بهره‌برداری رسید و اکنون بانک ملی ایران به عنوان اولین بانک کشور، صاحب احراز هویت و امضای دیجیتال است.
افتتاح شعبه خوارزمی مرکز نوآوری بانک ملی ایران + تصاویر

به گزارش سیتنا به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، علیرضا ماهیار در مراسم افتتاحیه شعبه جدید فینوداد (مرکز نوآوری بانک ملی ایران) در دانشگاه خوارزمی، از آمادگی پذیرش تیم‌های فعال در حوزه‌های هوش مصنوعی، تحلیل داده و یادگیری ماشین در مرکز نوآوری این بانک خبر داد و افزود: ارتباط بین مراکز نوآوری و فین‌تک‌ها می‌تواند پایه و اساس این مرکز باشد و باید تجربه‌های بهتری در کنار سایر استارت‌آپ‌ها و فین‌تک‌ها به دست آوریم.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه‌های مختلف هوش مصنوعی و یادگیری ماشین آماده همکاری هستیم، اظهار کرد: ۳۰ درصد تراکنش‌های کشور متعلق به بانک ملی ایران است و با این حجم کلان‌ داده، آمادگی همکاری در حوز تحلیل داده را نیز داریم.

علی حسن بیگی رئیس دانشگاه خوارزمی نیز با بیان اینکه رسالت این دانشگاه، حمایت از نخبگان، پژوهشگران و شرکت‌های دانش‌بنیان است، اظهار کرد: ۷۰ شرکت دانش‌بنیان مشمول حمایت‌های دانشگاه خوارزمی هستند.

وی در مورد فاصله تولید علم و استفاده از فناوری در ایران توضیح داد: رتبه تولید علم ایران ۱۵ و رتبه استفاده از علم و فناوری ۷۰ است. این بدین معناست که ما توانایی‌های بیش از این را داریم. تمام مراکز دانشگاهی باید تلاش کنند که بتوانند فاصله را به حداقل برسانند و استفاده از پتانسیل جوانان در این راستا می‌تواند بسیار موثر باشد.

امیرحسین شبیری مدیرعامل فینوداد هم با تاکید بر اینکه وظیفه ذاتی ما این است در کنار جامعه نخبگان و دانشگاه‌های کشور حضور داشته باشیم، گفت: باید فضایی ایجاد کنیم تا اگر کسی ایده و طرحی دارد بتواند از ظرفیت‌های بانک ملی به لحاظ بازار و سرمایه‌گذاری استفاده کند.

وی تاکید کرد: نگاه ما این نیست که چند هزار متر فضا بگیریم و همه را صدا بزنیم بلکه خودمان به جایی می‌رویم که استعدادهای کشور حضور دارند. در همین مدت کوتاه با چندین مجموعه استارت‌آپی در حوزه فناوری‌های مالی همکاری داشتیم و قصد داریم که در ادامه راه هم با راه‌اندازی این مرکز نوآوری همکاری با دانشگاه خوارزمی را توسعه دهیم.

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2023-06-22 08:02

افزودن دیدگاه جدید