کد مطلب: 

280566

دسترسی 70 هزار خانوار یزدی به پروژه فیبرنوری با پیشرفت 26 درصدی این پروژه

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد، گفت: با پیشرفت 26 درصدی طرح ملی فیبرنوری منازل و کسب و کارها، تاکنون 70 هزار خانوار یزدی تحت پوشش قرار گرفته اند و تا پایان سال جاری دسترسی بیش از نیمی از منازل و کسب وکارهای استان یزد به فیبر نوری ایجاد می شود.
یزد

به گزارش سیتنا، محمدرضا پاکدل، با اشاره به اجرای پروژه ملی فیبرنوری منازل و کسب و کارها در این استان گفت: باتوجه به فراهم شدن مقدمات لازم توسط وزارت ارتباطات و هم افزایی و هماهنگی درون استانی، تا پایان امسال دسترسی بیش از نیمی از منازل و کسب وکارها در استان یزد به فیبر نوری ایجاد می شود.

وی افزود: این پروژه راهبردی در برخی از شهرهای استان از جمله یزد و حمیدیا شروع شده و پیشرفت قابل توجهی نیز داشته است، در حال حاضر با پیشرفت 26 درصدی این پروژه 70 هزار دسترسی به فیبرنوری در استان یزد ایجاد شده است.

پاکدل با بیان اینکه ارایه فیبرنوری به منازل و کسب و کارها، زمینه دسترسی به سرویس با کیفیت و رقابتی را برای کاربران فراهم می کند، تصریح کرد: با ایجاد شبکه فیبرنوری در شهرها، درخواست ها برای استفاده از ترافیک همراه کاهش پیدا می کند تا ضمن بهبود کیفیت شبکه 4G زمینه توسعه نسل پنجم تلفن همراه نیز فراهم شود و مردم عزیز استان یزد، بتوانند طعم شیرین فناوری را احساس کنند.

مدیرکل ارتباطات استان یزد همچنین از مشخص شدن اپراتور مجری طرح ملی فیبرنوری منازل و کسب و کارها در همه شهرهای بالای 10 هزار نفر این استان خبر داد.

وی با اشاره به اینکه استان یزد در شاخص توسعه‌یافتگی فناوری اطلاعات و ارتباطات (IDI) با یک پله صعود در رتبه دوم کشور قرار گرفته است، افزود: بر این اساس، وضعیت این استان در زیرشاخص های دسترسی به زیرساخت های ارتباطی و خدمات فناوری اطلاعات، داشتن مهارت و میزان استفاده از این زیرساخت ها، مناسب است و رتبه اول استان یزد در شاخص دسترسی مردم به رایانه بیانگر اقبال و توجه مردم استان به این حوزه و عملکرد خوب بخش های خصوصی فعال استان است.

پاکدل با بیان اینکه همه شهرهای این استان از پوشش نسل‌های سوم و چهارم تلفن همراه برخوردارند، تصریح کرد: در سال جدید توسعه شبکه نسل پنجم تلفن همراه که در شهر یزد فعال شده، در اولویت برنامه های توسعه ای استان قرار دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد در آماری اعلام کرد: در این استان در حال حاضر ضریب نفوذ دسترسی به تلفن همراه 171 درصد و ضریب نفوذ دسترسی به اینترنت پرسرعت سیار 122 درصد است. ضمن اینکه جاده های مواصلاتی استان از پوشش ۹۸ درصدی تلفن همراه برخوردارند که رتبه برتر در کشور محسوب می شود.

وی افزود: بیش از 600 روستا و آبادی در سطح استان یزد به اینترنت پرسرعت و شبکه ملی اطلاعات دسترسی دارند. بنابراین استان یزد از نظر توسعه ارتباطات روستایی، بهترین عملکرد کشوری را ثبت کرده تا زمینه رونق روستاها و توسعه اقتصاد دیجیتال و اشتغال های نوین در روستاها فراهم شده است.

پاکدل با بیان اینکه افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت پهنای باند ورودی استان، زمینه تامین پهنای باند مطمئن و پایدار را تا چهار برابر نیاز کاربران را فراهم کرده است، در تشریح پیشرفت دولت هوشمند در استان یزد، گفت: پنجره واحد استان یزد در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند فعال و پنجره واحد مدیریت زمین نیز در استان یزد راه اندازی شده است و مردم استان با مراجعه به درگاه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند می توانند از خدمات برخط و غیرحضوری دولت استفاده کرده و میزان رضایت از خدمات را نیز ثبت کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2023-05-17 09:08

افزودن دیدگاه جدید