کد مطلب: 

276634

اتصال ۹۲۱ خانوار از روستاهای شهرستان‌ کرمانشاه به شبکه ملی اطلاعات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه با اشاره به لزوم ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی در روستاهای استان برای ارائه خدمات نوین و با هدف کاهش شکاف دیجیتالی بین شهر و روستا، گفت: با اجرای این طرح کلان، بستر ارتباطی ۹۲۱ خانوار روستایی در شهرستان‌ کرمانشاه به شبکه ملی اطلاعات برقرار شد.
کرمانشاه

به گزارش سیتنا، سید «ابوالفضل محمدی» در گفت‌وگویی توضیح داد: طی اقدامات اجرایی اپراتورهای سیار و تلاش همکاران اداره کل ICT، ۱۷ روستای توبره‌ریز، عمه، موریان، ابطاف، بان رمضان، تکیه سفلی، پشت کبود جهانگیروند، زنگیشه سراب سرین، سیابان، سرزل، طاویران سفلی، طاویران علیا، قاپقوی، گرگاوان، مریوانی بیدگل و منوچهرآباد شهرستان‌ کرمانشاه از طریق ارتقاء تکنولوژی پنج سایت و احداث سه سایت جدید همراه اول و ایرانسل به خدمات شبکه ملی اطلاعات دسترسی پیدا کردند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه در ادامه گفت: در سنوات گذشته اقدامات خوبی برای اتصال روستاهای شهرستان کرمانشاه به اینترنت پرسرعت اجرایی شده و با برنامه ریزی‌های صورت گرفته به‌زودی پنج روستای دوکانه، بولان، دارخوراقارضا، گلالی و هفت آشیان نیز از خدمات مذکور بهره‌مند می شوند.

وی افزود: توجه به توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات، برای حمایت از روستاییان و تقویت نظام اقتصادی روستاها که به ماندگاری روستانشینان کمک می‌کند، امری مهم و قابل توجه است.

محمدی تصریح کرد: توجه به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته از جمله مهم‌ترین عوامل گسترش کاهش شکاف دیجیتال، عدالت اجتماعی و تحقق اقتصاد مقاومتی است و از حدود هشت سال قبل با اجرای پروژه خدمات عمومی اجباری ارتباطات و فناوری اطلاعات(USO)، گام‌های بلندی در راستای خدمت‌رسانی به روستاها برداشته شده و در کنار پوشش روستایی، دسترسی آن‌ها به شبکه ملی اطلاعات نیز مورد توجه ویژه‌ قرار گرفته است.

شهرستان کرمانشاه دارای ۴۸۸ روستای بالای ۲۰ خانوار می باشد که ۹۸ درصد به خدمات تلفن روستایی و ۹۹.۸ درصد به پوشش همراه دسترسی دارند و تعداد ۴۵۳ روستا معادل ۹۲.۸ درصد دارای پوشش اینترنت هستند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-01-23 08:22

دیدگاه‌ها

تصویر Anonymous
هرچی روستا مخصوصا اون گلالی اصلا هیچی نداشت باید میرفتی تو حیاط
ارسال شده توسط Anonymous در 03 بهمن 01 - 08:34

افزودن دیدگاه جدید