کد مطلب: 

275935

تشکیل قطب سنجش از دور برای ارائه خدمات فضایی

رییس مرکز تحقیقات پژوهشگاه فضایی ایران گفت: سازمان فضایی ایران بر اساس یک برنامه مدون، ماموریت تشکیل قطب سنجش از دور کشور را به مرکز تحقیقات پژوهشگاه فضایی واگذار کرده است.
سازمان فضایی ایران

به گزارش سیتنا، «هادی جلیلی» اظهار کرد: با توجه به کاربردی بودن فناوری فضایی سنجش از دور و خدمات ارزنده‌ای که این فناوری می‌تواند به سازمان‌ها و نهادی مختلف ارائه دهد، سازمان فضایی ایران بر اساس یک برنامه مدون، ماموریت تشکیل قطب سنجش از دور کشور را به مرکز تحقیقات پژوهشگاه فضایی واگذار کرده است.

وی افزود: در این راستا، با تعریف پروژه‌های کاربردی و سرمایه‌گذاری مناسب در بخش‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری حوزه سنجش از دور، سازمان فضایی ایران در نظر دارد که تمامی خدمات پایه مورد نیاز کسب‌وکارها و پژوهشگران برای پاسخگویی به نیازهای نهادهای دولتی و خصوصی توسط این مرکز تامین شود.

رییس مرکز تحقیقات پژوهشگاه فضایی ایران طبق برنامه‌ریزی انجام شده، قرار است برای اجرای این پروژه مهم اقداماتی از قبیل تقویت زیرساخت‌های ذخیره‌سازی و پردازشی داده‌ها، تامین تصاویر ماهواره‌ای، توسعه پلتفرم‌های اشتراک‌گذاری داده‌ها، توسعه سامانه یکپارچه سنجش از دور، اجرای پروژه‌های کاربردی سنجش از دور در سـطح ملی، تشکیل کارگروه تخصصی سنجش از دور عملیاتی شود.

جلیلی ادامه داد: در این راستا به منظور فراهم آوردن زمینه استفاده بهینه از داده‌های ماهواره‌ای و تسهیل ارائه خدمات ارزش افزوده و همچنین استانداردسازی فعالیت‌ها و رتبه‌بندی شرکت‌ها، مرکز تحقیقات پژوهشـگاه فضایی در نظر دارد با بهره‌مندی از ظرفیت شبکه همکاران، اساتید دانشگاه‌ها و پژوهشگران برای برقراری ارتباط موثر بین تمامی فعالان و ذی‌نفعان، ارائه خدمات سنجش از دوری را توسعه بخشد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2023-01-04 10:13

افزودن دیدگاه جدید