کد مطلب: 

272838

راه‌اندازی نسل پنجم شبکه تلفن همراه در کیش

مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه جنوب شرق رگولاتوری گفت: با توجه به پیش‌بینی میزبانی جزیره کیش از مسافران خارجی در مراسم جام جهانی فوتبال قطر، شبکه نسل پنجم تلفن همراه (۵G) در این جزیره راه‌اندازی شده است.
 نسل پنجم شبکه تلفن همراه

به گزارش سیتنا، علی اصغر ترحم با اشاره به راه‌اندازی ۵G در جزیره کیش گفت: تاکنون شش سایت توسط شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل و پنج سایت توسط شرکت ارتباطات سیار ایران در جزیره کیش نصب شده و در مرحله بهره‌برداری است.

وی افزود: علاوه بر این، هشت ایستگاه تلفن همراه نسل‌های سه و چهار اپراتورهای سیار به شبکه فیبرنوری متصل و در حال حاضر ۱۵ سایت BTS نیز در مرحله اتصال به فیبرنوری است، با اتصال سایت‌های تلفن همراه به فیبرنوری، پهنای باند شبکه تلفن همراه افزایش پیدا می‌کند.

مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه جنوب شرق رگولاتوری عنوان کرد: در بحث توسعه زیرساخت‌های فیبرنوری نیز دو شرکت مخابرات ایران و توسعه فناوری ارتباطات پاسارگاد آریان (فناپ تلکام)، ۲۸۴ کیلومتر فیبرنوری نصب و راه‌اندازی کرده‌اند.

ترحم با بیان اینکه شرکت مخابرات منطقه هرمزگان به منظور ارائه خدمات اینترنت پرسرعت، برای واگذاری به مشتریان خانگی، تجاری و اداری، ۲۰۹ کیلومتر فیبرنوری اجرا کرده است، گفت: شرکت توسعه فناوری ارتباطات پاسارگاد آریان (فناپ تلکام) ۷۵ کیلومتر فیبرنوری و تجهیزات فنی در شهرک‌های نوبنیاد دو، دامون کیش، فاز هفت شهرک صدف، فاز سه صنعتی و مدارس جزیره کیش نصب و راه‌اندازی کرده است.

اداره کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه جنوب شرق یکی از مناطق نه‌گانه رگولاتوری در کشور است که استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان را تحت پوشش و مدیریت دارد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2022-10-02 15:03

افزودن دیدگاه جدید