کد مطلب: 

268791

افتتاح ۲۸۰۰ پروژه مخابراتی با سرمایه‌گذاری ۳۴ هزار میلیارد ریالی در کشور

مراسم بهره برداری از 2800 پروژه شرکت مخابرات ایران به مناسبت روز جهانی مخابرات و جامعه اطلاعاتی و با سرمایه گذاری بالغ بر 34 هزار میلیارد ریال، برگزار شد.
روز جهانی مخابرات

به گزارش خبرنگار سیتنا، مراسم بهره برداری از 2800 پروژه شرکت مخابرات ایران به مناسبت روز جهانی مخابرات و جامعه اطلاعاتی و با سرمایه گذاری بالغ بر 34 هزار میلیارد ریال، با حضور تنی چند از نمایندگاه مجلس شوای اسلامی، مهندس مجید سلطانی، مدیرعامل شرکت مخابرات و تعدادی از مدیران این شرکت امروز دوشنبه 26 اردیبهشت ماه 1400، در محل سالن آمفی تئاتر مرکز بهره وری و مطالعات منابع انسانی، برگزار شد.

گفتنی است، 31 استان به طور برخط با حضور مقامات کشوری و لشکری در این مراسم حضور داشتند.

این پروژه ها در حوزه شبکه تلفن ثابت، شبکه زیرساختی همراه، شبکه زیرساختی دیتا و شبکه زیرساختی USO است.

حوزه مخابراتی کشور نیازمند توجه ویژه است

افتتاح ۲۸۰۰ پروژه مخابراتی با سرمایه‌گذاری ۳۴ هزار میلیارد ریالی در کشور

مهندس ابراهیم محموزاده، رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران در این مراسم به ایراد سخن پرداخت و گفت: شعار اتحادیه جهانی مخابرات (ITU) در سال جدید سالمندان را هدف قرار داده است. کشورهای توسعه یافته که بازنشستگان خود را ساماندهی کرده‌اند موفق بوده و بیشترین سرمایه گذاری ها از طریق صندوق های بازنشستگی صورت گرفته است.

وی، ادامه داد: با استفاده از صندوق های بازنشستگی خوبی که در کشور داریم، می توانیم توسعه ملی و در نتیجه بهبود اقتصاد کلان را داشته باشیم، چراکه بهترین پورتفوی ما در دست صندوق‌های بازنشستگی است.

افتتاح ۲۸۰۰ پروژه مخابراتی با سرمایه‌گذاری ۳۴ هزار میلیارد ریالی در کشور

محمودزاده، خاطرنشان کرد: حوزه مخابراتی کشور نیازمند توجه ویژه است. میزان ضریب نفوذ شرکت مخابرات، همراه اول و ایرانسل طی سال گذشته عالی بوده است و با سیاست‌های وزارت ICT و مخابرات، تا دو الی سه سال آینده پروژه FTTH را به پایان می رسانیم.

شرکت مخابرات برای ارتقای شرکت های دانش بنیان و تولید بومی نیاز به حمایت دارد

افتتاح ۲۸۰۰ پروژه مخابراتی با سرمایه‌گذاری ۳۴ هزار میلیارد ریالی در کشور

مهندس مجید سلطانی، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران نیز در مراسم بهره برداری از 2800 پروژه شرکت مخابرات ایران، اظهار کرد: افتتاح امروز به مناسب روز جهانی ارتباطات است و وظیفه اصلی ما در شرکت مخابرات ایران، برقراری و توسعه ارتباطات است.

وی، ادامه داد: با حمایت‌های سیاست‌گذارانی چون دولت، وزارت ارتباطات و مجلس قصد داریم تا سال آینده سرمایه گذاری خود را افزایش دهیم، با وجود جنگ اقتصادی، باید از بازیگران این حوزه حمایت شود.

سلطانی، خاطرنشان کرد: در راستای حمایت از دانش بنیان‌ها و تحقق شعار سال، کلید این امر در تقویت شرکت مخابرات است، چراکه ما با سابقه ای 50 ساله، قادر به اشتغالزایی و حمایت از این شرکت ها هستیم. بسیاری از تولیدات در کشور که توسط شرکت های دانش بنیان صوت گرفته است، با حمایت شرکت مخابرات بوده و ما با بیش از 200 شرکت دانش بنیان فناور همکاری داشته و آنها را حمایت می کنیم.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، افزود: شرکت مخابرات برای ارتقای شرکت های دانش بنیان و تولید بومی نیاز به حمایت دارد. زمانی که انگیزه برای حمایت وجود داشته باشد و برگشت سرمایه نیز به سرعت صورت گیرد، حمایت بهتری انجام می شود به همین دلیل با تقویت شرکت مخابرات می توانیم توسعه شرکت های دانش بنیان و اشتغال آفرینی را شاهد باشیم.

افتتاح ۲۸۰۰ پروژه مخابراتی با سرمایه‌گذاری ۳۴ هزار میلیارد ریالی در کشور

سلطانی، اظهار کرد: ما در شرکت مخابرات آهنگ توسعه را خاموش نکردیم هرچند که سرعت مطلوبی نداشتیم اما منابع را حتی با فروش برخی ضایعات تامین کردیم. بیش از 100 هزار میلیارد تومان تجهیزات در کل کشور داریم که نگهداری از این تجهیزات هزینه بالای نیاز دارد.

وی، گفت: در حوزه پاسخگویی به مردم افزایش بهبود پاسخگویی و رضایت مشتریان را طی سال گذشته داشته ایم.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، افزود: هدف اصلی ما در شرکت مخابرات این است که مردم در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات کمتر به مجلس و نمایندگان رجوع کنند و شکایتی داشته باشند.

افتتاح ۲۸۰۰ پروژه مخابراتی با سرمایه‌گذاری ۳۴ هزار میلیارد ریالی در کشور

در ادامه این مراسم، افتتاح پروژه های مخابراتی در چهار استان مازندران، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و البرز به طور نمادین انجام شد.

در استان مازندران ۵۸ پرژه مخابراتی افتتاح شد که از میان آنها می‌توان به ایجاد ۵۰ هزار پورت فیبرنوری برای ۳۵ شهرک های صنعتی، اجرای ۱۰ کیلومتر فیبر نوری و همکاری با ۲۵۰ شرکت برای ظرفیت‌سازی بیش از ۲ هزار پورت ftth (فیبرنوری) اشاره شد.

در استان سیستان و بلوچستان نیز در مجموع یک‌هزار و ۵۵۲ کیلومتر فیبر نوری اجرا شد که از این مسیر ۸۹۳ کیلومتر به بهره‌برداری رسیده و به واسطه آن ۱۲۸ سایت به فیبر نوری وصل شده است.

در استان هرمزگان ۲۰۷ پروژه با اعتباری بیش از ۱۹۸ میلیارد تومان در بخش زیرساخت FTTH افتتاح شد که در مجتمع ولیعصر نیروی دریایی صورت گرفت.

در استان البرز نخستین سوئیچ بزرگ در شبکه ثابت کشور افتتاح شد. این استان امروز شش پروژه بزرگ و تاثیرگذار مخابراتی را افتتاح کرد. یکی از آنها سوئیچ یکپارچه کشوری مخابرات است که ظرفیتی برای اجرای چهار میلیون و ۵۰۰ هزار پورت فیبر نوری و همچنین سرویس‌دهی به ۶ استان را انجام می‌دهد. برای این کار اعتباری بیش از ۱۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

گزارش از زهرا طاهری

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2022-05-16 12:46

افزودن دیدگاه جدید