کد مطلب: 

263591

از شرکت‌ها و جوانان خلاق در بودجه 1401 حمایت می‌شود

دبیر اول کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، گفت: نام شرکت‌های خلاق در کلیات قانون حمایت از جهش تولید محصولات دانش‌بنیان وجود دارد و حتماً سعی می‌شود که سطح حمایت از جوانان خلاق و نوآور توسعه یابد. معاونت علمی و دولت نیز اگر در قالب لایحه، درخواست‌های در حوزه صنایع نرم و خلاق و زیست‌بوم نوآوری در کشور را به مجلس شورای اسلامی ارائه دهند، حتماً مجلس استقبال خواهد کرد.
بودجه

به گزارش سیتنا، محمد رشیدی نماینده مردم در حوزه انتخابیه کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در این باره گفت: آهنگ غالب در مجلس شورای اسلامی، آهنگ حمایت از تولید است و به نظر بنده، پیشران و پیشتاز تولید در کشور نیز شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور هستند.

به همین دلیل حمایت از این شرکت‌ها، شناخت و رسیدگی به نیاز آنها و همچنین مانع‌زدایی از مسیر این فعالان فناور و خلاق، یکی از امور با اولویت بالا در قوه مقننه محسوب می‌شود.

بودجه 1401

دبیر اول کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: بر این اساس نمایندگان در کمیسیون‌های مختلف مانند کمیسیون صنایع و معادن، آموزش و همچنین بنده و آقایان دهنوی و رضا خواه و دیگر عزیزان در هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق، تلاش کردیم تا حداکثر حمایت ممکن به این شرکت‌ها تخصیص یابد.

یکی از نتایج این تلاش نیز، احکام بودجه 1400 بود که به نظر در آن سهم بسیار مناسبی به زیست‌بوم نوآوری در کشور اختصاص یافت. تلاش ما و دیگر همکاران در مجلس این است که این اتفاق فرخنده در ابعادی وسیعتر در بودجه 1401 نیز تکرار شود.

وی، ضمن مهم ارزیابی کردن فعالیت شرکت‌های خلاق، گفت: نام شرکت‌های خلاق در کلیات قانون حمایت از جهش تولید محصولات دانش‌بنیان وجود دارد و حتماً سعی می‌شود که سطح حمایت از جوانان خلاق و نوآور توسعه یابد. معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و دولت نیز اگر در قالب لایحه، درخواست‌های در حوزه صنایع نرم و خلاق و زیست‌بوم نوآوری در کشور را به مجلس شورای اسلامی ارائه دهند، حتماً مجلس استقبال خواهد کرد.

حمایت همه جانبه

رشیدی همچنین ضمن تبیین بیشتر بحث حمایت از شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان، افزود: این حمایت‌ها باید هوشمندانه، هدفمند و بر اساس ساختار و قاعده مناسب صورت گیرد. باید استارتاپهای نوآور را تا زمان تبدیل شدن به یک شرکت پویا و بالنده مورد حمایت قرار داد.

حمایت‌ها نیز تنها محدود به حمایت مالی نیست و باید دیگر وجوه حمایتی مانند معافیت‌های مالیاتی برای محصولات بسیار پیشرفته، خلاق و نوآور را مورد توجه قرار داد. اینگونه است که می‌توان به تدریج محصولات و خدمات ایرانساخت را جایگزین هر محصول و خدمت وارداتی کرد.

این نماینده مجلس، با اشاره به ظرفیت‌های بسیار خوب استان کرمانشاه، گفت: کرمانشاه در حوزه‌های مختلف صنعتی و تولیدی دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی است، اما در حوزه‌های مانند کشاورزی و زیرساخت‌های تولیدات گلخانه‌ای از پتانسیل‌های بسیار خاصی برخوردار است، که می‌تواند به محلی برای ایجاد ارزش افزوده برای کل کشور تبدیل شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (3 رای)
سیتنا 5
2021-11-20 15:55

افزودن دیدگاه جدید