کد مطلب: 

185914

رتبه 22 مخابرات ایران در بین 212 کشور دنیا

رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران در مراسم دیدار نوروزی مدیران و مسئولان مخابرات کشور با همکاران مخابراتی با بیان اینکه در بین 212 کشور دنیا، رتبه 22 را در بخش مخابرات به دست آورده ایم، گفت: با تبعیت از فرمایشات مقام معظم رهبری، مولفه های اقتصاد مقاومتی را در شرکت مخابرات ایران به فعلیت رسانده ایم.
رتبه 22 مخابرات ایران در بین 212 کشور دنیا

به گزارش سیتنا، سیدهاشمی در این مراسم که پیش از ظهر 14 فروردین ماه 1395، همزمان با اولین روز شروع به کار رسمی کار ادارات در سراسر کشور برگزار شد، ضمن تبریک سال جدید که به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده، اظهار امیدواری کرد که امسال، سال پرباری برای مجموعه شرکت مخابرات ایران باشد.

وی با بیان اینکه شرکت مخابرات ایران نزدیک 80 هزار کارمند رسمی و پیمانکاری در سراسر کشور دارد، گفت: به فضل الهی تاکنون حتی یک نفر از این نیروها نیز پرداختی معوقی در سال 94 نداشته اند.

رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران گفت: کارکنان رسمی مخابرات در سال 88، 32700 بودند که هم اکنون نزدیک 9 هزارنفر با اخذ پاداش و به صورت بازنشستگی تشویقی از مجموعه خارج شده اند، اما همچنان از مزایای کانون بازنشستگی بهره مند می باشند.

وی با بیان اینکه امسال با نام حضرت فاطمه زهرا (س) مزین شده است، گفت: با شعار مقدس یا زهرا می توانیم به صورت عملی به ائمه اطهار متوسل شده و مشکلات خود را حل کنیم.

سیدهاشمی امنیت بی نظیر جمهوری اسلامی ایران را مرهون ائمه اطهار و خون شهدا دانست و گفت: همیشه باید شکرگزار امنیت و سلامتی و قدردان نعمت هایی باشیم که در پرتو نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به آن دست یافته ایم.

وی با بیان اینکه هدف اقتصاد مقاومتی امسال به صورت ویژه در کل کشور پیگیری می شود، گفت: جامه عمل پوشیدن به اقتصاد مقاومتی، همان اقدام و عمل است که امسال، هدف اصلی تمام نهادهای اقتصادی کشور است.

رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران یکی از مهم ترین مولفه های اقتصاد مقاومتی را مردمی کردن اقتصاد و برون سپاری کارها دانست و گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه دولت دست از تصدی گری کشیده و اداره امور را به بخش خصوصی و مردم واگذار کند.به عنوان مثال واگذاری شرکت مخابرات ایران به بخش خصوصی یک اقدام در جهت مردمی کردن اقتصاد بود که دولت بیشترین سود را برد ه است؛ به طوری که ما در شش سال گذشته بیش از 20 هزار میلیارد تومان به دولت پرداخت کرده ایم.

وی گفت: حضور بخش خصوصی موجب کاهش وابستگی به نفت و اقتصاد نفتی نیز شده و کشور را از تلاطمات افزایش یا کاهش قیمت نفت مصون نگه می دارد.

سیدهاشمی مولفه دوم اقصاد مقاومتی را استفاده از آنچه نداریم و دیگران در اختیار دارند، نامید و افزود: البته نباید صرفا وارد کننده تکنولوژی باشیم و باید از سرمایه گذاران خارجی، هم اعتبار و هم انتقال تکولوژی کسب کنیم؛ یعنی همین کاری که شرکت مخابرات ایران در قرارداد با دومین وندور تجهیزات مخابراتی دنیا انجام داده و در حال عملیاتی شدن است.

رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران همچنین با اشاره به سختی های سال گذشته برای مخابرات گفت: بحث نقدینگی و جریان وجوه نقدی مشکلات بسیاری برای مخابرات ایجاد کرد که به لطف خدا با ایستادگی و اراده خدمت رسانی از تمام این گردنه ها عبور کرده و امروز رتبه مخابرات ایران در بین 212 کشور دنیا، رتبه 22 اعلام شده که افتخاری برای مجموعه اقتصادی کشور به شمار می رود.

وی افزود: تعرفه های مخابراتی 12 سال ثابت مانده و با اجرای طرح هم کدی کاهش هم یافته است. انتظار ما از دولت کمک به مخابرات و اصولی و منطقی کردن تعرفه ها نه افزایش آن است.

سیدهاشمی اظهار داشت: تعرفه تلفن ثابت در افغانستان 17 برابر ایران و تولید ناخالص ملی در این کشور یک سوم ایران است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-04-03 07:55

افزودن دیدگاه جدید