کد مطلب: 

291364

توضیح معاون مرکز ملی فضای مجازی پیرامون مصوبه ممنوعیت فیلترشکن

معاون حقوقی و امور مجلس مرکز ملی فضای مجازی، گفت: در مصوبه شورای عالی فضای مجازی درباره ممنوعیت استفاده از فیلترشکن‌ها و حکمرانی روی سکوهای خارجی به طور جدی حمایت از سکوها و سرویس های داخلی را در نظر گرفته ایم به این معنا که هم وزارت ارشاد و هم وزارت ارتباطات موظف شده است یک سری از خدمات عمومی در حوزه دولت را روی سکوهای داخلی پیاده کند.
امیر خوراکیان

به گزارش سیتنا، امیر خوراکیان با اشاره به مصوبه شورای عالی فضای مجازی درباره ممنوعیت استفاده از فیلترشکن‌ها و حکمرانی روی سکوهای خارجی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: این مصوبه در واقع تدبیر دولت برای توسعه خدمات و تسهیل امور برای کاربران و امکان حکمرانی مطلوب در حوزه فضای مجازی است که اجزای مختلفی دارد، یک بسته برنامه است که اگر ما تنها یک جزء از این مصوبه را مورد توجه قرار بدهیم و به اجزای دیگر توجه نکنیم ممکن است دچار ابهام و برداشت اشتباه شویم.

وی با بیان اینکه اجزای این مصوبه در قالب یک سند تدوین شده است، گفت: در حقیقت ما در این مصوبه به طور جدی حمایت از سکوها و سرویس های داخلی را در نظر گرفته ایم به این معنا که هم وزارت ارشاد و هم وزارت ارتباطات موظف شده است یک سری از خدمات عمومی در حوزه دولت را روی سکوهای داخلی پیاده کند. این موارد در واقع حمایت از سکوهای داخلی است که در یک بخش از مصوبه آمده است و بخش دیگر امکان استفاده قانونمند و منطقی از سرویس های خارجی است.

معاون مرکز ملی فضای مجازی گفت: لازم به ذکر است که منظور از سرویس های خارجی فقط یکی دو مورد از این سرویس ها نیست بلکه مقصود همه سرویس ها در موضوعات مختلف است که مسئله مهم این بخش باز کردن دست بخش خصوصی برای ورود به این عرصه و سرمایه گذاری در این عرصه است.

وی با اشاره به بخش سوم مصوبه که مقابله با ابزارهای فیلتر گریز است، گفت: همه اینها یک بسته‌ کامل است که ما نیاز عموم مردم را در اولویت قرار بدهیم از کسب و کارهای داخلی به شدت حمایت کنیم و مسیری که طراحی می‌کنیم مسیر قابل مدیریت و حکمرانی باشد تا از منافع عمومی، حریم خصوصی و داده های کاربران و سلامت مردم در فضای مجازی مراقبت شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2024-02-20 15:18

افزودن دیدگاه جدید