کد مطلب: 

284224

افزایش نارضایتی مردم نسبت به توسعه زیرساخت‌ها و شرایط اینترنت کشور

عضو کمیسیون صنایع مجلس، گفت: باید به مولفه رضایتمندی مردم توجه داشت، زیرا امروزه مردم پول هزینه می‌کنند، اما کسب و کارهایشان رونق ندارد و نسبت به توسعه زیرساخت‌ها و شرایط اینترنت ناراضی هستند.
لطف اله سیاه کلی

به گزارش سیتنا، لطف اله سیاه کلی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه 31 مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش کمیسیون صنایع در خصوص بررسی کیفیت اینترنت و شاخص‌های مرتبط با آن با رویکرد چالش‌های ایجاد شده برای شهروندان و کسب و کارهای اینترنتی گفت: امروزه قیمت اینترنت بیش از پیش دارای اهمیت شده است، زیرا کسب و کارها با این محور اداره می‌شود؛ بنابراین می‌توان اذعان کرد که قیمت‌ها در این حوزه نامناسب است.

نماینده مردم قزوین و آبیک و البرز در مجلس اظهار کرد: در این میان سرعت نیز دارای اهمیت است؛ ما مدام از ظرفیت‌سازی صحبت می‌کنیم که این موضوع برای بستر موبایل مهم تلقی می‌شود، اما برای اماکن اقتصادی، فروشگاه‌ها، منازل و ... باید مسئله سرعت در نظر گرفته شود. میانگین GDP در دنیا 19 درصد بوده اما در کشور ما هشت درصد است که نشان‌دهنده بی‌توجهی به این موضوع است.

وی با اشاره به اینکه برخی از سایت‌ها مسدود شده در حالی که باید اصلاح شوند، افزود: به عنوان مثال گوگل‌پلی، یوتیوب و ... مسدود شده‌اند در حالی که سایتی مانند یوتیوب مهارت‌محور بوده و به نسبت بسیاری از سایت‌های دیگر شرایط بهتری دارد.

سیاهکلی تصریح کرد: امروزه استفاده از VPN ها نیز افزایش یافته و این موضوع پهنای باند زیادی را اشغال می‌کند که نیازمند ساماندهی است. همچنین باید به مولفه رضایتمندی مردم نیز توجه داشت، زیرا امروزه مردم پول هزینه می‌کنند، اما کسب و کارهایشان رونق ندارد و نسبت به توسعه زیرساخت‌ها و شرایط اینترنت ناراضی هستند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 1
2023-08-22 09:44

افزودن دیدگاه جدید