کد مطلب: 

252633

خدمات پرداخت واتس اپ در هند رونمایی می‌‌شود

واتس اپ قصد دارد خدمات پرداخت آنلاین خود را برای کاربران هندی فعال کند.
خدمات پرداخت واتس اپ در هند رونمایی می‌‌شود

به گزارش سیتنا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، فیسبوک پس از دریافت تاییدیه مقامات ناظر کشوری، خدمات پرداخت واتس‌اپ را برای کاربران هند عرضه می‌کند. این سرویس ابتدا در هند در سال ۲۰۱۸ به عنوان بتا وارد بازار شد، اما رونمایی کامل آن به دلیل نگرانی‌ها در مورد ذخیره و اشتراک داده سال‌ها به تعویق افتاد. این عرضه‌ مهمی برای بزرگترین بازار واتس‌اپ با حدود ۴۰۰ میلیون کاربر است.

نهاد‌های قانونی مربوط به پرداخت فروشگاه‌های آنلاین هند، تعاونی پرداخت ملی هند (NPCI)، روز پنج شنبه تاییدیه خود را به واتس‌اپ داد، و فیسبوک هم رونمایی این سرویس را چند ساعت بعد در یک پست وبلاگ تصویب کرد. این خبر برای مدیرکل فیسبوک، Mark Zuckerberg به اندازه‌ای مهم بود که فیلمی برای توضیح برخی ویژگی‌های آن بسازد.

زاکربرگ گفت: «اکنون شما می‌توانید به راحتی ارسال پیام از طریق واتس‌اپ، به دوستان و خانواده خود پول ارسال کنید». او همچنین اظهار کرد که پرداخت آنلاین طی دوران همه گیری جهانی کرونا به طور ویژه‌ای مهم بوده است، چرا که نیاز به رد و بدل حضوری پول نقد را حذف می‌کند.

سیستم پرداخت واتس‌اپ از زیرساخت پرداخت ملی هند موسوم به رابط پرداخت یکسان یا UPI استفاده می‌کند. این امر موجب ایجاد تعامل پذیری میان اپلیکیشن‌های مختلف می‌شود و همچنین Walmart’s PhonePe و Google Pay، دو تا از بزرگترین ارائه دهندگان پرداخت گوشی UPI کشور هم از آن استفاده می‌کنند و هر دو حدود ۴۰ درصد بازار را در دست دارند.

اما ارائه دهندگان خدمات پرداخت آنلاین در هند در ماه‌های آتی با چالش‌های جدیدی رو به رو می‌شوند. به گزارش TechCrunch، NPCI همچنین این هفته اعلام کرده است که تعداد معاملات UPI هر سرویسی که بتواند آن را پردازش کند، کاهش می‌دهد تا از ماهیت UPI محافظت کند. در آینده، هیچ سرویسی اجازه پردازش بیش از ۳۰ درصد مقدار کل معاملات UPI را نخواهد داشت، اما مشخص نیست که این محدودیت‌ها چگونه اعمال خواهند شد.
مدتی طول می‌کشد تا واتس‌اپ از این محدودیت‌ها عبور کند، هرچند که NPCI تصریح کرده است که این محدود سازی‌ها در سرویس پرداخت وابسته به فیسبوک از همان ابتدا متوقف می‌شوند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-12-23 09:40

افزودن دیدگاه جدید