کد مطلب: 

288284

آقای دبیر؛ چرا محسن کاوه؟

بیشتر از آنکه تغییر پژمان درستکار اهالی کشتی را متعجب کند، انتصاب محسن کاوه سوال‌های زیادی را در ذهن جامعه کشتی ایجاد کرده است.
آقای دبیر؛ چرا محسن کاوه؟

به گزارش سیتنا، علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی سرانجام دست به تغییرات در کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد زد و با قبول استعفای پژمان درستکار، محسن کاوه را به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در فاصله ۸ ماه مانده تا المپیک پاریس انتخاب کرد.

با انتصاب کاوه به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان، او در حال حاضر هدایت تیم‌های ملی کشتی آزاد جوانان، امیدها و بزرگسالان ایران را بر عهده دارد و بیشتر از همیشه تبدیل به مرد همه کاره کشتی ایران شده است.

بیشتر از آنکه تغییر درستکار باعث تعجب جامعه کشتی شود؛ انتصاب محسن کاوه به عنوان جانشین درستکار سوال های زیادی را برای مردم و جامعه کشتی به وجود آورده است.

طی سال‌های اخیر علیرضا دبیر همواره چوب رفاقت با کاوه را خورده و انواع و اقسام انتقادات و اتهامات در لیگ کشتی یا تیم‌های ملی را به جان خریده است؛ حالا سوال منتقدان از این انتصاب این است که واقعا چرا دبیر تا این حد به او اعتماد دارد که حاضر شده با استعفای یار دیرین خود که قطعا سودای حضور در المپیک را در سر داشت، موافقت کند و هدایت تیم ملی را در مهمترین رویداد به محسن کاوه بسپارد.

این سوال وقتی جدی‌تر می‌شود که دبیر چندی پیش مدیریت تیم های ملی را از محسن کاوه گرفت و این سمت را به مشاور رییس فدراسیون در تیم ملی تنزل داد.

بسیاری از همان ابتدا نسبت به چرایی انتصاب پژمان درستکار به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی آزاد با توجه به افتخارات و سابقه او در عرصه قهرمانی و مربیگری انتقادات سفت و سختی را از رییس فدراسیون مطرح کردند اما با این وجود کارنامه درستکار در  ۲۸ ماه گذشته چندان هم بد نبود و تیم‌های تحت هدایت او در مجموع موفق به کسب ۱۸ مدال شامل ۶ طلا، ۸ نقره و ۴ برنز در ۳ دوره مسابقات جهانی شدند.

پس از رقابت های جهانی ۲۰۲۳ نیز هر چند انتقادات زیادی به عملکرد درستکار و دستیاران او وارد شد اما با این حال او در نشست خبری خود از آماده‌سازی تیم برای حضور پر قدرت در المپیک خبر داد و هیچ اشاره‌ای به کنار رفتن از سرمربیگری تیم ملی نکرد و مشخص نیست در این مدت چه اتفاقاتی رخ داده که دبیر در نهایت حاضر شده درستکار را کنار بگذارد و با کاوه همکاری کند؟

البته دبیر طی ۲۸ ماه گذشته هر چند تلویحا انتقاداتی را نسبت به عملکرد درستکار داشت اما همواره از دوست صمیمی خود و کادرش که بسیاری معتقد بودند در حد و اندازه های تیم ملی نیستند، حمایت کرد اما در نهایت او را در آستانه هدایت تیم ملی در مهمترین رویداد ورزشی کنار گذاشت و با انتخاب کاوه، سند کشتی آزاد ایران را شش دانگ به نام او زد!

هر چند انتقاداتی نسبت به انتخاب کاوه به عنوان سرمربی تیم ملی وارد است اما در فرصت اندک باقیمانده تا المپیک، کشتی آزاد ایران در این اوضاع خراب ورزش ایران در کنار کشتی فرنگی به عنوان تنها امیدهای ورزش ایران برای کسب مدال در المپیک پاریس محسوب می شوند و به چیزی جز آرامش نیاز ندارند.

باید منتظر ماند و دید آیا در نهایت محسن کاوه می‌تواند علیرضا دبیر را از این تصمیم رو سفید کند یا اوضاع برای کشتی ایران در این آوردگاه بسیار مهم، سخت، پیچیده و غیر قابل باور خواهد شد؟

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2023-12-03 20:22

افزودن دیدگاه جدید