کد مطلب: 

4868

هشدار جدی در مورد جاسوس‎های مخابراتی!

سیتنا - از ابتدای شروع تحریمهای وسیع بین‌المللی علیه کشورمان، دغدغه‌هایی مبنی بر تهیه داروهای خاص و واردات آنها به کشور وجود داشت.
کشورهای غربی با ژست انساندوستانه، مدعی شدند این تحریمها شامل داروها و تجهیزات پزشکی حیاتی بیماران نمی‌شود، اما گذشت زمان نشان داد که دروغ می‌گویند. همچنان که رسانه‌های خود آنها، از جمله «آل‌مانیتور» به تازگی گزارش داده و تأیید کرده‌اند که با وجود لغو تحریم دارو، به سبب تحریمهای وسیع مالی و بانکی غرب و بویژه آمریکا علیه ایران، شرکتهای مختلف تولیدکننده دارو و تجهیزات پزشکی، امکان هیچ داد و ستدی را با ایران ندارند! از سوی دیگر بشنوید که بتازگی خبرگزاری «رویترز» با انتشار گزارشی مدعی شده است، شرکت سوئدی «اریکسون» که بزرگترین سازنده تجهیزات تلفن همراه در جهان است، همکاری‌های گسترده‌ای را با ایران در زمینه توسعه شبکه تلفن همراه آغاز کرده است.
سخنگوی این شرکت خبرداده، اریکسون در سال 2008 قراردادی را با ایران در زمینه تأمین تجهیزات مخابراتی امضا کرده و به این قرارداد خود پایبند است. او اضافه کرده آنها تا سال 2021 از تأسیس یک اپراتور جدید تلفن همراه در ایران حمایت خواهند کرد.
در ماه‌های اخیر شرکتهای مختلف غربی به بهانه‌های مختلف از همکاری با کشورمان در ساده‌ترین امور طفره رفته و حتی قراردادهای دراز مدت خود را لغو کرده‌اند. انبوه قراردادهای نفتی در جنوب نمونه کوچکی از این موارد است. آنها به این بهانه حتی شبکه‌های تلویزیون ایران را از ماهواره‌های اروپایی حذف کردند و چنانکه آمد، در تأمین داروهای حیاتی بیماران کشورمان نیز تعلل می‌کنند. با این احتساب چطور شرکت اریکسون حاضر به ادامه همکاری‌هایش با تهران شده است؟ این شرکت سوئدی فعالیتهای بسیار گسترده و سرمایه گذاری‌های عظیمی در آمریکا دارد و طبق قوانین تحریمی، چنانچه شرکتی با ایران هر گونه مراوده تجاری بالای 50 هزار دلار داشته باشد، از فعالیت در آمریکا و هر گونه مراوده با مراکز مالی و بانکهای این کشور محروم خواهد شد. آیا باور کردنی است که سوئدی‌ها چشم بر بازار چند صد میلیارد دلار خود در ایالات متحده بسته و قرارداد حداکثر یک میلیارد دلاری خود در ایران را به آن ترجیح داده‌اند؟!
بی‌گمان پاسخ پرسش فوق منفی است. پس باید پذیرفت آنها با اطلاع و رضایت واشنگتن به این معاهده پایبند مانده و حضور خود را در بخش حساس مخابرات ایران حفظ کرده‌اند. در این‌صورت آیا از این کار جز جاسوسی هدف دیگری است مسؤولان کشورمان، باید مراقب این شیطنتها باشند و معلوم کنند، آنها که حاضر به فروش دارو به ما نیستند چطور پذیرفته‌اند تجهیزات حساس مخابراتی در اختیارمان بگذارند؟

* محمد حسین جعفریان

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2012-12-12 22:38

افزودن دیدگاه جدید