کد مطلب: 

272149

رئیس سندیکای مخابرات: با اصلاح تعرفه‌های ثابت، گردش کار برای توسعه‌ی شبکه رونق می‌گیرد

رئیس هیات مدیره‌ی سندیکای صنعت مخابرات ایران، گفت: با اصلاح نظام تعرفه‌ای شبکه‌ی ثابت، گردش کار برای توسعه‌ی شبکه رونق می‌گیرد و امکان تحقق برنامه‌های دولت در اجرای شبکه‌ی فیبرنوری افزایش می‌یابد.
حسین ریاضی

«حسین ریاضی» رئیس هیات مدیره‌ی سندیکای صنعت مخابرات ایران در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون مزایای اصلاح تعرفه حداقل نگهداری خط تلفن ثابت شرکت مخابرات ایران، گفت: در حال حاضر موضوع بسیار روشن است و هزینه‌های ایجاد شبکه دسترسی فیبرنوری برای مشترکان بسیار بالا است و بخشودگی عوارض (بخشودگی از تسهیم درآمدی که اپراتورها باید به دولت بپردازند) و مالیاتی که دولت می‌تواند کاهش دهد، برای به صرفه کردن شبکه‌های مخابراتی ثابت کفایت نمی‌کند.

ریاضی، خاطرنشان کرد: دولت توان سرمایه گذاری برای ایجاد شبکه‌های فیبرنوری را ندارد و شکی نیست که اپراتورها، بخش خصوصی و شرکت های FCP باید به منظور توسعه شبکه ثابت سرمایه گذاری کنند، از طرفی هم هزینه‌های نگهداری شبکه ثابت بالا است، بنابراین همه این موارد به ما نشان می‌دهد که درآمد ناشی از شبکه های ثابت و تعرفه‌های آنها باید افزایش یابد تا گردش کار برای توسعه شبکه های ثابت رونق بگیرد و برنامه های دولت به طور واقعی به اجرا برسد.

گفتنی است؛ اصلاح تعرفه حداقل نگهداری تلفن ثابت که سال گذشته به تصویب کمیسیون تنظیم مقررات رسیده بود، نهایتا به تأیید ستاد تنظیم بازار هم رسید تا پس از تایید نهایی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، جهت اعمال به شرکت مخابرات ایران ابلاغ شود.

اصلاح تعرفه‌های تلفن ثابت از جمله مطالباتی است که از سوی شرکت مخابرات ایران به عنوان اپراتور غالب بازار تلفن ثابت در سال‌های اخیر بارها مطرح شده است و آنها توسعه و سرمایه گذاری در این بخش را در گرو افزایش تعرفه‌ها با توجه به تورم اقتصادی کشور می‌دانند، لذا ترغیب اپراتورها به سرمایه گذاری در شبکه در کنار اصلاح تعرفه‌ها به عنوان راهکار در دولت سیزدهم مد نظر قرار گرفت.

پیش‌تر دکتر صادق عباسی شاهکوه، معاون وزیر ارتباطات و رئیس رگولاتوری نیز گفته بود که نظام تعرفه‌ای در بخش ارتباطات نیاز به بازنگری جدی دارد؛ با توجه به اینکه سال ۱۴۰۰ برای این کار محدودیت قانونی داشتیم، اما در سال ۱۴۰۱، فضا فراهم است تا به شکل مناسبی اصلاح تعرفه‌ها را انجام دهیم.

انتهای پیام

گزارش از فرزانه احمدی منش

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2022-09-07 11:03

افزودن دیدگاه جدید