کد مطلب: 

243574

تاخیر در شبکه‌های بی‌سیم با طراحی ساختار کنترل ترافیک کاهش می‌یابد

محققان دانشگاه ام آی تی یک ساختار کنترل ترافیک برای شبکه‌های بی‌سیم طراحی کردند که امکان کاهش تاخیر و بهبود کیفیت پخش فایل‌های ویدیویی، تماس‌های تصویری، بازی‌های موبایل و سایر خدمات تحت وب را فراهم می‌کند.
تاخیر در شبکه‌های بی‌سیم با طراحی ساختار کنترل ترافیک کاهش می‌یابد

به گزارش سیتنا به نقل از پایگاه خبری سی‌نت، ساختارهای کنترل ترافیک شبکه‌های بی‌سیم اطلاعات مربوط به ظرفیت پهنای باند شبکه و ترافیک موجود در آن را بر اساس بازخورد به دست آمده از روترهای شبکه گردآوری کرده و درون بسته‌های مورد تبادل در شبکه، رمز گذاری می‌کنند. این داده‌ها سرعت انتقال بسته‌های اطلاعات درون شبکه را تعیین می‌کند.

در حال حاضر از یک بیت خاص در هر بسته اطلاعاتی به‌ منظور تشخیص سرعت انتقال اطلاعات و آگاه کردن ارسال‌کننده بسته از تراکم بیش از حد در شبکه استفاده می‌شود. برای مثال زمانی که یک بسته اطلاعاتی به دلیل سرعت بیش از حد و ایجاد تراکم اضافی در شبکه به مقصد نمی‌رسد، تک بیت موجود در آن بازخورد لازم را به فرستنده نمی‌دهد و سیستم نتیجه می‌گیرد که به دلیل سرعت بالای ارسال بسته‌های اطلاعاتی، تراکم بیش از حد در شبکه ایجاد شده و این بسته پیش از رسیدن به مقصد، از بین رفته است. در واکنش به این رویداد سرعت ارسال اطلاعات کاهش می یابد تا بسته‌های اطلاعات بعدی از بین نروند.

محققان ام آی تی نیز از همان تک بیت موجود در بسته‌های اطلاعاتی استفاده می‌کنند، اما اطلاعات مربوط به سرعت انتقال و تراکم اطلاعات شبکه، با استفاده از تک بیت‌های موجود در چندین بسته اطلاعاتی به صورت لحظه‌ای در اختیار ارسال کننده قرار می‌گیرد تا از نابودی بسته‌های اطلاعاتی در اثر تراکم اضافی در شبکه اجتناب شود.

ساختار جدید محققان ام آی تی با بهره‌گیری از یک الگوریتم جدید امکان تعیین دقیق تعداد بسته‌های اطلاعاتی قابل ارسال توسط روترهای شبکه را به گونه‌ای فراهم می‌کند که تمام ظرفیت شبکه مورد استفاده قرار گرفته و بار ترافیکی ناخواسته ایجاد نشود.

در حال حاضر محققان در تلاش هستند تا با همکاری اپراتورهای شبکه موبایل، کارآیی این سیستم کنترل را مورد آزمایش قرار دهند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-04-13 10:02

افزودن دیدگاه جدید