کد مطلب: 

5404

جدیدترین شیوه‎ی کلاهبرداری از طریق فروش سیم‎کارت‎های همراه اول!

رئیس پلیس فتا فرمانده انتظامی استان کرمان ضمن تشریح جدیدترین شیوه کلاهبرداری از طریق فروش سیم کارت های تلفن همراه، هشدار های لازم برای جلوگیری از این نوع کلاهبرداری را عنوان کرد.
جدیدترین شیوه‎ی کلاهبرداری از طریق فروش سیم‎کارت‎های همراه اول!

به گزارش سیتنا، سرهنگ کامبیز اسماعیلی در تشریح این خبر گفت: این روزها بازاریابی‌های تلفنی به خصوص در بخش فروش سیم‌کارت به شدت افزایش یافته است، بازاریابی‌هایی که متاسفانه با به کار بردن جملاتی سعی در گمراه کردن کاربران و فروش خدمات کالایی غیرواقعی در این بخش می‌شود.

وی نمونه ای از مکالمه تلفنی که منجر به کلاهبرداری و تشکیل پرونده شده است چنین عنوان کرد: از دفتر همراه اول با شما تماس می‌گیریم. شماره موبایل شما در طرح گلچین همراه اول برنده و به این ترتیب شما انتخاب شده‌اید. مشابه شماره تلفن شما اما از نوع اعتباری آن و با شماره 1769*** 0910 موجود است که هزینه آن 40 هزار تومان است اما به دلیل اینکه شما در طرح گلچین همراه اول برنده شده‌اید این سیم‌کارت با قیمت 30 هزار تومان در اختیار شما قرار خواهد گرفت.
 
این سیم‌کارت‌ها با توجه به برنده شدن شما در این طرح ویژه هستند؛ چرا که هشت هزار تومان شارژ اولیه داشته، 90 دقیقه مکالمه رایگان داخل شبکه همراه اول دارد، 450 پیامک رایگان داشته و ارسال MMS و استفاده از GPRS هم در آنها به مدت سه ماه رایگان است و شما هیچ هزینه‌ای به جز همان 30 هزار تومان نباید بپردازید.
 
در صورت موافقت و پس از اخذ نام و نام خانوادگی شما این سیم‌کارت تا فردا ظهر به همراه پیک برای شما ارسال می‌شود که هزینه پیک هم رایگان است. این سیم کارت یک سند اولیه هم داشته و شما می‌توانید برای استفاده به همراه کارت ملی و همان سند اولیه به دفاتر خدمات امور مشترکان مراجعه کرده تا سند نهایی به نام شما ثبت شود.
 
رییس پلیس فتا کرمان بیان کرد: این نکته را در نظر داشته باشید که در اینگونه تماس‌های تلفنی به شما حتی فرصت فکر کردن هم داده نمی‌شود.
 
وی ادامه داد: در این مکالمه نهایتا عنوان می شود که شما فکرهایتان را بکنید 10 دقیقه دیگر با شما تماس می گیریم، شما نمی‌توانید با ما تماس بگیرید؛ چرا که شماره‌های شرکت یک طرفه بوده و فقط قابلیت تماس گرفتن را دارند و نه پاسخ دادن!
 
سرهنگ اسماعیلی گفت: البته تا پیش از این از سوی برخی از فروشندگان سیم کارت هم با کاربران تماس گرفته و به عنوان مثال گفته می‌شد که مشابه شماره شما اما در اپراتور دوم و با پیش شماره دیگری موجود است که شما می‌توانید با پرداخت اختلاف قیمتی بالاتر از بازار آن را تهیه کنید، اما این شیوه که به شما شماره تلفنی با داشتن چهار رقم آخر مشابه به شماره واقعی شما و آن هم با این ویژگی‌ها و حتی ادعای قیمتی پایین تر از قیمت بازار داده شود آن هم از سوی شرکت اصلی، شگردی جدید برای فروش سیم‌کارت در بازار است که البته بیشتر به کلاهبرداری شبیه است، نه شگرد و ترفند.
 
این مسئول افزود: بر اساس تحقیقات انجام شده، همراه اول تا به حال چنین طرحی نداشته است. در حال حاضر این اپراتور کشور تنها طرح زمستانی را در دست اجرا دارد که شرایط آن به شکل شفاف روی سایت این اپراتور به آدرس www.mci.ir درج شده است.
 
وی اظهار داشت: هیچ‌کدام از وعده‌های داده شده در مکالمه بالا به هیچ وجه شباهتی به طرح‌های تشویقی همراه اول ندارد. نکته جالب‌تر اینکه قیمت سیم کارت‌های اعتباری با کد 0910 در بازار و دفاتر امور مشترکان فقط 10 هزار تومان است که مشترک می‌تواند در هنگام فعال سازی یکی از سه طرح تشویقی زمستانه همراه اول را هم فعال کند. این در حالی است که از سوی فرد فروشنده عنوان شده که قیمت این سیم کارت‌ها در بازار 40 هزار تومان بوده که چون شما برنده طرح گلچین ما هستید با هزینه 30 هزار تومان در اختیار شما قرار می‌گیرد.
 
رئیس پلیس فتا کرمان تصریح کرد: میزان شارژ اولیه بر اساس طرح همراه اول و آنچه در سایت این شرکت آمده است 5 هزار تومان است، اما از سوی این فروشنده به شما 8 هزار تومان شارژ اولیه وعده داده می‌شود.
 
وی بیان کرد: در هیچ‌کدام از سه بسته تشویقی در طرح زمستانی همراه اول استفاده رایگان سه ماهه برای GPRS و MMS وجود نداشته و تنها در یکی از طرح‌ها استفاده از سرویس آوای انتظار سه ماه رایگان است و این درحالی است که این فروشنده به شما وعده استفاده رایگان از اینترنت و سرویس MMS را به مدت سه ماه می دهد.
 
وی در پیان گفت: با توجه به افزایش چنین فروشندگانی که هیچ وابستگی‌ای به اپراتورها ندارند و از آنجایی که اینگونه موارد در بسیاری از شهر های ایران مشاهده گردیده لذا شما خواننده عزیز باید توجه داشته باشید با تشریح موارد فوق در دام اینگونه کلاهبرداران گرفتار نشوید.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2013-01-23 22:35

دیدگاه‌ها

تصویر ناشناس
دست گلشون درد نکنه بله ایرانه دیگه کاریش نمی کرد
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر hamid
دقیقا مصداق کلاهبرداری است .. و جالب اینجاست که بنده قربانی این جریان بودم .. و برای شکایت به مخابرات مراجعه کردم ... هیچ پاسخگویی نکردند و گفتند می بایستی اشتباه نمی کردی ... حالا ما اشتباه کردیم و می خواهیم جلوی اشتباه گرفته شود چرا مخابرات همراهی نمی کند و شماره تماس این جور افراد را از طریق قضایی پیگیری نمی کند تا از خسارت های بعدی جلوگیری شود ؟! وا... اعلم ( انگار یه تبانی و ... وجود دارد که هیچگونه اقدامی نمی شود )
ارسال شده توسط hamid در 17 ارديبهشت 96 - 13:24
تصویر Arezoo
بیست روزپیش بمنم خانمی زنگ زددرارتباط باسیمکارت مشابه شمارم اصلافرصت ندادفکرکنم فقط میگفت وقت منوگرفتی ها اسمو فامیلمومیدونست بعدشم گفت هیچ هزینه ای نداره رایگانه ادرسموگرفت کلاهبرداره حتما؟کدش کد تهران بود,
ارسال شده توسط Arezoo در 14 مرداد 97 - 11:41
تصویر فاطمه
من یک سیمکارت گلچین خریده ام ولی نمی دانم چگونه از این طرح بهره مند شوم و 2000 تومان پول پیک و 50000 تومان پول سیمکارت داده ام و سند هم ندارد
ارسال شده توسط فاطمه در 22 آبان 94 - 21:34
تصویر شهاب
واقعا متاسفم که تو کشور اینقدر راحت دزدی میشه ومهمتر اینکه خود شرکت همراه اول از همه دزدتره .اصلا اگر کنترل کنند کسی نمیتونه سیمکارت خرید و فروش کنه پس حتما سود کلانی نصیب خودش میشه
ارسال شده توسط شهاب در 07 شهريور 97 - 13:46
تصویر امیر
از این تماس ها با بنده هم شد،والانم درحال ارساله سیمکارته،جالبش اینجاس هر چی میگم نمیخوام باز حرف خودشو میزنه،عجب گیری کردیما
ارسال شده توسط امیر در 09 آبان 97 - 11:05
تصویر مهدی
من یه دوست دارم که از این طریق فروش میکنه خودش هم مجوز کار داره کجاش کلاهبرداریه . فروشنده میگه من این شماره رو دارم مشابه شماره شماست این سیمکارتو میدم فلان قیمت زوری که نمیده.
ارسال شده توسط مهدی در 14 دى 93 - 18:10
تصویر رامین حسنی
چند روز میش به منم زنگ زدن یه سیم کارت بین کشوری به شماره خودت تعلق گرفته به شما ۴۵ هزار تومان ازم گرفتن والان هم شماره کارتشو دارم کارت به کارت کردم هم شماره تلفنش یکی جلو این کلاه بردارارو بگیره خواهشا
ارسال شده توسط رامین حسنی در 24 آذر 98 - 09:42
تصویر رضا
من ده دقیقه بعدش زنگ زدم گفتن دیگه ثبت شده و نمیشه کنسلش کرد! به زور باید بگیری! اسمش هم سیمکارت بین المللی هست! میگه هزینه های مکالمه نصفه اینو راست گفته حداقل؟
ارسال شده توسط رضا در 24 فروردين 96 - 11:18
تصویر علی
فرصت فکر کردن نمیدن .تافردای اون روز هم جواب نمیدن.فردا ش که تماس میگیری میگه به اسم شما صادر شده وغیرقابل تغییره واگه تحویل نگیری میگن پولش رو از طریق کشیدن روی قبض تلفن ثابت از شما میگیریم.یعنی زورگیری وکلاهبرداری
ارسال شده توسط علی در 04 بهمن 93 - 17:38
تصویر jalili
شماره تماس گیرنده که مشخصه، وقتی اقدامی واسه گرفتنشون نمیشه یعنی همشون با هم همکاسه ان، همراه اولم خوشحاله که با دروغ دارن سیکارتاشو میفروشن.
ارسال شده توسط jalili در 19 شهريور 97 - 14:44
تصویر ناشناس
بله با منم تماس گرفتن، گفتن مشابه خط دوازدهتون هستش اینترنت رایگان داره،مکالمه نامحدود تا سه ماه،و...قیمت ۶۵ هزار تومن با ارسال رایگان،وقتی پیک آورد دم در،روی پاکت شماره ای مشابه خطم بود نوشته شده بود،بعد اینکه پیکشون رفت،آوردم خونه باز کردم دیدم یه شماره دیگه داخل پاکت هستش،اینم کار مسلمون ها،که هیچ جای دنیا نمیتونی مثلش رو ببینی!!!!!!!!!
ارسال شده توسط ناشناس در 02 تير 98 - 00:59
تصویر حمید
منم جدیدا یه سیم کارت اینطوری به میلغ 50000 تومان خریدم که سرمو کلاه گذاشتند تماس گرفتند گفتند مشابه خط شماست بعد هم که تحویل گرفتم و پولشو دادم دیدم شمارش یه چیز دیگست بعد هم که تماس گرفتم یا خاموش تلفونشون یا جواب نمی دن . شماره اونی که با من تماس گرفت اینه ....0910477 اگه تماس گرفتند حواستون باشه .
ارسال شده توسط حمید در 05 دى 96 - 09:46
تصویر رضا
ببخشید من اگه این سیم کارت مشابه رو که خریدم و پولی ندادم تحویل بگیرم چی میشه؟
ارسال شده توسط رضا در 02 مرداد 96 - 10:32
تصویر حالا هان ها حالا
کی دیگه این روزها با ایران رادی میره توو غار ،،، تا رایتل هست همراه اول بمکنه توو صف
ارسال شده توسط حالا هان ها حالا در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
با سلام اگه اپراتورها راست میگن پس چطور این سیمکارتها به صورت انبوه و بدون ثبت نام در اختیار این کلاه بردارا قرار میگیرن در صورتی که تا اونجایی که ما میدونیم تحویل سیم کارت بدون ثبت نام و ارائه مدارک شناسایی غیرقانونی است.
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
با سلام به استحضار ميرساند اين موضوع جديد نبوده و از سالها قبل توسط دفاتر خدماتي به مبالغ 20 الي 30 هزار تومان فروخته ميشود كه بعد از شكايت اين جانب به بازرسي همراه اول به شماره ثبت 503769 اعلام كردند مجوز فروش را خود همراه اول براي آنها صادر كرده است و هنوز هم اين فروشها ادامه دارد
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
من خودم قربانی این موضوع هستم فقط منتظرم یکباردیگر باهام تماس بگیرن !!!!!!!!!!!!!!!!
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
قیمت سیم کارت اعتباری با شماره دلخواه(شماره گلچین) 23000 تومان است و بوسیله ثبت نام در سایت mci.ir صورت می پذیرد سیم کارت اعتباری با شماره های معمولی و توزیع عادی همراه اول 10000تومان قیمت دارند
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03

افزودن دیدگاه جدید