کدخبر :4979 پرینت
02 دی 1391 - 14:33

وایمکس ایرانسل از ادعا تا واقعیت!

متن خبر

ایرانسل شاید اولین شرکتی بود که اینترنت بی سیم را در ایران وارد کرد و در همان ابتدا بسیاری از افرادی که به صورت حرفه‌ای از اینترنت استفاده می‌کردند، به سوی خرید این خدمات متمایل شدند.

 

به گزارش سیتنا به نقل از پایگاه خبری تحلیلی ملیت، این شرکت با تبلیغات بسیار توانست مشتریان زیادی را برای خود دست و پا کند تا آنجا که چند ماهی برای دریافت مودم وایمکس ایرانسل باید در صف خرید منتظر می‌ماندند و به خاطر تازگی خدمت ارائه شده هزینه‌های نه چندان معقولی برای بهره برداری از این سیستم به ایرانسل پرداختند.

بنابراین گزارش برای بهره برداری از خدمات ICT، دو نحوه پرداخت وجود دارد. روش اول این است که مشتری هزینه‌ای را بایت ودیعه خدمات تلفن یا اینترنت به شرکت فروشنده پرداخت می‌کند و سپس در ازای این مبلغ اولیه، لزومی به خرید پیشاپیش خدمات نیست و پس از استفاده از خدمات در بازه های زمانی مشخص هزینه مصرفی خود را باید به شرکت مذکور پرداخت نمایند. روش دوم هم این است که مشتری از همان ابتدا هزینه‌ای بابت ودیعه و یا ... پرداخت نمی‌کند اما استفاده از خدمات شرکت مذکور در ازای پیش خرید خدمات قبل از مصرف است که اصطلاحا در ایران از ان به نام «اعتباری»، یاد می‌شود.

شرکت ایرانسل در ابتدا مشتریان را مجبور می‌کند که یک مودم از این شرکت تهیه نمایند، که در ازای تهیه این مودم که فقط قابل استفاده در شبکه وایمکس ایرانسل است، مبالغ مختلفی را بسته به سلیقه فصلی این شرکت باید خریداری نماید، اما برای استفاده از سرویس مذکور مشتری باید هزینه مصرفی خود در ماه را پیشاپیش و درقالب «طرح اعتباری» از ایرانسل خریداری نماید. که به صورت خلاصه طرح ابداعی و تلفیقی ایرانسل برای وابسته تر کردن مشتری به خود بر خلاف اصول تجارت است. چرا که خدمات باید به نوعی باشد که اگر مصرف کننده زمانی خواست از یک شرکت خدمتی را نخرد ضرری بابت ملزومات اولیه نباید پرداخت کند.

اما داستان به همین جا ختم نمی‌شود، به هنگام قطع شدن سرویس وایمکس به دلیل نقص فنی و یا هر مشکل شبکه، متاسفانه وقتی با اپراتورهای شرکت تماس می گیری در برخی اوقات تا ساعت‌ها باید منتظر تماس از طرف شرکت ایرانسل باشی و وقتی که اپراتورهای این شرکت با شما تماس می‌گیرند معلوم نیست که، آیا مشتری در آن زمان دسترسی به اینترنت دارد یا خیر؟ اگر دسترسی نداشته باشد باز هم باید برای زمانی دیگر هماهنگی کند و در تمام این مدت سیستم وایمکس وی قطع است و گذر زمان به نفع ایرانسل و ضرر مشتری است! یا به عبارت دیگر مشکل شرکت در خدمت رسانی و جواب گویی به لحاظ مالی به نفع این شرکت است و هر چفدر اپراتورها با تاخیر جواب بدهند پول بیشتری به جیب این شرکت می‌رود!

این وقت کشی ایرانسل با این پشتوانه است که می‌داند مشتری بخت برگشته نه راه پس دارد نه راه پیش! از یک طرف مبالغ هنگفتی بابت مودم این شرکت پرداخته است که باعث شده است وی نتواند از این شرکت « دل بکند» و به شرکت های رقیب مراجعه کند و از سوی دیگر هر روز که می‌گذرد از فرصت زمانی که برای استفاده او در نظر گرفته شده است کاسته می‌شود و جالب اینجاست که می داند تعلل در پاسخگویی برای این شرکت سود به همراه خواهد داشت و همین امر آرامش روانی مصرف کننده را بیش از هر چیز دیگری به هم می‌ریزد.

اکنون سوالی که مطرح است این است که آیا بهتر نیست مدیران این شرکت به جای این همه تبلیغات کمی به فکر افزایش کیفیت خدمات خود باشند؟

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

دیدگاه‌ها

بنظر من، باید یکی مثل این پیدا بشه برای خدمات ضعیف ایرانسل هم وب بسازه:
http://mobinnetiha.blogfa.com
الته ازش بپرسیم شاید ایرانسل هم داشته باشه
جدیدا ایرانسل جشنواره زمستانی خود را آغاز کرده وتعرفه های جدیدی به عنوان پیشنهاد تشویقی ارائه داده است ،اما وقتی کاربر نگون بخت میخواهد تعرفه خود را به تعرفه های جدید تبدیل کند میبیند قیمتهایی که باید پرداخت کند چندبرابر چیزی است که در تبلیغات وجود دارد.وقتی هم به واحد پشتیبانی تماس میگیری،اپراتور محترم میگوید این تعرفه ها صرفا برای کاربران جدید که قصد ثبت نام دارند است!!!!!
من که راضیم. با 70 درصد تخفیف دانشجویی مودم خرید. الان هم دارم استفاده می کنم.
سلام
جانا سخن از زبان ما میگویی
همه آنچه گفتید درست است و ما کاربر ها هم دستمان به جایی بند نیست.
بی مسئولیتی شون حد نداره
الان هشت روزه که من اینترنت ندارم و توی این مدت سه بار وقت مشاوره فنی گرفتم که هر بار بدون این که کاری پیش ببرم، ازم خواسته شده که وقت مجددی بگیرم تا در 24 ساعت بعد، باهام تماس گرفته بشه
سیکلی که هشت روزه ادامه پیدا کرده و اعتراضم هم جوابی نداره
یک چهارم ماه رو اینترنت نداشتم و هزینه کل ماه رو پیش پیش دادم، جالب اینه که این اولین بار نیست و در طول 2 سالی که مشترکم، این ماهه سومه که اینجوری میشه
سلام
من به عنوان مشترک 2 سال و نیمه وایمکس ایرانسل اصلاً این مطلب رو قبول ندارم.
دو سال و نیمه که وایمکس ایرانسل دارم. فقط زمانی اینترنتم قطع شده که همه کشور اینترنتش قطع بوده. و در مورد پشتیبانی هم بگم که ÷شتیبانی وایمکس ایرانسل رو هیچ شرکتی نداره. هر دفعه که زنگ زدم با احترام و سر فرصت جواب منو دادن. اگه مشکلی داشتم در روز دو سه بار تماس گرفتن تا مشکلم حل بشه. من زنگ زدم به پشتیبانی adsl مخابرات زورش میومد جواب بده
به خاطر تمام خدمات و پشتیبانی عالیه ایرانسل واقعاً از این شرکت ممنونم
سلام
من دانشجوي دكتري هستم و در منطقه ستاري شمالي 35 متري گلستان خيابان سوسن آبادي دو سال پيش وايمكس ايرانسل گرفتم. ديوانم كردند بخدا. آنتن ندارم و سرعتم خيلي پايينه و هر بار پس از طي فرآيند طاقت فرسايي كه بهش اشاره كرديد شماره پيگيري بهم ميدن و دست آخرم ميگن چك كرديم منطقتون پوشش داره ايراد از خودتونه اساسا وايمكس ايرانسل ايراد نداره. بهشون عرض ميكنم بابا بياين تو ساختمان ما من دستگامو بردم روي خرپشته دو تا چراغ گيرنده از پنج تا بيشتر روشن نميشه و ساختمان ما 7 طبقه و مرتفع هم هست اپراتور ميگه مواظب باشين اتفاقي براتون نيفته. به هر حال ميخوام برم سراغ همون دايال آپ قديمي كه نه من ازش انتظاري دارم و نه اون از من؟
دقیقا موافقم همچنین میزان اعتبار و ترافیکی هم که داده می شود در ازای پرداخت وجه در مقایسه با شرکتهایی نظیر شاتل بسیار نامطلوب است.
من در منظقه سعادت آباد هستم و خدا وکیلی اینترنتشان عالیس و همیشه با سرعت بیشتر از آنچیزی که ما گرفتیم کار میکند. تنها مشکل ایرانسل گرانی غیر معقول آن است. البته وقتی تماس می گیریم معمولاً 20 دقیقه نیم ساعت آدم را معطل می کنند ولی تا حالا نشده پشتوانه فنی شان مشکل ما را حل نکند.
باز هم فقط مشکلش همان قیمت زیاد آن است و اینکه اگر بخواهیم مدم را پس بدهیم پولمان را پس نمی دهندً!
من وایمکس جیبی دارم. هر جا تهران میرم خوبه. شهرستان هم میرم خوبه. قطعی به هیچ عنوان. سرعت فیک روی یک عدد ثابته نه کم میشه نه زیاد. مثلا اگه 512 داری تقسیم به عدد 8 میشه سرعت دانلود. اصلا هم اذیتم نمیکنه. پشتیبانیش رو عالی کرده (قبلا رو نمیدونم) هر وقت زنگ میزنی بدون معطلی با احترام جوابت میدن انگار داداشت پشت خطه!
با با پدر من رو در اوردن هیچکی هم پاشخگو نیست یک شماره ایرانسل دادن زنگ هم که میزنی یکساعت باید پشت خط باشی تا نوبت پاسخگوئی برسه هزینه تلفن به موبایل ایرانسل رو هم باید بدبن ( 1 ساعت علافی پشت خط رو) می گی خوب یک خط عادی اعلام کنین می گن از خطوط ایرانسل زنگ بزن مفته خوب من که موبایل ایرانسل ندارم چه کنم
10دفعه خاستم پسش بدم میگن مودم برای خودته من هم که اون موقع کلی هزینه مودم دادم نمی تونم همینجوری کنسلش کنم
شما کارمند ایرانسل نیستی؟ شاید هم جزو مدیران ایرانسل باشی!! چیزی که از روز روشنه اینه که خدمات ایرانسل نسبت در حد صفره.
دروغگو توکارمند ایرانسلی
ببخشید ملت رو پیشونیشون چیزی نوشته؟
چقدر از ایرانسل می گیری ماهی؟
حدود دو هفته است که وایمکس خریدم. اولا که مودمی که فرستادن با مودمی که سفارش داده بودم متفاوت بود. بعد در طول این دو هفته حدودا 72 ساعت به علت اختلالات سیستم خودشون، کاملا پوشش شبکه قطع شد. هر بار که تماس می گرفتم می گفتند داریم رسیدگی می کنیم تا دو ساعت دیگه قطعا برطرف میشه.
بعد پیش خودم می گفتم واقعا چقدر من ساده ام که به اینا زنگ می زنم و توقع دارم جواب حسابی بشنوم.
دلیلی نداره که کسی کار دیگری رو راه بیندازه.
موافقید؟
من کارمند ایرانسل نیستم
اما بعنوان کسی که دارم حدود 3 سال استفاده می کنم حقیقت رو گفتم
از اطرافیان من هم هر کی داره راضیه
شما چه پدر کشتگی با ایرانسل دارید؟
خیلی خوبه
من طبقه اول هستم پشت به خیابون همیشه 3 4 تا آنتن داره
واقاً نامردیه اینطوری رفتار کردن با یک شرکتی که داره به این خوبی خدمات میده
وای به حال ما.
جدیدا سری به سایت ایرانسل زدید.ایرانسل بصورت ناگهانی مودم های وایمکس خودش رو که حدود 99 هزارتومان بود و تو اعیاد تا 49 هزارتومان می فروخت بصورت ناگهانی دوبرابر کرده و قیمت خرید یه مودم رومیزی شده 200 هزار تومان.
آیا نظارتی روی کار این اپراتور میشه؟
ما هم وایمکس ایرانسل داشتیم (حدود 2 سال و نیم) و جونمون رو به لبمون رسونده بود (به خاطر قطعی مکرر، پاسخگونبودن اپراتورها آن هم بعد از حداقل نیم‌ساعت انتظار و گوش‌کردن به اون آهنگ انتظار که دیگه رو اعصاب بود)، و به خاطر پول زیادی که بابت مودم زردرنگ و زشتش داده بودیم (همین که عکسشو گذاشتید) تحملش می‌کردیم. اما بالاخره گفتیم فرض می‌کنیم پولمونو ریختیم تو جوب، و ای‌دی‌اس‌ال گرفتیم، و خلاص شدیم! ضمن این که ترافیک رایگان شبانه هم نداشتیم (البته ظاهراً تازگی‌ها برای بعضی سرویس‌هاشون مرحمت کردن).
من یه سال ! ایرانسل داشتم اما سر ده ماه قطع کرد و بهم گفتند همین مدت معادل یه ساله. قیمت هر گیگ هم نزدیک به 7000 تومان دادم. ضمنا ماهی دو گیگ بود که اگه استفاده نمیکردی نمیشد ذخیره کرد
با سلام
من هم دوسال و نيم هست كه واي فاي ايرانسل رو دارم ،اولش 128 گرفتم و شش ماهه اول راضي بودم ،بعد 256 كردم و اون هم بد نبود و گاهي قطع ميشد كه بعد از يكي دو روز و تماس گرفتن درست ميشد،اماامان از وقتي كه 512 رو انتخاب كردم ،همش قطع و وصل ميشه ،سرعت دانلود كه بايد حدود 60 كيلوبايت در ثانيه باشه به 10 كيلو بايت هم ميرسه،جديدا هم تماس گرفتم ميگن آنتن خيابان شما رو چون مشتري كم داشته جمع كرديم ،ناراحتي بيار پس بده 38000تومن پول مودم رو پس بگير (مودمي كه الان 200.000داره ميفروشه)،البته تثقصيري ندارند ،وقتي هيچ نظاتي روشون نباشه هر كاري بخوان با مردم ميكنن، اما درخصوص اپراتورهايي كه پاسخگو هستند ،انصافا مودب و خوب برخورد ميكنن، مشكل مديريت كيفي و حق مشتري هست كه رعايت نميشه
با سلام
دوستان من نمي خوام از ايرانسل يا مبين نت طرفداري كنم٠ اينكه مودم ها كران شده اند دليلش واضحه مكر ما توليد داخل داريم؟ اين همه تجهيزات همه اش از جين وارد ميشه با ارز ازاد. يك دكل وايمكس در بهترين حالت مي تونه به ٣٠٠ نفر سرويس بده يا بعبارت ديكه ٤٥٠٠٠٠٠ تومان درامد داشته باشه اكه هزينه هاي نكهداري سايت اجاره بها و هزينه تجهيزات و مبلغ داده شده به سازمان تنظيم را اضافه كنيم نتيجه مي كيريم كه وايمكس در امد نداره اين موضوع بارها از زبان مسئولين هر دو ابراتور بيان شده است. كلا وايمكس يك تكنولوزي مرده است و اكثر ابراتورهاي وايمكس به سمت تكنولوزي هاي جديد رفته اند. لذا نبايد انتظار زيادى از اين ابراتورها داشته باشيم هر تجارتي كه درامد نداشته باشه رو به زوال مي باشه
سلام من تا الان از وایمکس ایرانسل راضی هستم اصلا تو روز قطع نشده دانلود شبانه ی رایگان هم داره از ساعت 2تا 6 رایگانه میتونین از اپراتور بپرسین
الان داشتم نظراتو میخوندم خیلیا بد گفته بودن از وایمکس ایرانسل
خدایی این جور نیست من مودم usb دارم تو شیراز زندگی میکنم حتی مسافرت رفتم اهواز و آبادان بردمش و ازش استفاده کردم
خدایی سرعت 512 که من دارم خیلی خوبه و راضیم ازش دانلودشم که 1 به 8 هست که 512 میشه 64 که از هر سایتی با سرور مستقیم دانلود کنید سرعتش 64 هست
البته فقط قبلا که داانلود رایگان شبانه نداشت بد بود که الان چند ماهه اومده
ولی فقط تنها ایرادش قیمت بالاشه که ماهی 20000 تومن هست که میشه به عبارتی پول نیم کیلو پسته .....
سلام من نمیخوام الکی دفاع کنم یا حرف بی خودی بزنم از یه لحاضی خیلی خوبه وایمکس ولی من الان سرعت 1 mg بر ثانیه رو دارم ماهی 56000 تومان باید بدم خیلی زور داره و حجم دانلود 10 g هست برای من که نزدیک 30 g حجم دارم خیلی کمه باید حجم دانلود رو ببرن بالا ولی خوبی اینه که هر جا بخواین میتونید ببرید و نا محدود هم به صرفه نیست که ماهی 100 تومان آدم بده نمیدونم بگم راضیم یا نه ولی خوب باید تحمل کرد دیگه
من دو هفتست که مودم جیبی گرفتم انصافآ از لحاض سرعت توپه با اینکه 512گرفتم قیمت مودمش هم که جشنواره ای بود مناسبه منم تا حالا پشت خط ایانسل وایمکس و پشتیبانیشون دو دقیقه هم معطل نشدم اما یکم تعرفه هاش گرونه دوم هم اینکه میگن یک شب تا هفت صبح انلود رایگانه خیییییییییییییییییییییییلییییییییییی شوخی بی مزه ایه چون همه حجم ترافیکم به باد رفت با تشکر
من داییم تو شرکت ایرانسل کار میکنه میگه ما خودمون تو شرکت از مبین نت استفاده میکنیم اصلا وایمکس نداریم منم دارم و اصلا ازش راضی نیستم واقعا پول دور ریختنه البته اینو اشانتیون چیزی خریدیم دادن وگرنه تا حالا سکته کرده بودم اگه پول بابات این آشغال داده بودم
فقط می تونم بگم فاجعه بار هست. خدمات ضعیف، سرعت آپلود حدود 20 کیلوبایت برای سرویس 2 مگابیت ( ماهی 70000 تومان ) ---- تایم اوت وحشتناک
دوستان وایمکس ایرانسل اینقدرا هم بد نیست من الان سرعت 512 دارم و دانلودم 64 کیلوبایته و شب ها هم که رایگانه و من هر شب از ساعت 1 تا 8 نزدیک 2.5 گیگ دانلود میکنم و از ترافیکم چیزی کم نمیشه.خوبی دیگش اینه که هیچ وقت سرعت نوسان نداره.خدماتشون به مشتری هم عالیه هر موقع تماس گرفتم با احترامصحبت کردن.
و اما معایب سرعت آپلود خیلی پایینه با اینکه 512 دارم فکر کنم اپلودش 7 کیلوبایته.کسانی که تو اپارتمان هستن اگه طبقه همکف میشینن توصیه میکنموایمکس نخرن چون انتن نمیده باید از طبقه دوم به بعد باشید
بابا جمع کنین سایتتون رو همش بر ضد ایرانسل مینویسین؟مگه مودم های مبین نت تو شرکتای دیگه جوای میده که از ایرانسل باید جواب بده؟شما واقعا بدون آگاهی دارین مطالب رو مینویسین همین کاراو میکنین که ایرانسل هم باهاتون همکاری نمیکنه اخه نباید ایقد بد بودنارو بزرگ و خوب بودنارو کوچیک جلوه بدین
اخرین باری بود که تو سایتتون اومدم و دیگه نمیام فقط بخاطر اینکه حقیقت رو نمیگید
سلام.من چند روزه وایمکس ایرانسل گرفتم ولی دانلود شبا رایگان نیست.
یعنی دیگه شبا دانلود رایگان نیست؟
سلام من حامد طهماسبی اهل اهواز هستم نمیخوام حتی یک کلمه دروغ بگم پس خواهش میکنم گوش کنید.
مودم وایمکس بزرگترین و اساسی ترین مشکلش اینه که اشتراکیه یعنی 1 به 8 ساده تر بگم 8 تا کاربر رو به یه سرور وصل میکنن و اگه هشت نفر حتی آنلاین نباشن حداکثر سرعت(مال من usb512kb) کیلوبایت بر ساعت72 چون بیشتر بشه مشکل اختلال در سرور و پهنای باند 7 نفر دیگه میشه . مودم ها ساخت چین هست خودشون هم میگن زیر مودم هم نوشته made in china و بارکد هم گذاشته که با بارکد اسکنر میتونید بخونیدش دانلود رایگان شب ها هم مال اکانت های دائمی و حداقل 6 ماهه باید خریداری کرده باشید و مشکل جواب ندادن ما معمولا وقتی مشکل داریم زنگ میزنیم و وقتی ما مشکل داریم بعضی اوقات اونها هم میخوان یه دکل نصب کنن یا یه مشکل از یه دکل رو بر طرف کنن تقریبا تا مساحت 1 کیلومتری رو مجبورن قطع موقتی کنن خب کسی مشکلی چیزی داره ایمیل بزنه hamed_tsn@yahoo.com راستی شما میگید مودبا درسته چون مودب نباشن نمیزارن کار کنن و باید لیسانس رو داشته باشن
دورود بر شما
من در کرج زندگی میکنم و حدود 2 سالی هست وایمکس ایرانسل دارم توی این دو سال همیشه شب رایگان داشته و قطعی اون خیلی کمه ولی دوستانم که مبین نت در منطقه ی ما و در جا های دیگر کرج دارند همیشه میگند که سرعت 512 دانلودش حتی به 55 هم نمیرسه ولی ایرانسل خیلی خوب 64 رو میده و بدون قطعی هست ولی مبین نت بیشتر روزهای قطع است.
سلام به همه دوستان من با تخفیف 70 هزار تومان دانشجویی مودم وایمکس ایرانسلو خریدم و ازش راضیم شبا هم که رایگانه طرح 128 ویژه که 22 تومان هست رو استفاده میکنم سر عت دانلودش شبا بین 150 تا 250 تغییر میکنه به نظر من که خوبه هم از لحاظ قیمت هم از لحاظ سرعت موفق باشین.
عزیزم شما که میگی پشتیبانیشون عالیه تازه گیها با اپراتورها صحبت کردی؟
انگار ارث پدرشون از ادم میخان
همشون هم مثل هم-یکی دوتا ادم خوب بینشون تو این چند سال دیدم
من شده در روز 4-5 بار تماس گرفتم برا مشکلات اینترنت به اصطلاح پر سرعتشون
به خدا قسم انگار داره با نوکرش حرف میزنه و عصبانی!
والا من که اصلا راضی نیستم-نصیحت برادرانه حواستون باشه گول تبلیغات پوچشون نخورین که پشتیبانی ندارن
مگه ای دی اس ال چشه ماهی 4-5 هزار تومن ادم بره ماهی 15000 تومن بده برا 128!
ما که جونمون راحت شد و ای دی اس ال خریدیم:)

چه دروغ بزرگی؟؟؟؟؟؟؟ با سرعت 128 ایرانسل شب تا 250 کیلو بایت می توان دانلود کرد؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ من سرعت 2048 دارم سرعت دانلودم به 170 در شب در بهترین حالت می رسد بعد شما چطور با 128 تا 250 دانلود می کنی ؟؟؟؟ شدی بازاریاب وایمکس ایرانسل.....
عجب دروغگوی ناشی!!!
سرعت دانلود بیشتر سرعت خود اینترنته!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
والا تا جایی که ما میدونیم سرعت دانلود 1/8 سرعت اینترنت هست:)
اونوقت شما میگی 128 داری-وسرعت دانلودت 250 ئه!!!!!!
همه را مثل خودت هالو فرض کردی!!!!؟؟؟؟
برو عمو خودتی-انگار میخاد بچه گول بزنه:|
من که ایرانشول داشتم سرعت دانلودش از 15-14 بیشتر نمیشد!!!!اونهم باidm
شبها هم از ساعت 3 تا 8 شب بیشتر وقتها کلا قطع میشد
تازگیهاهم که 2300 تومن تعرفه را گرونتر کردن
یعنی برا 128 باید 16000 تومن کارت شارژ بگیری که با احتساب مالیات که کم میشه 14300 هزینه تمدید تعرفه میشه-که با این سرویسی که میدن نصفش زیادیه
حتما عاشق چشم و ابروت بودن که دانلودت را 2 برابر سرعت نتت گذاشتن:)

دوستان سرعت دانلود منم با ۱۲۸ شب و روز بالای ۲۰۰ هست... ولی خظ من ۱به ۸ نیست ...ماهی ۲۳۰۰۰ تومن میدم به جای ده هزار تومن خظم ۱ به ۱ میشه
اگه اطلاعاتتون کمه مشکل خودتونه.. تو ایران هر خظ بین ۸ نفر تقسیم میشه مصلا ۱۲۸ کیلوبایت سرعت دانلودش میشه بین ۲۰ تا ۳۵ کیلوبایت .. ولی ایرانسل سرویس ۱به ۱ داره
بله خب با 128 ویژه سرعت تا 300kb هم میره ولی شب ها که ترافیک رایگان دادن محدودش میکنن میرسه به 80 تا !!! فایده هم نداشت
اقا ما حدود هفت ماه میشه وایمکس ایرانسل داریم،حدود ما توی قسمت زرد و یکم باید انتن دهیش کم باشه. همینطورم هست زمانی که مودم داخل اتاق اخر ضعیف اما زمانی که کنار پنجره هست خیلی هم خوبه.
من حدود 8 ساله از اینترنت استفاده میکنم از دیال آپ شروع کردم، ADSL، رایتل، ایرانسل، همراه اول و همین طور که میبینین از نت GPRS هم استفاده کردم و این اخری ها هم رایتل داشتم. اما تا الان بهترین کیفت رو تو اینترنت های که استفاده کردم وایمکس ایرانسل داشته با رایتل حتی 3g ایرانسل هم هنوز خوب نیست.درست بعضی از دوستان میگن کیفیت خدمات خوب نیست، بعله در بعضی از شهر ها کیفیت پایینه. پس همیشه نمیشه گفت 100% یه چیزی بده یا خوبه.
عاقا من سه ساله خریدمش سرعتش واقعا عالیه!!16کیلوبایت در ثانیه ماهی 15تومن میدم سه گیگ بهم میده تو منطقه کاملا سبز هستم،آخه خدااااا 16 هم شد سرعت؟
من فقط و فقط چون خط تلفن نداشتم این خریت رو کردم واقعا داغونه

مزیت ها! هرجا مودم رو بردم بم نت داده،هر وقت ز زدم جواب دادن مشمکلمو حل کردن،هیچوقت قطعی نداشتم
معایب ها-سرعت واقعا پایین،هزینه بالای تعرفه ها

الان مودمش شده 200تومن
خب! یه خط تلفن میشه 68تومن
یه مودم با قابلیت وای فای هم 70تومن
20تومن هم واسه شرکت ارایه دهنده اینترنت
کلا میشه 168تومن!

حالا سرعت میشه حداقل 128 حقیقی
هر گیگ هم میشه حدودا3700 تومن
شبهام که اینترنت رایگان داره حداقل سرعت 70
درسته گاهی اوقات قطعی داره (فقط گاهی اوقات) ولی واقعا شرف داره

خداوکیلی خودتون دو دوتا چارتا کنید ببینید کدوم بهتره

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.