کد مطلب: 

417

ساخت ابزار جستجوی جدید گوگل توسط اسرائیل

ساخت ابزار جستجوی جدید گوگل توسط اسرائیل

شرکت گوگل برای ارائه اطلاعات بیشتر به کاربران به هنگام جستجو در اینترنت، ابزاری موسوم بهGoogle Related را عرضه می‌کند.

به گزارش سازمان خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (سیتنا) از مشرق، گوگل به صفحه جستجوی خود ویژگی جدیدی اضافه می‌کند که هدفش تغییر در تجربه جستجو در اینترنت اعلام شده است. این ویژگی کهGoogle Related نام دارد امکان یافتن اطلاعات مرتبط در حین جستجو را فراهم می‌آورد.

برای ایجاد این ابزار جدید، مرکز توسعه و پیشرفت گوگل واقع در اسرائیل از دو سال پیش تا کنون بر روی آن کار کرده است. این برنامه به مدیریت ماریسا مایر نائب رییس خدمات مکانی و محلی گوگل صورت پذیرفته است.

به گفته این مرکز، به هنگام جستجو در اینترنت برای یافتن مکانی مثل یک هتل یا رستوران، این ابزار اطلاعات بیشتری همچون محل مکان مورد نظر بر روی نقشه، نظرات کاربران، خدمات مشابه، فیلم، تصاویر، دیگر سایت‌های مربوطه و غیره را به نمایش می‌گذارد. در واقع، با استفاده از Google Relatedمی‌توان بدون بازکردن پنجره‌های اضافی، به تمامی اطلاعات مورد نظر دست یافت.

این ابزار جدید گوگل، می‌تواند همچون موتور جستجوی این شرکت، به کنترل هر چه بیشتر کاربران ایتنرنت پرداخته و به آنها اطلاعات مورد نظر و گزینشی خود را ارائه دهد، عملی که پیش‌تر کارشناسان اینترنت نام «فیلترینگ حبابی» را بر روی آن نهاده‌اند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2011-10-01 11:24

افزودن دیدگاه جدید