کدخبر :377 پرینت
03 مهر 1390 - 16:49

نمایشگاه داکلندز لندن؛ دوربین دید در شب به اندازه کارت اعتباری

متن خبر

در نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات دفاعی و امنیتی در داکلندز لندن، شرکت‌هایی از سراسر جهان به نمایش آخرین فناوری‌های تسلیحاتی خود از جمله حسگرهای حرارتی به اندازه کارت اعتباری پرداخته‌اند که می‌تواند نحوه دیدن سربازان را در میادین جنگ تغییر دهد.

 

به گزارش سازمان خبری سیتنا، هزار شرکت فناوری از 46 کشور جهان در نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات دفاعی و امنیتی در داکلندز لندن شرکت کرده‌اند.

 

ایسنا در گزارشی از فناوری های نوین نمایش داده شده در این نمایشگاه خبر داد که دوربین دوچشمی حرارتی هوافضای انگلیس که به معرض دید مخاطبان درآمده از وضوح 640 *480 برخوردار و شامل دو لیزر برای دید سلاح بوده و به قدری کوچک است که در جیب جا می‌گیرد.

 

فناوری به کارگرفته شده در آن چنان نازک است که می‌توان برای حسگرهای دید شب به اندازه کارت اعتباری از آن استفاده کرد. همچنین نسخه یک‌چشمی آن موسوم به StalkIR را می‌توان بر روی یک دستگاه وصل کرد.

 

شرکت «بی‌ای‌ای سیستمز» همچنین یک نسخه از این فناوری که به اندازه کارت اعتباری طراحی شده را با نام SkeetIR رونمایی کرده که می‌توان آن را بر روی سلاح یا مستقیما بر روی کلاه سربازان نصب کرد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.