کدخبر :363 پرینت
01 مهر 1390 - 19:48

اولین وب سایت دنیا؛ تلاش تیم برنرز-لی که به سرانجام رسید

متن خبر

اولین گام برای راه اندازی وب سایت و وب سرور در مارس سال 1989 در موسسه CERN توسط  Berners-Lee برداشته شد که این تلاش در سال 1990 با همکاری Robert Cailliao ادامه یافت و به نتیجه رسید.

 
به گزارش سازمان خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (سیتنا)، شاید به سختی بتوان تاریخی دقیق را برای یک اختراع اعلام کرد. در حقیقت مجموعه ای از وقایع و رویدادهای مهم در کنار هم تاریخ یک اختراع را می سازند. شاید بتوان گفت که مهمترین اختراع روزگار ما، "پهنای جهانی وب" یا "شبکه جهانی وب" (WWW) باشد که توسط تیم برنرز- لی، مهندس و فیزیکدان شورای تحقیقات هسته ای اروپا به ثبت رسید.
 
هدف کلی این پروژه، ابداع روش آسان جهت اتصال کامپیوترهای شخصی در مقیاس جهانی توسط شبکه اینترنت بود و طرحی ارایه شد که انتقال ساده اطلاعات توسط اینترنت و Htpertext را در بر داشت.
 
در این راستا برنامه ای با نام WorldWideWeb توسط Berners-Lee نوشته شد که در نهایت منجر به ایجاد شبکه جهانی وب و اولین وب سایت دنیا شد و احتمالا، www که اول آدرس سایت‌ها نوشته می‌شود از اسم این برنامه ریشه گرفته است.
 
آدرس اولین سایت اینترنتی دنیا و وب سرور جهان http://info.cern.ch است. اما در حال حاضر، صفحه اولین آدرس وب سایت جهان بر روی شبکه وب وجود ندارد و فقط نمایی از آن قابل مشاهده است.
 
آدرس کامل اولین صفحه اینترنتی دنیا و نمای آن را می‌توانید در لینک زیر مشاهده کنید:
 
 
با این حال، باسابقه ترین آدرس وب سایتی که از سال 1992 تا زمان حاضر بر روی شبکه جهانی وب وجود خارجی دارد در لینک زیر قابل دسترسی است:
 
انتهای پیام
 
نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.