کد خبر: 338367
06 تیر 1405 - 15:15

بانک مرکزی: بررسی فوری اختلال خدمات بانکی و تداوم حمایت از مردم و فعالان اقتصادی

در پی بروز اختلال در بخشی از خدمات بانکی، بانک مرکزی اعلام کرد از نخستین ساعات وقوع این مشکل، بررسی آثار آن بر امور جاری مردم و فعالان اقتصادی را در دستور کار قرار داده و اقدامات حمایتی لازم برای کاهش اثرات این اختلال در حال انجام است.

متن خبر

به گزارش سیتنا به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، در همین چارچوب، مسائل و نگرانی‌های مرتبط با سررسید و وصول چک‌ها، آثار احتمالی تأخیرهای ناخواسته بر سوابق و رتبه اعتباری مشتریان، جریمه‌های دیرکرد تسهیلات، تأخیر در بازپرداخت اقساط و دیگر تعهدات بانکی، همچنین دشواری‌های ناشی از وقفه در برخی خدمات بانکی، با دقت در حال جمع‌بندی و بررسی است.

بانک مرکزی با درک کامل مسائل پدیدآمده برای هم‌وطنان عزیز، این موضوع را با نگاه حمایتی دنبال می‌کند و هیأت عامل بانک مرکزی در تصمیم‌گیری‌های خود، تمهیدات لازم برای کاهش آثار این اختلال‌ بر مردم و فعالان اقتصادی را مد نظر قرار خواهد داد، تا هیچ‌یک از مشتریان شبکه بانکی به سبب شرایطی که خارج از اراده آنان پدید آمده است، با گرفتاری روبه‌رو نشوند.

بر همین اساس، مردم اطمینان داشته باشند تمامی اختلالات عملیات چک در این بانک‌ها که منجر به عدم ایفای تعهد صادرکننده چک و برگشت آن، عدم دسترسی دارنده به منابع چک و عدم امکان نقل و انتقال چک شده مشمول مساعدت‌های لازم ازجمله عدم اعمال در رتبه اعتباری شخص صادرکننده می‌شود.

همچنین درخصوص عملیات تسهیلات نیز برای افرادی که موفق به پرداخت اقساط خود در موعد مقرر در این بانک‌ها نشدند مشمول بخشودگی جریمه دیرکرد و حمایت‌های لازم می‌شود.

درخصوص سایر خدمات ازجمله صدور و گشایش اعتبار اسنادی و ضمانت‌نامه، پرداخت مالیات، پرداخت هرگونه اقساط و ... نیز تمهیدات حمایتی اعمال خواهد شد. بانک مرکزی از هم‌وطنان گرامی درخواست می‌کند اخبار و اطلاعیه‌های مرتبط با این موضوع را فقط از طریق مراجع رسمی دنبال کنند. اطلاع‌رسانی تکمیلی درباره تصمیم‌های اتخاذشده، پس از نهایی شدن، انجام خواهد شد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

دیدگاه‌ها

میلاد
خستمون کردید خدا خستتون کنه
بعد سه روز تعطیلی اومدیم کارامون رو بکنیم باز کارتها قطع شد🤦
سارا
منم خسته شدم، کلی چکهام برگشت خورده
Red
بعد از رفع قطعی اینترنت،
حالا باید انتظار رفع قطعی خدمات بانکی را بکشیم.
ایران جای زیبای‌ست
صادق ذاکری
سلام سود بانکی بلندمدت سه ساله خرداد ماه رابانک ملی تا الان پرداخت نکرده موجودی حساب کوتاه مدت از خرداد تا الان اختلال دارد در بام بانک ملی
عصبانی
تنها راهش اینه استعفا بدید برید ، کار و زندگی مارو مختل کردید
پایان اعتماد
تمام پچولامون و از این بانکها میکشیم بیرون تا درس عبرتی باشه برای بانکهای دیگه شک نکنید وزشکستگی صد در صد با بازی امروز دیگه تمام شد سیستم شعب و قطع میکنید آخرین امید بود امروز وقت تمام شد
ناسناس
واقعا رفتیم به عصر حجر
شیرین
استعفا
حمیدرضاتندیس
سلام هفته گذشته شنبه برام ۱۶میلیون تومان ازداخل بانک حواله کردن امروزشنبه ۶تیرهست هنوزبرام واریزنشده وهیچ کس ازبانک ملی پاسخگو نیست
عباس دستجردی
سلام .خسته نباشید وآن آقایی که نفرین کردن
خسته نباشند مسئولین محترم چرا اینقدر دیر
چرا عدم شفافیت چرا بدون ترس واقعیت را برای مردم نمی‌گویی تا مردم از شما حمایت کنند
حتما باید مردم را نبینید یا خیلی دیر ببینید تا
آنچه توهین است نثازتان شود
هنوز به مردم نگفته اید که چرا این اتفاق افتاده
شاید کسی بود از مردم که کمکتان کند
لذا باید گفت شما مسئول نیستید بلکه
مخل امور مردم هستید و حقتان را خدا میدهد
پیمان
خدایا چه گناهی کردیم من این2 هفته کارت عابربانکم گم کردم‌نه میتونم خرید بکنم نه کرایه خونه خدایا زنو بچه من چه گناهی کردن خدایا فقط فقط مرگ مارو برسون دیگه تحمل نداریم
ناشناس
الان بیست روز از اختلال ایجاد شده در بانک‌ها گزشته ولی هنوز نه تنها اختلالات رفع نشده سود سپرده من در بانک ملی پرداخت نشده است باید چکار کنیم
ناشناس
فقط باید IPv6 باز شود
ساسان
دزدان داخلی نیازی به عبور از سد ip ندارن.. میزنن و حساب‌های مردم رو فریز میکنن خیلی راحت تا اهداف پلیدشان عملی بشه به اسم اختلال و هک و گنجشک پرنده و اسب چرنده و اژدهای درنده و حمله به زیر ساخت و حفاظت از حساب‌های مردم دسترسی رو قطع میکنن و تمام. به همین راحتی نه خروجی پول ممکن هست و نه رسد گردش پول و نه پرداخت سود!
آرش
در جنگ ۱۲ روزه قبلی بانک ملی دیر کرد وام گرفت باتوجه به اختلال که بود وسود بانکی ام ۱۰ روز اصلا پرداخت نکرد این بار هم همینطوره اشتباه ما این که تو این بانک سپرده میزاریم
هر روز بعدتراز دیروز اساس این بانک دروغ دروع فقط منتطرم رفع بشه این اختلال تمام کارتها وسپردها را ببندم و مدارک را اتش بزنم اینقدر دروع شنیدم از مدیران این بانک
محمد امیدبخش
شوخیشم زشته
امیر
چرا اینقدر به مردم بی احترامی میکنید؟ چرا یک جواب درست نمیدید؟ الان من قسط وام دارم چه کار کنم؟ تو این بانک یک نفر حضور نداره که برکنار بشه؟ همش وعده های سر خرمن
ناشناس
بانک ملی بازم مشکل داره نه میشه به کارت بانک ملی واریز کرد نه رمز دوم براش میاد نه میتونی شبا کنی چه گرفتاری شدیم از دست شما
عباس مصلحی
به دروغ حمله سایبری مطرح شده.باهماهنگی سرمایه مردم رو مسدود کردند تا آران استفاده کنند و بازار رو کنترل کنند ..چطوره که بانکهای خصوصی فعال هستن و مشکلی ندارند. باید پولهارودر بانک خصوصی گذاشت
منصور
من دیشب جمعه حسابم ۳۸ میلیون تومان داشته امروز حسابم صفر شده رفتم بانک نمی‌دانند چکار کنند الان من چکار کنم متاهل هستم بچه مریض دارم خرجی ندارم تکلیف ما چیه که کارمند هستیم و هیچ درآمدی نداریم
رسوا
واقعا که هم شما خسته شدید وهم ما.بهتر نیست یه فکر اساسی برای خودمون بکنیم؟گاهی وقتها طلاق چیز بدی نیست😁😁خوشحال میشیم که با یه خدا حافظی همدیگه رو حلال کنیم🤣🤣
علی
الان سه هفته س اختلال دارن. یکی میگفت بانکها نقدینگی ندارن. یعنی عملا ورشکسته شدن. خدا کنه فقط درحد شایعه باشه، چون اگه این قضیه صحت داشته باشه من یکی بیچاره میشم.
مهدی خلقی اسکویی
اخه شما که نمی زارین پولمون رو بزنیم حساب جاری از اونطرف هم چکمون برگشت می خوره مانده حسابمون هم مسدود میشه چرا این محدودیت حساب ها رو کنسل نمی کنید تا پایان این وضعیت بانکها مردم گناه دارن چرا نمی فهمید اخه ملت تو فشارن بفهمید
فرزاد
تنها راه خالی کردن حساب از این بانک ها است این بار دوم هست بفهم زنگ خطر رو جدی بگیر .

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.