استفاده نیمی از نسل زد آمریکایی از هوش مصنوعی برای ارسال پیامهای احساسی
طبق پژوهش مشترک مؤسسه «کینزی» و شرکت «مَچ گروپ»، حدود 25 درصد بزرگسالان آمریکایی و نیمی از نسل زد از هوش مصنوعی برای فیلتر کردن یا نوشتن پیامها در روابط احساسی استفاده میکنند.
به گزارش سیتنا، با گسترش استفاده از هوش مصنوعی در زندگی روزمره، بسیاری از افراد اکنون از برنامههای هوش مصنوعی برای نوشتن پیامهای عاشقانه و آغاز گفتگو در اپلیکیشنها استفاده میکنند، اما این موضوع منجر به تردید در قبال اصالت پیام شده است.
مثلا برنامهای به نام «ریتس» که خود را «دستیار جیبی قرارهای عاشقانه» مینامد، به کاربران کمک میکند پیامهای آغازین جذاب و خلاقانه بنویسند. ریتس با بیش از 15 میلیون کاربر در سراسر جهان و حق اشتراک ماهانه بیست دلار وعده میدهد ارتباطات را «طبیعیتر و انسانیتر» کند و کاربران را سریعتر به ملاقات حضوری برساند.
اپلیکیشن دیگری به نام «نوبت تو» نیز با اشتراک ماهانه سیزده دلار به کاربران کمک میکند پروفایل خود را بنویسند، به پیامها پاسخ دهند، و حتی عکسهایشان را بهبود بخشند. بنیانگذار آن میگوید هدفش کمک به افرادی است که ناتوان اجتماعی هستند، و از «دنیای سرد و معاملهگرانه» اپهای دوستیابی خسته شدهاند.
اما کارشناسان هشدار میدهند که این ابزارها ممکن است اصالت روابط را از بین ببرند. طبق پژوهش مشترک مؤسسه «کینزی» و شرکت «مَچ گروپ»، حدود 25 درصد بزرگسالان آمریکایی و نیمی از نسل زد از هوش مصنوعی برای فیلتر کردن یا نوشتن پیامهای عاشقانه استفاده میکنند.
کاربران و متخصصان روابط انسانی معتقدند که پیامهای بیش از حد کامل و شاعرانه میتوانند احساس فریبخوردگی ایجاد کنند. سوفی شروین، نویسندهای 52 ساله از لندن، میگوید پس از دریافت پیامهایی بیش از اندازه رمانتیک گمان برد طرف مقابل از «چت جیپیتی» استفاده کرده است.
او میافزاید: «جوابهایش خیلی عالی بودند. مردم واقعی اینقدر کامل نیستند.» از نظر او خطر اصلی این است که افراد دل در گروی کمال مصنوعی بگذارند و از ارتباطات انسانی واقعی دور شوند.
به گفته کارشناسان، استفاده از هوش مصنوعی برای کمک اولیه اشکالی ندارد، اما افراد باید یاد بگیرند خودشان حرف بزنند و خود واقعیشان را نشان دهند.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید